recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD aften hos TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD aften hos TDC

 Besvar Besvar Side  <12345 18>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 22:53
Til top
Boble Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 22:54

Jeg har lige et spørgsmål til jer som har set den nye Selector

Hvilke nye funktioner/tilslutningsmuligheder er der og er de 2500 kr værd eller skal man istedet investere i en Sagem60 som koster en 1/4 af den nye?

...og et par generelle spørgsmål:

Er kvaliteten gennem HDMI stikket meget bedre end Scart på et 23" LCD TV?

kan Sagem 60 sende RGB ud på begge Scartstik på samme tid?

Til top
aviator Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 22:55
Well udseendet er da det mindst vigtige ved den, helt ærligt. Man skal sidde
og kigge på ens 42" skærm (eller deromkring), man sidder vel ikke og kigger
på æsken hele tiden og tænker "hold da op hvor er den GRIM".

Jeg har da f.eks. også en xbox, ikke noget jeg synes er decideret pænt at se
på, men den er da bare røget ind bag glaslågen, så ses den da ikke så
tydeligt.

Jeg er da f.eks. ufatteligt glad for der ikke er en stor, fed og larmende
blæser i den. Den kan rent faktisk være tændt uden den skal gemmes 13km
væk (noget absolut ikke alle HTPC'ere f.eks. kan prale med).

Redigeret af aviator - 18-Maj-2006 kl. 22:57
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 22:57

Vil de blive ligeligt fordelt over de TDC-butikker der er, og hvor mange vil der komme til hver?

Jeg tænker på om det er nok bare at troppe op når butikken åbner den 29.maj, og ikke risikere at få at vide, at den har vi ikke fået nogen af!

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Boble Boble skrev:

Jeg har lige et spørgsmål til jer som har set den nye Selector

Hvilke nye funktioner/tilslutningsmuligheder er der og er de 2500 kr værd eller skal man istedet investere i en Sagem60 som koster en 1/4 af den nye?

...og et par generelle spørgsmål:

Er kvaliteten gennem HDMI stikket meget bedre end Scart på et 23" LCD TV?

Ja for du kan få hdtv ud af hdmi stikket

kan Sagem 60 sende RGB ud på begge Scartstik på samme tid?

Nej kun den ene som er mærket TV

Mvh Hans

Til top
HighDef Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 23:16

Hej,

Jeg var en af de heldige, som fik en præsentation her til aften af TDC.

Et fint arrangement, så ros til TDC, JVC og recordere.dk. Dog havde det været fint hvis vi havde kunne se et fodbold-klip, det synes jeg ville være oplagt med henblik på VM. Man skulle være journalist...

Nå, men til det det drejer sig om. Designet på boksen ligner mest af alt en mini-østblok. Efter muren faldt fik østeuropæerne øjnene op for andet end firkantede klodser, lad os håbe det samme sker for Sagem snarest...fy for den da.

TDC-manden påpegede mange af fordelene ved denne boks frem for den gamle, men de tekniske detaljer vil jeg lade andre om.

TDC regner med at sende 5.000 i salg d. 29 maj. Lidt forundret var jeg dog over at der ikke er lavet en forhåndsftale om hurtig levering af flere bokse, hvis hypen skulle ramme den normale forbruger.

Det der nok afholder mig fra at købe HD-boksen lige nu, er at det ikke er muligt at se tekst-tv før firmware-opdatering i Q4. Sådan en basal ting skal bare være på plads. At skulle undvære tekst-tv går slet ikke. EPG er heller ikke klar før Q4, men det er ikke essentielt.

Bortset fra det, er HD jo fremtiden. Ingen tvivl om det, det var da herligt at se et tv fri for støj.

TDC kunne naturligvis ikke løfte sløret for fremtidige HD-kanaler. Dog kom det frem at man lå i forhandlinger med CMore, HD5 og flere andre.

Det var vist det, i korte vendinger.

 

Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Vil de blive ligeligt fordelt over de TDC-butikker der er, og hvor mange vil der komme til hver?

Jeg tænker på om det er nok bare at troppe op når butikken åbner den 29.maj, og ikke risikere at få at vide, at den har vi ikke fået nogen af!



Da den kan købes hos TDC, 2tal, Expert, Alfaview som har ca 227 butikker lyder 5000 HD selector jo ikke af meget da det kun er ca 22 stk til hver butik. Men der bliver jo nok TDC som får de fleste i starten.

Redigeret af Biojensen - 18-Maj-2006 kl. 23:19
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
DrRetina Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 279
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

TDC kunne naturligvis ikke løfte sløret for fremtidige HD-kanaler. Dog kom det frem at man lå i forhandlinger med CMore, HD5 og flere andre.

Nej, Pelle fortalte at de IKKE kunne nå til enighed med CMore HD og søgte ande muligheder.

Til top
HighDef Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af DrRetina DrRetina skrev:

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

TDC kunne naturligvis ikke løfte sløret for fremtidige HD-kanaler. Dog kom det frem at man lå i forhandlinger med CMore, HD5 og flere andre.

Nej, Pelle fortalte at de IKKE kunne nå til enighed med CMore HD og søgte ande muligheder.

Tja, såvidt jeg husker så fortalte han at modparten ikke var interesseret i at sælge CMore uden resten af pakken, mens TDC synes det var åndsvagt at forbrugerne var tvunget til denne løsning. Der blev arbejdet i kulisserne på en løsning. Dog var det langtfra sikkert at det ville blive til noget.  

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 23:31
Kan man tilslutte noget til den nye selector så jeg kan betjene den indespærret bag en skænk:-) ?
Til top
DrRetina Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 279
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 23:35

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

husker så fortalte han at modparten ikke var interesseret i at sælge CMore uden resten af pakken, mens TDC synes det var åndsvagt at forbrugerne var tvunget til denne løsning. Der blev arbejdet i kulisserne på en løsning. Dog var det langtfra sikkert at det ville blive til noget.  

Nej, Pelle fortalte, også efter arrangementet, at Cmore ikke var intresseret, og at det IKKE var sandsynligt at der ville komme Cmore HD over TDC kabel, men at de kiggede på Discovery som en mulig HD content leverandør.

 



Redigeret af DrRetina - 18-Maj-2006 kl. 23:48
Til top
kawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 23:54

Tak til TDC for præsentationen.

Jeg har vaklet lidt mellem at købe den nye selector boks eller den gamle.

Må sige at nu er jeg ikke mere i tvivl. Den nye har større fremtidsperspektiver, men den mangler tekst-tv, ligesom jeg synes at det programudbud der tegner sig (selvom det ikke ligger fast endnu) ikke passer med mine behov.

Jeg sætter mine spareskillinger på den gamle og venter på større programudbud, pænere design og flere features. Måske den endda kan falde lidt i pris til da - så udgiften bliver den samme .

Så må jeg desværre undvære VM i fodbold i HD kvalitet, men det overlever jeg sagtens.

Så kære TDC i må oppe jer, hvis I vil sælge de nye bokse.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu