recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE75ES9005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE75ES9005

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung UE75ES9005
    Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:09
Så er der lidt billeder af udpakning og ophængning af mit nye Samsung TV.
 
Så er der pakket ud, monteret og installeret.
Dog er der lidt kabelarbejde og om programmering tilbage inden det hele spillerWink
Hvad siger i til det ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 23:29
Er du da vimmer mand, den er stor!!! Næsten som et helt lærred. Hvordan er billedet ift din Pioneer?
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 23:31
puha en fed størrelse, glæder mig til at høre hvad du mener om det
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er du da vimmer mand, den er stor!!! Næsten som et helt lærred. Hvordan er billedet ift din Pioneer?
Ja den passer rigtigt godt til min stue. Behøver ikke være meget størreWink
Nu havde YouSee jo nogle udfordringer mht. deres "HD" signaler, så derfor var jeg faktisk lidt skuffet, men jeg har nu set et par film fra Netflix i 1080P, og så igen justeret lys og farver gevaldigt, så nu må jeg sige at jeg godt kan nøjes med denne LED. Nej faktisk er jeg imponeret at billedet i 1080P på 75".
Helt ærligt så kommer billedet IKKE helt op på niveau med min 508D, men så igen er det jo 50" / 75", så der er jo i sig selv et "handicap" på Samsungs side.
Jeg vil mene at 99% af dem der ser det vil være imponeret af billedet, og i al beskedenhed så er det også det bedste billede jeg nogensinde har set på et LED panel, dog ikke "out of the box".
Nå men med et TV til 50K+ , så burde det vel også være i toppen.
Så er der jo lige det med 3D.  Selv om jeg ikke tror jeg kommer til at se mange film i 3D, så er det nu VILDT imponerende at se på sådan en 75".
Opsætning var fantastisk nemt, men bla. Netflix er ringe i forhold til via Apple TV3.
Ind til videre er jeg meget tilfreds.
Det var NOGET svært at montere kablerne i TV'et EFTER det var hængt op, men eftersom jeg VILLE have HELT skjulte kabler var det den eneste løsning.
Der er ikke lavet "vire-ophæng" til denne kæmpe, så jeg har monteret det på et VM- Wall-mount som kan klare 78 kg.
TV'et fylder alt i alt 7 cm. ud i rummet, men det synes mindre.
 
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

puha en fed størrelse, glæder mig til at høre hvad du mener om det
Ja det er sgu en god størrelse, men igen så har jeg en rimelig stor stue, så her ser det ikke voldsomt ud.
Skal nok skrive mere efterhånden som jeg får testet det.
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 10:08
Det ser lækkert og stort ud. Bare ærgerligt at det også fungerer som spejl.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det ser lækkert og stort ud. Bare ærgerligt at det også fungerer som spejl.
Jo,men det bedste billede opnås nu med blank front, det har LED-tv nu også opdaget, så nu er det ikke kun Plasma der "lider" af denne detalje.
Dog er det overhovedet ikke noget problem med mindre solen står lige ind, og så KAN man jo sætte mørkelægningsgardiner op.
Dog oplever vi det yderst sjældent som et reelt problem i det vi sjældent ser film midt på dagen. I går så jeg lidt cykelløb midt på dagen, uden at det generede. Tongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 14:57
OMG for en fucker! Det er sgu en ordentlig skrummel at have på væggen.
Men for dælen hvor må det være fedt at se en film på.
7cm fra væggen kan da måske lyde af meget, men har også på fornemmelsen, at det syner af meget mindre, når tv'et er så stort.
Hvor meget vejer svinet?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

OMG for en fucker! Det er sgu en ordentlig skrummel at have på væggen.
Men for dælen hvor må det være fedt at se en film på.
7cm fra væggen kan da måske lyde af meget, men har også på fornemmelsen, at det syner af meget mindre, når tv'et er så stort.
Hvor meget vejer svinet?

Et skrummel er det ikke. Stort men elegant, dog kræver det (efter min mening) en forholdsvis stor stue for ikke at virke for dominerende.
Ja 7 cm lyder af meget, men selve tv'et udgør jo de 3,27 cm, og så er ophæng de næste knap 4 cm. Det syner dog ikke af meget idet der jo er en meget smal kant på det.
I dag har jeg rodet med kabler, Harmony Touch og opsætning af samme.
Det ender sgu med at blive helt godt.
Dog har jeg opgivet at få netradio via min Pioneer SC-LX 83 da den bare ikke vil....
Fortsat god weekend
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:32
Nøøøj det er stort Henrik. Fik nok ikke plads hos migLOL

Tilløk med det store nyeTongue
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nøøøj det er stort Henrik. Fik nok ikke plads hos migLOL

Tilløk med det store nyeTongue

Hej John
Jo tak. Det ER stort, men tro mig, der kommer en dag hvor det skal skiftes ud til et større bare ikke lige det første års tid tror jeg
Kig forbi hvis du er på disse kanter
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:38
Bruger du kabel eller wifi til din LX83?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu