recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scart kabel kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScart kabel kvalitet?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2006 kl. 21:38
og ja, har forresten også et antenne fra KISS til TV'et så jeg kan se en anden kanal mens optagelse
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2006 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af TheCelt TheCelt skrev:

Hej igen Michael

Nu er jeg ikke lige den største haj indenfor dette område - lidt nybegynder vil jeg mene, så er ikke helt med, når du spørger om mit tv ved jeg sender RGB til det?

 



Det kan være der kun er et scartstik der kan modtage RGB, det kan være TV'et skal stå på en speciel AV-kanal for at modtage RGB (mit tv har fx 2 AV-kanaler tilknyttet Scart1, hvor nr 2 er RGB), og det kan være det skal stilles i en menu, at det skal modtage RGB.

Her må du enten rode lidt rundt med det eller frem med manualen.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2006 kl. 21:47

arh, okay... Ja, på mit 42" er der 3 AV kanaler, + en til computer og en til HD. Men i de to scart udgange synes jeg ikke der er en forskel, så mon ikke de begge har RGB? Kan i hvert fald ikke rigtig se forskel på det...

 

Men mange tak for hjælpen. Så skulle det hele i bund og grund være sat rigtigt op

 

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2006 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af TheCelt TheCelt skrev:

arh, okay... Ja, på mit 42" er der 3 AV kanaler, + en til computer og en til HD. Men i de to scart udgange synes jeg ikke der er en forskel, så mon ikke de begge har RGB? Kan i hvert fald ikke rigtig se forskel på det...


Medmindre du har røntgensyn, og kan se hvilke af de 21 små huller der fører hvorhen inde bag bagbeklædningen, så er det nok nærmere i manualen du skal kigge for at finde ud af forskellen.

Der er dog oftest RGB i Scart1, så hvis dit scartkabel sidder deri, så er du på rette vej.
Det kan dog stadig godt være du skal "slå det til" i en menu eller lignende.

Mvh Michael

Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 07:01

Hej.

Jeg vil lige forsøge at uddybe lidt nøjere, hvad "Maggerholm" mener.

Og jeg vil ta' udgangspunkt, i mit eget Philips TV.

Det har 2 Scart-stik.

Scart 1, kan behandle RGB, men først når det er sat op til det.
Der er nemlig hele 4 muligheder for opsætning i det stik, alt efter hvilket signal der skal arbejdes med.
Nemlig: Video, Dekoder, Digitalt udstyr og Digitalt med RGB.

I Scart 2, er valget kun: Dekoder el. Video. (Ikke noget med RGB i det stik.)

Håber det hjælper lidt på forståelsen.  

I disse tekniske tider, med så mange muligheder, kan man ikke bare gå ud fra at alt er sat op til ens udstyr fra fabrikken.

 

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 07:18

Jeg kan bare ikke finde nogen steder hvor jeg kan sætte det op. altså ikke finde nogen menuer eller noget, hvor jeg kan vælge RGB på fjernsynet.

 

 

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 07:58

Hejsa.

Hmmm underligt... Står der slet intet om tilslutning og opsætning i din Manual til fjernsynet???

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 08:15

Prøv i hvert fald det med RGB-opsætning på fjernsynet først.

Hvis det så stadig ikke virker, så kunne et ProfiGold kabel måske være en mulighed - det er virkelig gode kvalitetskabler. De er godt nok lidt dyrere (fra 299,- og opefter hos Godpris.dk).

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 13:47

Altså jo, der står i manualen at det anbefales at man bruger scart 1, men der står ingenting om, om man skal ændre noget som helst andet. Heller ikke i nogen menuer på fjernsynet.

Men synes dog det er blevet lidt bedre. Ikke pga. det ny-indkøbte kabel, da jeg satte det gamle i igen, men efter det har stået lidt i stuen. Skal lige siges at det kun er ca. 4 dage siden vi fik det, og det er som om det skal reguleres efter varmen i rummet. I hvert fald er det blevet ldit bedre.

Havde et Philips 3320 før og i begyndelsen var skarpheden heller ikke helt i top, men efter et par dage så blev det skarpt.

Kan det virkelig passe at det skal "vænne" sig til lyset, varmen osv. i rummet??????

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu