recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Semi pro kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSemi pro kamera

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
StefanM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Semi pro kamera
    Sendt: 19-Januar-2006 kl. 21:17
Hej

Jeg er blevet meget interesseret i at lave film og købte derfor et Sony DCR-HC17E for nogen måneder siden. Har aldrig fået det brugt da jeg ikke synes kvaliteten er hvad jeg forventede. Nu vil jeg så istedet have mig et semi pro kamera og har kigget på dette: http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=D CR-VX2100E&site=odw_da_DK&pageType=Overview&cate gory=CAM+MiniDV

Er det noget der er værd at rode sig ud i? Det koster trodsalt 20.000 kr. så vil først have min baggrundsviden iorden. Er det billedkvalitet på højde med tv programmer? eller alm. film? Hvis i har andre forslag så smid dem, er dog en Sony mand så noget indenfor det.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 00:48
Tjek siden her - http://www.camcorderinfo.com/

Det er godt nok på engelsk, men alligevel en god side med mange test af forskellige cams. Jeg har nu også altid troet, at sony var banebrydende på videocam områden. Men jeg tror der efterhånden er mange producenter, som laver super gode consumer cams. F.eks laver JVC nogle gode cams (men også nogle mindre gode harddisk cams). Canon, Panasonic har også nogle super gode cams.

Selv mangler jeg også et videocam, og har ikke helt besluttet mig endnu om det skal være JVC, Canon, Sony ell. Panasonic. De laver alle gode modeller, men også forholdsvis dårlige cams mht. optagekvalitet, så det kan være svært.

Men læs lidt test, og find ud af hvad andre syntes

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 07:57
Jeg har lige været igennem hele fasen, og endte med Panasoniv GS400...

Læs evt: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8463&P N=1&TPN=1
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 07:57
Nåe ja, og tjek DVspot.com.. de tester med en lidt anden angrebsvinkel...
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af StefanM StefanM skrev:

Nu vil jeg så istedet have mig et semi pro kamera og har kigget på dette: http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=D CR-VX2100E&site=odw_da_DK&pageType=Overview&cate gory=CAM+MiniDV

Er det noget der er værd at rode sig ud i? Det koster trodsalt 20.000 kr. så vil først have min baggrundsviden iorden. Er det billedkvalitet på højde med tv programmer? eller alm. film? Hvis i har andre forslag så smid dem, er dog en Sony mand så noget indenfor det.


Godaften. Undskyld de korte svar til morges, men skulle lige rive et 11-tal hjem for mit semester-projekt på ingeniørstudiet

Nå, men du skal om ingen omstændigheder købe et VX2100... og det er ikke fordi, at det ikke er et knald godt kamera, for det er det. Og du har sikkert set en del klip i TV, der (uden du ved det) er skudt med dette pragteksemplar af et kamera. MEN det er altså at skyde lige over målet... at skyde gråspurve med kanoner, om du vil.

Panasoniv NV-GS400 yder stort set lige så godt som SONY'en, men koster det halve. Klik ind på: http://www.camcorderinfo.com/ratings.php og scroll ned til "2004 and Before Ratings Rubric". Prøv at se, hvor lille en forskel der er på de to kameraer. OBS: I USA hedder NV-GS400 altså PV-GS400.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 00:53

Hvad er der i vejen med SONY HDR-HC1E

Optager i HDV 1080i på MiniDV har ALLE ind og udgange

Har købt det og er HELT solgt!!

Bare prøv at slutte det til dit fladskærm via component, VAUV

Hvis du har HD Ready TV så.....

Det ville da være åndsvagt at købe et SD kamera i en tid hvor alle går op i om deres tv er HD ready

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 04:53
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvad er der i vejen med SONY HDR-HC1E

Optager i HDV 1080i på MiniDV har ALLE ind og udgange

Har købt det og er HELT solgt!!

Bare prøv at slutte det til dit fladskærm via component, VAUV

Hvis du har HD Ready TV så.....

Det ville da være åndsvagt at købe et SD kamera i en tid hvor alle går op i om deres tv er HD ready



Det er sikkert et godt videocam, men det burde det nu også til prisen
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 09:37

Oprindeligt skrevet af StefanM StefanM skrev:

Hej

Jeg er blevet meget interesseret i at lave film og købte derfor et Sony DCR-HC17E for nogen måneder siden. Har aldrig fået det brugt da jeg ikke synes kvaliteten er hvad jeg forventede. Nu vil jeg så istedet have mig et semi pro kamera og har kigget på dette: http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=D CR-VX2100E&site=odw_da_DK&pageType=Overview&cate gory=CAM+MiniDV

Er det noget der er værd at rode sig ud i? Det koster trodsalt 20.000 kr. så vil først have min baggrundsviden iorden. Er det billedkvalitet på højde med tv programmer? eller alm. film? Hvis i har andre forslag så smid dem, er dog en Sony mand så noget indenfor det.

Stefan snakker om et kamera til 20.000 så mener jeg ikke at et Sony HDV kamera til 13.500 er skudt helt ved siden af (købt med dansk garanti og manual!)

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 11:57
Det er helt klart, at et HD-kamera giver meget skarpere billede. Og naturligvis er SONY HC1E er stærk konkurrent til GS400'eren.

Og vil man have en HD-model, så er det SONY'en man bør gå efter. Men ikke VX2100...
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2006 kl. 02:27

Hvad så StefanM?

Hvad gjorde du. Købte du det kamera?

Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 17:40

Hej Tychsen

Har du fået GS400 og er du tilfreds.?

Jeg har også GS400 i tankerne.

Hvad gav du for den ? og har den ægte bredformat ?

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af tand tand skrev:

Hej Tychsen

Har du fået GS400 og er du tilfreds.?

Jeg har også GS400 i tankerne.

Hvad gav du for den ? og har den ægte bredformat ?

Ja, det har jeg. Har haft kameraet i snart en måneds tid, tror jeg, Hvis ikke mere.

Jeg købte det hos dnet24.de og gav 1.109,87€ (ca. 8.290 d.kr).

Kameraet er udgået af produktion, men kan stadig støves op visse steder i europa. Folkene på pana3ccduser.com er helt i panik, da efterkommeren GS500 ikke har nær så mange manuelle funktioner, mindre skærm og ingen stik til øretelefoner.

Kameraet lever op til mine fulde forventninger. Var mest bange for dets egenskaber i mørke scener. Jeg syntes dog, at den klarer det hæderligt: http://s1.ultrashare.net/hosting/fs/30e0d9d60fe1f2f0/ (7,4 MB).

Ovenstående er link til en lille film med vores elskede kat. Der er både lyse og mørke scener. Det ser bedre ud på en rigtig TV-skærm naturligvis.

Pøj pøj med det...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu