recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SAT/TV kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSAT/TV kalibrering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: SAT/TV kalibrering
    Sendt: 18-April-2010 kl. 23:18
Jeg har tidligere kalibreret mit LG PQ6000, og nu er mit simple spørgsmål dette; min nye Sat boks firmware har nu givet mig mulighederne for at vælge RGB/YUV og yderligere justering af kontrast/tint osv...  

- så nu kan jeg justere TV og SAT, så spørgsmål er hvilken kilde skal jeg stille på først? hvad er at foretrække?
- Vil et 1080p/24 billed fra sat modtager, give roligere billed i forbindelse med kalibrering?
 
Jeg kan selvfølgelig lege med værdierne og se hvilke giver bedst resultat, men det kan måske kræve lidt for meget tid, så jeg spørger derfor til eksperterne, og vil høre lidt råd hertil.
 
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:07
Jeg ville kalibrere TV'et op mod en kendt kilde først (f.eks. AVS HD-skiven mede en god tBD-afspiller).
 
Derefter ville jeg se, hvad der kan gøres med STB'en. Men har du mulighed for at at sende et testbillede fra STB til TV og derved måle på signalet?
/lars
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:50
 
 
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

 Vil et 1080p/24 billed fra sat modtager, give roligere billed i forbindelse med kalibrering? 
 Der kan ikke fås 1080p fra en Sat modtager, der sendes ikke i det format, du vil få 1080i.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

 Vil et 1080p/24 billed fra sat modtager, give roligere billed i forbindelse med kalibrering? 
 Der kan ikke fås 1080p fra en Sat modtager, der sendes ikke i det format, du vil få 1080i.
 
hahha.. du er vist den sidste som skal belære mig om mine satmodtagere, og hvad de ikke kan..
 
Så jo, den jeg har kører skam fint 1080p på HDMI siden, og mit tv bekræfter skam fint at tv kører 1080p/24 når jeg ser film på den...
 
og JA, det er ikke udsendelserne fra thor eller viasat som er i 1080p, men det er jo heller ikke hvad du siger..
 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg ville kalibrere TV'et op mod en kendt kilde først (f.eks. AVS HD-skiven mede en god tBD-afspiller).
 
Derefter ville jeg se, hvad der kan gøres med STB'en. Men har du mulighed for at at sende et testbillede fra STB til TV og derved måle på signalet?
Ja, den kan køre ISO filer, så jeg kan bruge skiven fra det HCFR program direkte på satmodtageren, da den klarer ISO,MKV avi osv.. og som jeg nævnte ovenover i 1080p hvis jeg ønsker det.
 
Måske er det på sin plads at skrive hvad den hedder:   Octagon 1018 (Fortis9000HD) Med enigma2 firmware, som klarer alt det jeg skriver..
 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Derefter ville jeg se, hvad der kan gøres med STB'en. Men har du mulighed for at at sende et testbillede fra STB til TV og derved måle på signalet?
Nu sidder jeg og tænker du egentlig ville kalibrere tv som normalt med ugangspunkt i en PS3 + Eye1 + HCFR ? det er ihvertfald mit bedste bud nu..
Herefter så sætte min satboks på næste hdmi indgang, og så se om jeg kan justere boksen op imod indstillinger som jeg satte min ps3 op til på tv?
 
Det er måske rigtig, så kan jeg nøjes med 1 god kalibrering på tv, som kan kopieres ud på flere indgange...
 
 
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 19:19
Korrekt - dog under forudsætnng af, at PS3 opfører sig fornuftigt med dit TV. Der skal lidt observationer og variationer i indstillingerne på TV og PS3 til at finde den bedste indstilling. På G20 så vi jo, at RGB gav en bedre (mere lineær) farvegengivelse end YCbCr (på bekostning af WtW). Det er selvfølgelig ikke sikkert, at dette er tilfældet med PQ6000 (jeg har dog set PG6000 opføre sig noget lignende G20 - men med en Panasonic BD-afspiller i stedet for PS3).
 
Når du har fundet den optimale indstilling kan du jo forsøge at få STB'en til at "efterligne" PS3'en.
 
Det optimale ville være en testgenerator eller en mere "veldefineret" BD-afspiller end PS3 (f.eks. en Oppo eller måske en Pioneer) - men jeg tror nu, at du kan komme langt med det, du har til rådighed.
/lars
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Det optimale ville være en testgenerator eller en mere "veldefineret" BD-afspiller end PS3 (f.eks. en Oppo eller måske en Pioneer) - men jeg tror nu, at du kan komme langt med det, du har til rådighed.
Jeg har også en LG BH200, som måske kan gøre det. har ikke kikket så meget på den omkring dette emne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu