recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Service/rensning af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Service/rensning af projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mortensen_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2023
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortensen_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Service/rensning af projektor
    Sendt: 27-Oktober-2023 kl. 10:03
Hej, er der mon nogen, der ved hvor man kan få renset sin projektor for rimelige penge? Jeg har et problem med hvide “skyer” ved helt sort billede. 
Til top
Peteredderkop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2023
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteredderkop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2023 kl. 13:03
Hvilken projektor er det?

og

Hvad er rimelige penge?

Det lyder som støv på linsen.


Redigeret af Peteredderkop - 28-Oktober-2023 kl. 13:38
Til top
mortensen_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2023
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortensen_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2023 kl. 13:18
Optoma HD29. Der er ingen støv udvendigt og jeg har også blæst den ren omkring lampen. Det er formentlig støv indvendigt omkring filtrene osv. Hvis det kunne gøres for en plovmand ville jeg være glad. 
Til top
Peteredderkop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2023
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteredderkop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2023 kl. 13:29
Generalt set må man ikke blæse ind i en projektor. Det er højst sandsynligt støv inde i maskinen, måske på chippen.

Det eneste jeg har hørt omkring Optoma er at deres service skulle være under middel men jeg ville da høre dem ad i første omgang. 

Jeg tror dog at det ville være dyre end du forventer.


--

Så lige din projektor er 1080p, så måske er det mere værd at investere i en ny 4k projektor.


Redigeret af Peteredderkop - 28-Oktober-2023 kl. 13:31
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2023 kl. 06:09
Hvis du er uheldig er lcd panelerne skadet med misfarve.  Men det kan først ses ved adskillelse 

De 500 rækker desværre ikke langt i den verden 
Til top
mortensen_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2023
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortensen_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2023 kl. 06:28
Tak for svar. Nej, jeg ved egentlig godt, at 500 ikke rækker til noget, var sådan set bare et tal fyret af i et øjebliks naiv optimisme. 😊

Til top
mortensen_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2023
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortensen_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2023 kl. 06:29
Ok, tak for svar. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu