recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Smart TV (2013) - Forlænge af optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Smart TV (2013) - Forlænge af optagelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anderskj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Smart TV (2013) - Forlænge af optagelse
    Sendt: 25-August-2013 kl. 21:57
Hej

Vi har anskaffet os et Samsung F8505 fjernsyn. Vi havde håbet at dette kunne erstatte den ubrugelige YouSee Samsung box. 

Det kan den også næsten - dog er boksen dog tilbage igen da konen ikke længere kan leve med at ca. 50-70% af alle optagelser mister de sidste 3-5 min. Dette gør selvfølgelig PVR ubrugelig i praksis. Om det er YouSee EPG data eller Samsung TV'et ved jeg ikke (vi havde dog ikke problemet med boksen - måske yderst sjældent).

Men er det ikke muligt at tilføje fx +5 min til alle optagelser? Standard indstillinger ser ikke ud til at tilbyde dette men tænker noget service menu eller lignende som jeg dog ikke har prøvet.

NB: Manuelle optagelse synes jeg ikke er et alternativ jeg vil forslå derhjemme...

Håber nogen her oplevet det samme og har en løsning!

Mvh
Anders 
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ashanti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 22:48
Desværre kan man ikke forlænge det automatisk. Det kan kun gøres manuel ved hver optagelse.
 
Jeg ved at Kanal 4 og 5 tit er 3-5 minutter bagud.
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anderskj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 07:57
Øv - men når du siger "kun ved hver optagelse" henviser du så blot til manuel optagelse eller kan man via EPG forlænge den enkelte optagelse?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 15:22
 
 Brug EPGen til opsætning af optagelse, og Rediger optagetiden efterfølgende. Det gøres ved hver optagelse der ønskes forlænget, det er især galt når der optages fra DR. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anderskj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 20:08
Ja ok - bedre end ingen ting og med et klik på "C" tidsplansstyring er det jo til at holde ud. Tak for tippet.

Det er stadig utrolig det ikke er muligt - det kunne min KISS optager for 6 år siden :)

Mvh Anders
Til top
houseman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-December-2005
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér houseman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:10
Enig. Det er ret kikset lavet. Snakkede med deres suport om det og foreslog en evt slutbuffer på optagelser. Supporteren sagde at han havde videreformidlet mit forslag til rette vedkommende.
Jeg går stærkt ud fra at rette vedkommende er hans papirkurv.
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af houseman houseman skrev:

Enig. Det er ret kikset lavet. Snakkede med deres suport om det og foreslog en evt slutbuffer på optagelser. Supporteren sagde at han havde videreformidlet mit forslag til rette vedkommende.
Jeg går stærkt ud fra at rette vedkommende er hans papirkurv.


Det er en meget underlig ting at mangle. Med mindre Samsung ønsker at fremme salget af HDD-recordere.

Bruger selv "tricket" med at forlænge manuelt. Så ryger programtitlen dog.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 10:25
Ja, det er meget kikset. Selv på min 9 år gamle Arion boks kan jeg tillægge et valgfrit antal minutter som så automatisk bliver tillagt alle timeroptagelser.
Det og så en ordentlig EPG er hvad jeg savner på mit Samsung TV. EPGen skal ikke stå som en tidslinie, men som en liste for hver kanal, ligesom i en avis eller ugeblad.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Det er en meget underlig ting at mangle. Med mindre Samsung ønsker at fremme salget af HDD-recordere.

Bruger selv "tricket" med at forlænge manuelt. Så ryger programtitlen dog.


Deres egen HDD recorder kan heller ikke, så det kan ikke være motivationen. Med mindre de prøver at få folk til at købe en recorder fra Panasonic (LG's kan heller ikke).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Det er en meget underlig ting at mangle. Med mindre Samsung ønsker at fremme salget af HDD-recordere.

Bruger selv "tricket" med at forlænge manuelt. Så ryger programtitlen dog.


Deres egen HDD recorder kan heller ikke, så det kan ikke være motivationen. Med mindre de prøver at få folk til at købe en recorder fra Panasonic (LG's kan heller ikke).


Men Samsungs YouSee boks kan jo godt, og har kunnet i flere år.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu