recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Satellit: Modtag Engelsk FTA i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSatellit: Modtag Engelsk FTA i Danmark

 Besvar Besvar Side  <1234 22>
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 11:18
Jeg kan bekræfte at Sky Sport 1 til 3 i øjeblikket er åbne og gratis, altså ingen kort eller gebyrer.
Det har også ført til debatter flere steder om det er en fejl eller om Sky planlægger at åbne en enkelt af dem for Freesat seere.
Det skal kun glæde mig hvis de eller bare en enkelt forbliver åben, således at Freesat seere får mulighed for at se en enkelt eller 2 udvalgte ugentlige Premier League kampe


Redigeret af Kim Jespersen - 14-August-2008 kl. 11:39
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Nogen der kan modtage det på sjælland ?

Og hvilken størrelse parabol bruges der ?

Hans



Hej Hans

Velbekomme
På Sjælland burde du kunne modtage Astra 2A+B+C og Eurobird 1 med en 50 cm. skål, hvilket giver dig masser af Engelsk FTA.
Hvis du vil se Astra 2D, altså BBC, ITV og Channel4, så bliver det straks værre, der skal du op mellem 1½ og 2 meter afhængig af hvor langt østpå du bor.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af thunder2008 thunder2008 skrev:

Flot gennemgang ... Jeg er selv ved Aalborg og vil prøve med en 90 cm skål... men forventer måske at investere i en 110cm.

Den skål jeg har købt er faktisk 90 cm bred og 100 cm høj så håber virkelig at kunne om ikke andet modtage bare et lille signal fra Astra 2D bare så jeg ved at den er der og hvad kvaliteten er...

Men tror i ikke at der evt er gode muligheder for at kunne få et signal på den ?


Jeg tror at du med den skål har muligheder, måske ikke super gode muligheder, men hvis du kun henter 28 øst med den, så er jeg optimistisk.
Dog vil jeg sige at hvis du får 55-60% kvalitet på BBC, så bør du nok overveje et LNB Cover, men jeg har ikke testet coveret endnu, så jeg ved ikke hvor meget eller hvor lidt det hjælper mod hårdt vejr, men noget er altid bedre end ingenting.
Dog er der ikke meget at gøre mod hård vind, men det er heldigvis ikke alle dage det blæser hårdt i Danmark, så skulle man miste Astra 2D en dags tid, så dør man vel heller ikke af det. Forhåbentligt ikk i hvert fald
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Du kan nok være 100% sikker på, at det er en midlertidig foranstaltning - enten et reklame-fremstød, et teknisk problem, eller en regulær fejl.

Sky Sports er en af BSkyBs premium kanaler, og de vil miste mange, mange millioner, hvis de ikke længere kan opkræve betaling for den.


Ja det er rigtigt, men nu er Sky jo smarte, de ved godt hvordan man gør kunderne sultne, så hvis de åbner for et par kampe ugentligt, som dog med stor sandsynlighed ikke bliver de store, så kan det være at det giver kunder i butikken.
Så man kan håbe at Sky åbner for den ene kanal for Freesat seere og således tilbyder et par kampe fra midten af rækken.


Redigeret af Kim Jespersen - 14-August-2008 kl. 13:07
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Rigtig flot gennemgang du har lavet Kim.

2 kommentarer:

Du skriver isoleringstape. Rigtig selvvulkaniserende tape bedre men ok nu er du jo dækket ind med stik med gummitætner.

Hvis du benytter det hvide fladkabel som der er med på billedet, så hold øje med dette efter det har været klemt det nogle gange, ved f.eks. åbne eller lukke vindue. Så kan modtagelsen af dele af frekvensbåndet blive meget dårligere fra LNB til receiver. Jeg har bedre erfaringer med nedenstående.



Hej Bo, takker

Ja det er rigtigt at der findes mere optimale løsninger til at sikre stik udendørs, men jeg håber på at den gummibøsning kan klare jobbet fint og jeg nøjedes så med isoleringstape.

Med hensyn til vindueskablet, så var det egentligt bare en test for at se hvor godt eller skidt det egentligt er. Jeg havde kig på det kabel du viser, men fordi HM-Sat lige havde det hvide, så var det det jeg valgte.
Det sidder i et vindue jeg ikke rigtigt bruger meget og når jeg bruger det, så knækkes det egentligt bare indad, så jeg håber at det går.
Men det er utroligt smart med et vindueskabel hvis man ikke ønsker at bore når man bor i lejet lejlighed og indtil videre virker det fint
Men jeg er også obs på om kvaliteten falder, sker det så må jeg have det lange bor frem
Eller have fat i det du viser


Redigeret af Kim Jespersen - 14-August-2008 kl. 11:49
Til top
hunderup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 21:06

 Rigtig godt indlæg, Har selv original sky modtager med abo, og kan nikke genkendende til det hele.

Et godt alternativ, hvis man at træt af de andre kanaler



Redigeret af hunderup - 14-August-2008 kl. 21:07
Sony 46HX800 - 2xVU+DUO box -

Maximum E-85 4xquad LNB - Harman Kardon AVR245
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 21:17

 

 Ja, ikke så tosset, jeg fik i går opsat en FTA modtager til 28,2, og har da også på den fået en hel del alternativer til det udbud jeg ellers har, desværre har jeg ikke mulighed for en parabol stor nok til Astra2D, men en del har jeg da fået ud af det alligevel. En foreløbig grovsortering har da givet 80 extra kanaler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 22:49

  Her er et kort for parabolstørrelser til Astra 2D.    Fra digitalt.tv

jeg bruge selv min Vantage HD7100S med motor og min triax parabolskærm Type TD-88  jeg bor i Skive

Astra 2D

ITV 1 Londen  10758 MHz V  S 90  Q 81

BBC HD  10847MHz V   S  89  Q  81

og her kan vi læser lidt mere om De 4 Astra satelitter  på 28.5 øst

http://www.sattv.dk/artikel.aspx?ArticleID=1



Redigeret af Bent - 16-August-2008 kl. 14:21
Bent Dueholm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 22:56

 

 Man plejer at bruge citat når man låner fra andres indlæg. Eller skrive fra hvem man har lånt det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 23:38
@hunderup

Tak skal du ha
Men jeg syntes stadig kun det virker som et supplement til DR og TV2, lige de 2 kanaler er for svære at erstatte, men positionen kan sagtens erstatte dyrere løsninger fra visse andre udbydere (Ingen nævnt, ingen glemt )

@Niels
Ja hvordan går det med dine FTA? Fik du det hele med fra de øvrige 4 satellitter?
Det er en ret spændende "skål" du har valgt, så jeg er lidt nysgerrig

@Bent
Jeg havde med vilje undladt at bruge det billede, da jeg ikke har spurgt Bo om det er iorden at bruge det og jeg ville egentligt også gerne linke til hele Bo's artikel om 28 Øst, der står nogle ting i punktform

Det kunne egentligt være kanon hvis i skrev hvad i modtager, hvor i modtager det (eks. landsdel, by) og hvilken kvalitet i får, hvis det måske kan gavne andre


Redigeret af Kim Jespersen - 14-August-2008 kl. 23:51
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Rigtig flot gennemgang du har lavet Kim.

2 kommentarer:

Du skriver isoleringstape. Rigtig selvvulkaniserende tape bedre men ok nu er du jo dækket ind med stik med gummitætner.

Hvis du benytter det hvide fladkabel som der er med på billedet, så hold øje med dette efter det har været klemt det nogle gange, ved f.eks. åbne eller lukke vindue. Så kan modtagelsen af dele af frekvensbåndet blive meget dårligere fra LNB til receiver. Jeg har bedre erfaringer med nedenstående.



Hej
Har du et link til hvor man køber sådan et flad-kabel?
På forhånd tak!
Mvh
Morten
Til top
hunderup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 07:14

@ freesat

vi tager idag DR og TV2 med digital antenne, og valgte så at få sky, istedet for canaldigital/viasat, vi gav ca 2500 for sky+ HD modtager med 1 års kortafgift og med entertainment pakken, dvs. alle kanaler uden film og sport til ca 200.- i måneden. kunne ikke undvære discovery kanalerne.

Vi bor i nærheden af Esbjerg og kan nøjes med en TD88 skærm, til modtagelse af astra 2D

Sony 46HX800 - 2xVU+DUO box -

Maximum E-85 4xquad LNB - Harman Kardon AVR245
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 22>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu