recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - scart til component?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketscart til component?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: scart til component?
    Sendt: 18-August-2006 kl. 09:49

Hey.

Min eneste TV-indgang til RGB overførsel er en component indgang (AV2). AV1 ser ud til at være en alm component indgang uden mulighed for RGB.

Jeg skal tilslutte min harddisc-recorder via et scart kabel som med andre ord skal ende i et component kabel.

Spørgsmålet er nu, hvor almindelige scart til component kabler er, og om alle typer af disse kabler kan overføre RGB signal?

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 10:22

Hej Kasper!

Det lyder som en lidt mærkelig opsætning! ! AV1 er typisk det bedste stik på et TV og i mine ører lyder scart uden RGB i AV1 og så en separat RGB indgang (dvs. 3 runde stik til billede + 2 runde stik til lyd) som et ret mærkeligt alternativ!? Jeg ville nok lige checke op én ekstra gang!!!

Men kabler kan du finde hos AV-connection - hvis du vælger "Signal kabler og tilbehør" i menuen får du adgang til deres udemærkede Kabel-guide som finder det rette kabel til dig (du er jo fri til at købe, hvor du vil!). Bemærk at nogle af deres kabel-løsninger består af et kabel + adapter.

Med venlig hilsen
Anders

Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 10:36

Ifølge min brugermanual til mit Hitachi TV 42" fladskærm er mine indgange er som følger:

AV1 (component):Anvendelige input = CVBS og component

AV2 (component):Anvendelige input = CVBS, component og RGB

AV3 (s-video):Anvendelige input = CVBS og S-video

AV4 (scart): Anvendelige input = CVBS og S-video.

Godt så. Idet jeg vil forbinde min harddisc med RGB signal til TV´et må jeg vel tolke, at jeg skal have et scart til component, for at kunne få RGB signal på AV2? For ifølge manualen kan jeg jo ikke få RGB på AV1 - som min alm. DVD i øvrigt sidder til med component kabel...

Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 11:06

I øvrigt hvis man har HDMI output HD´en og DVI input på TV´et - vil der komme et godt billede ud af det hvis man anskaffer sig et HDNI til DVI kabel?

Ja, jeg er ikke så meget inde i begreberne

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 11:29

OK - med ovenstående ser det ud til at du skal have et scart til RGB, hvis ikke din HD recorder kan spytte CVBS ud - check AV-connections hjemmeside.

Uden at være ekspert, så ville HDMI til DVI dog være at foretrække.

Med venlig hilsen
Anders

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

OK - med ovenstående ser det ud til at du skal have et scart til RGB, hvis ikke din HD recorder kan spytte CVBS ud - check AV-connections hjemmeside.

Uden at være ekspert, så ville HDMI til DVI dog være at foretrække.

Med venlig hilsen
Anders



CVBS er Composite så jeg ville holde fast i SCART -> Component
Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 15:46

Jeg har bare hele tiden troet, at DVI havde noget med computer tilslutning til skærmen at gøre...

Min HD-recorder har mulighed for HDMI output - men min skærm har ikke HDMI indgang, men den har DVI indgang.

Ville en connection fra HD-recorder med HDMI ----> DVI kunne bruges til almindelig brug - uden computer?

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af kasperkopping kasperkopping skrev:

Jeg har bare hele tiden troet, at DVI havde noget med computer tilslutning til skærmen at gøre...

Min HD-recorder har mulighed for HDMI output - men min skærm har ikke HDMI indgang, men den har DVI indgang.

Ville en connection fra HD-recorder med HDMI ----> DVI kunne bruges til almindelig brug - uden computer?

Ja, hvis du anskaffer et HDMI/DVI adapterkabel, så burde tilslutningen fra HD-recordernes HDMI-output til TV'ets DVI-indgang virke upåklageligt. Jeg bruger selv den samme opkobling til mit TV.

HDMI- og DVI-standarden er fuldt ud kompatible med hinanden - lige bortset fra, at DVI kun kan håndtere billede-signal, uden lyd.



Redigeret af musicus - 18-August-2006 kl. 16:04
Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 22:29

Hejsa

Det er fuldstændigt rigtigt med de indgange på Hitachi tv, kan huske det fra min tid i radiobranchen. At man lige skulle tjekke en ekstra gang.

Ville selv vælge HDMI-DVI

http://shop.klik1stik.dk/group.asp?group=218&sub=170

Men ellers er Scart-component ok.

http://shop.klik1stik.dk/group.asp?group=189&sub=170

Hilsen Don P.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu