recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sæderup`s HTPC Hjemmebiograf Setup..... nu med 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSæderup`s HTPC Hjemmebiograf Setup..... nu med 3D

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 09:23
Hold da op, det er bare et lækkert setup. Hug
 
 
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Sæderup Sæderup skrev:

Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Hvordan ser du tv over klienterne, man skal vel ikke til at klikke sig vej gennem recordingservice web delen?
 
Nej, programet dvbviewer er installeret på klienterne og recordingservice er installeret på servere.


Men hvordan sætter du klienter op? Tilføjer du bare x antal unicast enheder og så spiller det?

Mht til at tilføje en sti i xbmc så har jeg fået det til at virke (kan godt huske jeg selv deltog i trådenWink)

Jeg tror jeg skal have mig sådan en harmony så, jeg er ved at være træt af at trykke på enten mus eller tastatur for at få gang i maskinen.

Men skal der noget andet software til end logitechs? Tænker på om du bruger eventghost? Og lige en sidste ting. Jeg skal bruge en ir modtager, skal den være understøttet af eventghost eller kan jeg vælge hvilken som helst?

Det blev en halv lang smøre Smile
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Oprindeligt skrevet af Sæderup Sæderup skrev:

Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Hvordan ser du tv over klienterne, man skal vel ikke til at klikke sig vej gennem recordingservice web delen?
 
Nej, programet dvbviewer er installeret på klienterne og recordingservice er installeret på servere.


Men hvordan sætter du klienter op? Tilføjer du bare x antal unicast enheder og så spiller det?

Mht til at tilføje en sti i xbmc så har jeg fået det til at virke (kan godt huske jeg selv deltog i trådenWink)

Jeg tror jeg skal have mig sådan en harmony så, jeg er ved at være træt af at trykke på enten mus eller tastatur for at få gang i maskinen.

Men skal der noget andet software til end logitechs? Tænker på om du bruger eventghost? Og lige en sidste ting. Jeg skal bruge en ir modtager, skal den være understøttet af eventghost eller kan jeg vælge hvilken som helst?

Det blev en halv lang smøre Smile
Jeg har kun tilført en unicast enhed pr. klient men tag og læs denne beskrivelse igennem: http://digitalt.tv/dvbviewer-recording-service
 
Kan helt klart anbefale en harmony, når man først lige er blevet bekendt med deres opsætnings program køre det bare.
 
Bruger ingen ekstra programmer til fjernbetjeningen, dvs. ingen eventghost, det er ikke nødvendigt hvis du sætter din harmony op til agere som MCE keyboard, det eneste du behøver er en microsoft ir receiver som f.eks følger med denne her fjernbetjening:http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=51064
 
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 18:09
Tak for hjælpen. Så kan jeg jo lige bruge lidt flere penge på mit setup :)
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af Sæderup Sæderup skrev:

Tak, soveværelset ligger heldigvis i den anden endeWink, jeg bruger canal digital (satelit) som tv udbyder, de har de fleste HD kanaler og fungere perfekt i et HTPC setup.
 
Jeg har mymovies til whs installeret, så xbmc klienterne scraper hver især men bruger de samme data fra mymovies på windows homeserveren.
 
Ja glemte hvis at skrive at jeg bruger nightly build af xbmc så jeg kan bruge dvxa2, de seneste build`s er stabile nok. 
 
Jeg har været ved at lege med tanken om at streame tv til xbmc(det er upnp løsningen du tænker på ikke?) men det virker ikke ordenlig, det tager for lang tid at skifte kanal, 20 sec for SD kanaler og endnu længere med HD, hvis det da ikke fryser fast inden, ingen epg, ingen mulighed for at programere optagelser, timeshift er begrænset man kan pause og starte igen.
Det vil være perfekt hvis man kunne bruge xbmc live så kunne man spare pengene til windows og ja det er lidt nitten at jeg mister muligheden for bruge android mobilen når dvbviewer er startet men bruger nu kun den når jeg høre music, der har jeg lavet en aktivitet på harmoyen der kun tænder anlæget og HTPCen, så vælger jeg musikken jeg vil høre med mobilen. 

selv bruger jeg ubuntu og har brugt et program der hedder tvheadend (meget ala recording service) som streamer til xbmc over dlna. Der har jeg ikke langsomme kanalskift, faktisk er det hurtigere end mit fjernsyn kan skifte :) Har du gigabit netværk eller? Jeg streamede kun til xbmc altså streamede jeg det fra samme computer som xbmc var på.
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 20:31
desværre fik jeg ikke sat mig ordenlig ind i netværks opsætning da vi byggede om og derfor gik jeg med til at det skulle være cat 5 kabel der blev trukket rund i husetConfused og det skal hvis være cat5.e eller højere for at man kan bruger gigabit? jeg må indrømme at netværk slet ikke er min stærke side.
Det her står på kablet: "ic network ftp enhanced cat.5 350mhz patch iso/iec og masse mere" kan det bruges til gigabit?
 
Har lige brugt lidt tid på at læse om tvheadend, det lyder lovende og spændendeSmile hvilke tv tunere brugte du? læste noget med at timeshift ikke var understøttet endnu?
Findes der ubuntu server software i samme stil som whs?
 
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 20:39
Er 99% på det ikke kan bruges til gigabit da cat5e er 550mhz eller sådan noget. Nej timeshift er ikke understøttet og mens aac lyd er understøtttet så er aac-he ikke som lige netop er det dr's mpeg4 kanaler benytter sig af. 

Kan ikke huske det præcise navn på tuneren. bare en random dvb-t usb som var understøttet i kernel. 
Nope ikke noget timeshift som det ser ud nu. Skal nok skrive noget her på recordere når der kommer vdr understøttelse i xbmc. Glæder mig til at finde ud af hvordan det virker :)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 21:07

I en anden diskussion fik jeg læst lidt op på 1000 baseT standarden og den siger faktisk at du kan køre Gigabit på et cat5 kabel, så det var måske værd at prøve, det må kunne gøres med et par lånte switche/bærbare og noget TTCP. Jeg er klar over at "tommelfingerreglen" siger min cat5e til Gb men hvorfor ikke prøve?

BS


Redigeret af Bschmidt - 20-Juli-2010 kl. 21:09
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

I en anden diskussion fik jeg læst lidt op på 1000 baseT standarden og den siger faktisk at du kan køre Gigabit på et cat5 kabel, så det var måske værd at prøve, det må kunne gøres med et par lånte switche/bærbare og noget TTCP. Jeg er klar over at "tommelfingerreglen" siger min cat5e til Gb men hvorfor ikke prøve?

BS
Har du nogle gode link til sider hvor jeg kan læse op på opsætning af netværk især gigabit? har søgt lidt sporatisk på google? men ikke lige fundet nogle brugbart.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 22:24
Altså det kræver jo ikke det store. Du skal have en router/switch der understøtter gigabit og så skal computerene have gigabig ethernet for at kunne understøtte det.
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 22:31
ja det har jeg regnet udTongue men man skal ikke ind og ændre på link speed/duplex mode eller jumbo frame?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 06:08
Faktisk kan du teste det med 2xcomputere med Gb netkort, fast ip og TTCP installeret på begge computere. Med TTCP kan du måle hvor meget data du egentligt kan presse igennem.
Og nej der skal ikke rodes med duplex, speed settings og JF. Kun hvis man vil optimere på netværket når det kører.
BS


Redigeret af Bschmidt - 21-Juli-2010 kl. 08:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu