recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem DTR94160, fejl ved optagelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sagem DTR94160, fejl ved optagelser

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Appel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2011
Sted: Dragør
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Appel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem DTR94160, fejl ved optagelser
    Sendt: 28-December-2011 kl. 10:46
Min Sagem DTR94160 tahd fejler ofte når jeg vil optage fra de krypterede Boxer kanalerne. Hvis jeg optager via timer, gemmes optagelserne ikke, eller også er hele forløbet sort skærm.
Ved  direkte optagelser opstår der derimod aldrig fejl.  
Er der nogen af jer derude som har oplevet det samme?
Mvh Vagn
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1370
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 12:45
Det er ikke noget jeg har oplevet ved min boks, men det kunne tyde på et problem med dit Boxerkort, siden det kun opstår på Boxers kanaler ?
Prøv at tage kortet ud af boksen og sæt det i igen .
Til top
Appel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2011
Sted: Dragør
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Appel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 14:40
Hej Filmfreak
Tak for dit svar. Desværre hjalp det ikke med blot at tage kortet ud og sætte det ind igen. Det er dog nærliggende at tro, at fejlen findes på kortet, idet jeg tidligere har fået apparatet byttet hos Sagem, uden at fejlen derved forsvandt. Kortet er ikke udskiftet. Det undrer mig blot, at hverken Boxer eller Sagem har nævnt denne mulighed, når jeg har kontaktet dem og fortalt om fejlen.
Mvh Vagn
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Appel Appel skrev:

Hej Filmfreak
Tak for dit svar. Desværre hjalp det ikke med blot at tage kortet ud og sætte det ind igen. Det er dog nærliggende at tro, at fejlen findes på kortet, idet jeg tidligere har fået apparatet byttet hos Sagem, uden at fejlen derved forsvandt. Kortet er ikke udskiftet. Det undrer mig blot, at hverken Boxer eller Sagem har nævnt denne mulighed, når jeg har kontaktet dem og fortalt om fejlen.
Mvh Vagn
Det er lige nøjagtigt her, at et Forum som dette viser sin berettigelse   Clap  Clap   Clap
Eneste sted hvor man får de oplysninger der ikke "popper-up andre steder", enten telefonisk, mail eller face to face i en forretning.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
mlangballe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlangballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Appel Appel skrev:

Min Sagem DTR94160 tahd fejler ofte når jeg vil optage fra de krypterede Boxer kanalerne. Hvis jeg optager via timer, gemmes optagelserne ikke, eller også er hele forløbet sort skærm.
Ved  direkte optagelser opstår der derimod aldrig fejl.  
Er der nogen af jer derude som har oplevet det samme?
Mvh Vagn


Hej Vagn

Der er desværre fejl på DTT nettet lige pt. Der arbejdes på højtryk på at finde fejlen, men indtil videre er det ikke lykkes.

Du kan evt. bruge manuel timer funktion i mellemtiden. Der er ikke så mange fejl ved denne.

/Martin
Til top
Appel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2011
Sted: Dragør
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Appel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 17:17
Tak for gode input.
Jeg modtog nedenståend fra leverandøren af min Sagem boks:

Vi har efterfølgende funder ud af at alle boxer boxe har problemer i øjeblikket med optagelser

Kun når man laver manualle optagelser dvs man beder boxen om at fx optage fra kanal 5 mellem kl. 14.00 og 14.30, man må ikke bruge epg/guide til at markere et program så går det galt.

 

Det er et problem, fordi DR i øjeblikket tester noget epg som går ind og forstyrrer Boxers epg, det skulle gerne gå i sigselv igen snarest, boxen fejer ingen ting – og alle sammen lider under samme problem.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1370
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 14:20

Hej ,

Er der nogen her der ved hvornår dette problem bliver løst - syntes ikke at kunne finde noget på DR's hjemmeside ?
Min Sagem boks har ikke optaget en eneste af  timer-optagelserne hen over nytåret programmeret via EPG Cry
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 18:59
AngryDet er mig en gåde at de ikke har løst problemet , nu er der gået 5 uger og det kan da ikke være raketvidenskab. det der gør mig ok irriteret er boxer´s kundeservice. man venter ca 40 min i tlf  derefter får man en student i røret som absolut intet ved og siger lige et øjeblik ( venter i ca 15 min igen) vender tilbage men absolut intet nyt. jeg har spurgt ca 10 gange om de ved hvad der er galt ? hvornår det bliver rettet ? men de har ikke hørt om problemet siger de   AngryAngryAngryAngry
Til top
Appel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2011
Sted: Dragør
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Appel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 19:03
Jeg har netop sendt en opfordring til Boxer, om at bruge deres Info kanal til at fortælle brugerne om tekniske problemer.
Spændende om de gider følge opfordringen.
Den 28/12 2011talte jeg med Sagem service i Sverige. Her mente man, at problemet ville være løst i løbet af en uge. 

Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 22:25
jeg mener det er ca 3 til 4  uger siden jeg første gang snakkede med sagemcom i sverige men det er som om at boxer bare sender lorten videre og sagemcom sender lorten tilbage til boxer igen
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Det er ikke noget jeg har oplevet ved min boks, men det kunne tyde på et problem med dit Boxerkort, siden det kun opstår på Boxers kanaler ?
Prøv at tage kortet ud af boksen og sæt det i igen .
Var der ikke også noget med Sagem i 2006 LOL
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 14:36
Hvis det er DR som laver tester noget nyt må det være NorDig PVR systemet: http://digi-tv.dk/PDF/Branchem%C3%B8de_opdateret%2014_12_2011.pdf side 4. Det er da træls, at DRs luner ødelægger resten for folk. Cry Så bliver det spænende at se hvor meget min Sagem boks ikke har optaget!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu