recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE32R51B DVI og HDMI?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE32R51B DVI og HDMI?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsras Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2005
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE32R51B DVI og HDMI?
    Sendt: 28-Januar-2006 kl. 18:45

Hej

Jeg har et sådant apperat med en kombi DVI/HDMI indgang, som jeg har forbundet til DVI på min MCE PC, med et profigold HDMI->DVI kabel.

Resultatet er et ret elendigt billede på TV. Ligner nærmest når man forsøger at se et PC billede på et almindeligt billedrørs TV. Jeg syndes ikke rigtig jeg kan komme frem til en kombination af opløsninger (onboard Intel 910GL chip), som kan bruges.

Hvordan fungerer den DVI / HDMI indgang egentlig, er det et eller andet lumsk med småt jeg ikke har læst?

Jeg har også MCE PC'en koblet til det 15pin VGA stik, med et godt billede i 1360x768, dog med nogle lodrette lidt uldne felter, når jeg har noget tekst på skærmen. Ses ikke normalt.

mvh Lars

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 20:07

HDMI og DVI er på mange måder ens. Den eneste egentlige forskel, hvis man skal sige det meget firkantet er, at HDMI fylder mindre og at lyden også er med. DVI er uden lyd. Derfor skulle der heller ikke være problemer i at bruge et DVI-HDMI-kabel som du gør.

Der kan evt. være fejl på kablet, TV´et eller måske grafikkortet.



Redigeret af Langemor84
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu