recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE-40M61B vs LE32M61B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE-40M61B vs LE32M61B

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Zif__ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2004
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE-40M61B vs LE32M61B
    Sendt: 18-Januar-2006 kl. 14:04

Hej

Står og skal have nyt tv, og det bliver nok et samsung da konen synes det er det pæneste.  Synes selv at pioneers topmodel i plasma er pænere, men det bliver desværre for stort på 3 m afstand.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel på de 2 modeller andet end størrelsen, er dette rigtigt.

Nogen der eventuelt har et link til en test af disse 2 modeller, ville være rart at læse en anmeldelse.

Og hvad er jeres erfaringer ellers med de 2 modeller?

Zif

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2006 kl. 14:25

HVis du søger lidt her i forummet under tv finder du nok det du søger, men jeg har LE-40M61B  og min søster har LE-32M61B og de er det samme tv på nær størrelsen.

Jeg kan kun sige at det er et rigtigt godt tv et godt billed og en god tuner, jeg gik og kikkede i 1 år og så på lcd tv og dette er der bedste jeg har set endnu.

 

 

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2006 kl. 15:58

Hej

100 % enig m Klander, jeg var gennem den samme hurlumhej, blot over 3 måneder, og en del butiks besøg, rund om l landet, og jeg er utroligt glad for min 40" 

*** OBS ***  blot skal man være opmærksom på, at nogle Butikker (F..A) fremviser 51 modellen, som 61 modellen (kendes på sølvkanten forneden), og der er synlig forskel på billed. 

 

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

HVis du søger lidt her i forummet under tv finder du nok det du søger, men jeg har LE-40M61B  og min søster har LE-32M61B og de er det samme tv på nær størrelsen.

Jeg kan kun sige at det er et rigtigt godt tv et godt billed og en god tuner, jeg gik og kikkede i 1 år og så på lcd tv og dette er der bedste jeg har set endnu.

 

 

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2006 kl. 23:59
HAr selv et 40" og er MEGET glad for det....
Til top
rogue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2006 kl. 11:12

Hej Zif

Jeg har et LE-32M61B. Du kan se nogle kommentarer her: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=17 2705

Men du skal nok passe på med at lægge for meget i dem (de siger faktisk ikke en skid!) . Jeg er virkelig tilfreds med min rent tv-mæssigt, fantastisk med DVD, men jeg har ikke fåret testet hvordan det kører med min computer endnu.

-thomas

 

Til top
Zif__ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2004
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2006 kl. 12:59

Ja, fordelen ved dette skulle jo være at man kan slutte det direkte til computeren, det er i hvert fald noget jeg vil bruge meget.

Så skal jeg bare lige have udskiftet min kiss-dp558 med en der har en HDMI udgang, så jeg kan få noget ordentlig billede på skærmen.

Nogen der har testet om man kan lave en trådløs forbindelse til pc'en, vil være noget nemmere for mig, da tv'et er stuen, og pc'en på 1.sal.

Zif

Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 08:50

Jeg kan ikke huske, om det har været på tale før, så jeg kaster lige et hurtigt spørgsmål afsted.

Kan den indbyggede PIP funktion benyttes i følgende kombinationer:

TV / PC

TV / Component

TV / Scart

TV / HDMI

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 09:30

Hej Enfen

Samsung understøtter kun PIP med tuner/AV sammen med HDMI/VGA

Altså tuner sammen med HDMI, eller Scart sammen med VGA. Men ikke TV sammen med AV, eller TV sammen med Component.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 09:43

Tak for svaret.

Det var skuffende. Jeg havde håbet på muligheden for Tuner og Component. Tuner og AV ville heller ikke have været dårligt, da man derved ville kunne 'snyde' sig til to tunere (TV og HDD).

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 09:47

Hej Enfen

Ja, Samsungs PIP er ikke særlig anvendelig. Måske til at læse mails mens man ser TV, men ikke som gængs PIP hvor man ser 2 TV-kanaler.

En DVD-optager med DVI / HDMI udgang vil kunne bruges.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 10:03

Ja, det er selvfølgelig rigtigt nok angående det med en DVI / HDMI afspiller.

 Jeg har dog ikke tænkt mig at skifte min HX710 ud, før næste generation af DVD/HDD-optagere kommer på markedet. Den fungerer stadig fremragende

EDIT: Kan man forresten ændre på måden, hvordan billedet vises? Her tænker jeg på 50/50, Lille vindue i hjørnet m.m. Altså samme måde som med LG tv.



Redigeret af Enfen
Kim
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Enfen Enfen skrev:

EDIT: Kan man forresten ændre på måden, hvordan billedet vises? Her tænker jeg på 50/50, Lille vindue i hjørnet m.m. Altså samme måde som med LG tv.

Du kan selv bestemme i hvilket hjørne du vil have dit ekstra billed og så vidt jeg husker kan du også lave 50% til hver (som du også kan ved TekstTV)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu