recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikring af netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSikring af netværk

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 00:47
Jesperlund nu gætter jeg kun, men grunden til fullrate nok ikke "laver" et rent vdsl modem er nok blandt at de jo som standard har ip-telefoni med i abonnementet, desuden er det nok et spørgsmål om at have én hardware enhed som kan dække størstedelen af kunderne. lige pt bruger de såvidt jeg husker en netgear router til vdsl, men såvidt jeg mener at have læst så går de over til en zyxel nu der blandt andet har gigabit switch og usb-porte til diverse ting, har dog ikke modelnummeret i nærheden lige nu.

men det her er vist ved at være lidt for off topic
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det har jeg forstået, men hvilken router kan du anbefale efter den bridgede router. Den skal jo kunne håndtere flere VLAN


Drop VLAN, med mindre at du virkeligt gider at rode en masse.

Kører du bridged mode sætter du en switch efter modem/routeren (som nu er en modem/bridge og ikke en modem/router) og sætter 2 routere til switchen - en til dig og en til din lejer. Så har du 2 helt separate netværk.

Klaus
Det er så det jeg vil prøve. Vender tilbage med success or failure
 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 12:49

Hvis din Zyxel router (som jeg formoder er den der "styrer" dit LAN net) har mulighed for DMZ, så brug det. Det er betydligt nemmere og du skal ikke ud i en masse fix faxerier med dit lokale net. Du skal bare ikke lave en forbindelse mellem dit DMZ og dit lokale net. Sættes det rigtigt op, så er det to nærmest fysisk adskilt net i een og samme enhed. Det eneste de har til fælles, det er gatewayén til din internet udbyder på WAN siden. Nemmere kan det ikke gøres. Du kan (dog afhængig af routeren) endda opsætte hans helt egen DHCP server. Det kan min Fortigate firewall/Router ihvertfald. Jeg har også mulighed for to 100% fysisk adskilt LANs, dvs. to LAN Interface stik, hvoraf det ene bruges til DMZ. Det er ikke sikkert din har det.

Når jeg engang finder tiden til det, så bliver mit net sat op på den måde, og der bliver sat en ekstra trådløs AP på DMZ interfacet. Ungerne herhjemme har simpelthen for mange gæster på besøg med behov for trådløs internet. På den måde kan jeg udlukke dem fra det lokale net fuldstændigt. Hvis de så får behov for at tilgå det lokale net, tja, så bliver det fra en lokal maskine, og så må de finde alternative løsning til at få overført deres data imellem dem. Det er den eneste måde man kan sikre sit net ordentligt på.
Og du har god grund til at sikre dit lokale net. Hvis først din lejer er på dit net, og en hacker finder vej til hans maskine(r), så er dit lokale net piv åbent. Så det er bestemt noget du skal tage seriøst.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 13:10
Hej Kim
Ja jeg har ikke haft så meget tid til at rode med det.
Har været inde i Zyxel routeren, men kan intet finde omkring DMZ, så jeg tror jeg kontakter Fullrate mandag, for at høre om de har en bedre router 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu