recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SD-kort, hvor billeder er forsvundet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SD-kort, hvor billeder er forsvundet...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SD-kort, hvor billeder er forsvundet...
    Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 19:00
Er sådanne kort lige til skraldespanden, eller er det forsvarligt blot at hakke dem i kameraet, og fortsat bruge dem?

(Det skal hertil bemærkes, at de forsvundne billeder ER backuppet, så ligemeget med det))
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1030
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2023 kl. 05:36
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er sådanne kort lige til skraldespanden, eller er det forsvarligt blot at hakke dem i kameraet, og fortsat bruge dem?

(Det skal hertil bemærkes, at de forsvundne billeder ER backuppet, så ligemeget med det))
Er billederne forsvundet efter overførsel til backup? Når jeg overføre så kan jeg sætte flueben ved "slet efter overførsel" kan det tænkes at det kan være sket her?

Frank 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2023 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er sådanne kort lige til skraldespanden, eller er det forsvarligt blot at hakke dem i kameraet, og fortsat bruge dem?

(Det skal hertil bemærkes, at de forsvundne billeder ER backuppet, så ligemeget med det))
Er billederne forsvundet efter overførsel til backup? Når jeg overføre så kan jeg sætte flueben ved "slet efter overførsel" kan det tænkes at det kan være sket her?

Frank 

De er forsvundet af sig selv, efter backup - det vil sige, at de altså STADIG var på kortet, da jeg havde backuppet dem. Kortet røg ud - men bare for en anden gangs skyld, hvis det skulle ske igen, at de "fordamper" så er det at jeg spørger: Er det forsvarligt, bare at hakke kortet i igen, og så bare bruge det?

Og ja - det med fluebenet ved jeg godt - jeg undlader ALTID at sætte det, fordi så kan jeg jo altid vende tilbage og gøre det forfra, hvis jeg nu gjorde noget forkert ved forsøget på overførsel til computer...

Nogle gange kan man nemlig komme til bare at oprette en genvej - og DERT duer jo ikke!!LOL Tro mig - har prøvet at klikke på det forkerte.LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2023 kl. 13:14
Hvis billederne forsvandt efter kortet "røg ud" (dvs. uden at du "eject"'ede det på ansvarlig måde), så kan det være, at indekset over filerne på kortet blev beskadiget.

Prøv (efter at have sikret dig, at du har kopier af alt nyt materiale, der måtte være kommet på kortet efterfølgende) at indsætte det i en PC, finde drevet i "My computer"/"Denne computer", højreklikke på det, og vælge "Properties"/"Egenskaber". Vælg dernæst faneblad "Tools" (ved ikke hvad det hedder i dansk Windows) og vælg så "Check". Hvis den sprøger om den skal "fixe" fejl, så svarer du ja.

Det er så muligt, at der dukker en masse nye filer op på kortet. Dem kan du slette på normal manér, hvis du er sikker på, at du har dem alle i din backup.

Du kan springe dette step over, hvis du er ligeglad med at finde eventuelle gamle filer på kortet, og gå videre til det, jeg anbefaler:

Højreklik på drevet i "My Computer"/"Denne computer" og vælg "Format"/"Formatér". Sørg for at vælge det korrekte format (FAT/exFAT/NTFS) afhængig af, hvad dit kamera kræver/supporterer.

En re-format vil sikre, at alle tabeller/indekser på kortet er renset for eventuelt snavs, der måtte være opstået efter kortet blev taget ud af kamera på "uforsvarlig" måde.

Redigeret af HeartWare - 09-Oktober-2023 kl. 13:14
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu