recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal i mødes til iPhone aften?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal i mødes til iPhone aften?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal i mødes til iPhone aften?
    Sendt: 11-September-2012 kl. 16:44

Efterlysning vedr. iPhone lancering

Er der mon nogen af jer som mødes med venner, for at følge Apples lancering onsdag aften, et sted i Københavnsområdet?

DR P1 Morgen søger, til et radioprogram, nogen der gør det til en social begivenhed.

Hvis det har interesse, så svar herunder eller send en besked (pm).


  /Lars


Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
KasperHogh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperHogh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 16:46
Det er altid så hyggeligt at sidder med et par øl og følge med i lanceringen. Desværre er jeg ikke fra Københavnsområdet.

Ved du hvornår dette program bliver sendt på P1?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af KasperHogh KasperHogh skrev:

Det er altid så hyggeligt at sidder med et par øl og følge med i lanceringen. Desværre er jeg ikke fra Københavnsområdet.

Ved du hvornår dette program bliver sendt på P1?


Det er allerede til torsdag morgen.

Så vil de gerne kigge forbi onsdag aften, hos nogen der mødes for at følge lanceringen. Altså nogen der gør det til en hyggeaften.

Men da radioværten jo skal tidligt op til torsdagens udsendelse, så sætter det sine begrænsninger på den geografiske rækkevidde. Derfor helst et sted i Storkøbenhavn Smile

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 22:15
plonk
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 11:46
Kommer det også i DR Update og TV2 News, som Breaking News? Confused
 
Vi er enige om, at det bare er en mobiltelefon/smartphone, ikk?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 11:50
Kim : Husk nu at det ikke kun er en telefon   men det største fra æble verden
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Kommer det også i DR Update og TV2 News, som Breaking News? Confused
 
Vi er enige om, at det bare er en mobiltelefon/smartphone, ikk?


Tjo, men en længe ventet en af slagsen Smile

Der er - trods alt - tale om en smartphone man mener kan "redde" USA's økonomi (hæve BNP med 0,5 procentpoint) og sikre Obama en ny runde i stolen.

En telefon som de øvrige producenter vil måle og veje, i et forsøg på at lave noget der sælger mindst ligeså godt.

iPhone 5 vurderes at ville sælge i en størrelsesorden af 250 mio. eksemplarer (i dens levetid). Til sammenligning har Galaxy SIII, som er den bedst sælgende konkurrent, lige rundet 20 mio.

Så uanset om man er til Apples produkter eller ej, så er dette en yderst vigtig lancering. En som kan få betydning for mange, og derfor er det så interessant at følge.

At Apple har en trofast fanskare, der gerne følger disse events via live blogs mv. er derimod ikke noget usædvaneligt. Det samme mønster kan ses i andre sammenhænge, her på recordere.dk følger ganske mange også med når der er noget om Samsung, YouSee m.fl.

  /Lars


Redigeret af Lars - 12-September-2012 kl. 12:05
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 12:05
Det må være de mennesker som opfandt ordsproget,  "et æble om dagen, holder lægen væk" ? Wink
 
Seriøst, jeg forstår det ikke.
Det er muligt mit liv kan virke gråt og kedeligt for nogle, men at nærmest sætte himmel og jord i bevægelse for en lancering af et produkt som en smartphone (uanset mærke), så mener jeg at man har gjort sit liv fattigt på mange områder.
 
Og så tør jeg slet ikke tænke på de mennesker, som fare ud og investerer i den (mange uden at have råd, på højt forrentet afbetalinger, flerårige afdragsordninger osv). Så har man da i den grad vægtet vigtigheden i sit liv, fordi de ikke tror, de kan leve uden.
(Sidstnævnt skal læses i relation til den debat der køre på Recordere´s forside omkring licens ændringer i Sverige. Beklager hvis nogen føler sig stødt).
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Kommer det også i DR Update og TV2 News, som Breaking News? Confused
 
Vi er enige om, at det bare er en mobiltelefon/smartphone, ikk?


Tjo, men en længe ventet en af slagsen Smile

Der er - trods alt - tale om en smartphone man mener kan "redde" USA's økonomi (hæve BNP med 0,5 procentpoint) og sikre Obama en ny runde i stolen.
Skal der ikke mere til end det? LOL

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Så uanset om man er til Apples produkter eller ej, så er dette en yderst vigtig lancering. En som kan få betydning for mange, og derfor er det så interessant at følge.
Den sælger nok lige så godt/dårligt, uanset om en radiokanal laver en speciel udsendelse om folk der mødes for at følge lanceringen.
Og skulle en stakkel af en Apple-fan eller to "vågne op" et par timer efter lanceringen, så overlever han/hun nok også det. Og jeg tror også Apple og USA´s økonomi overlever

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


At Apple har en trofast fanskare, der gerne følger disse events via live blogs mv. er derimod ikke noget usædvaneligt. Det samme mønster kan ses i andre sammenhænge, her på recordere.dk følger ganske mange med når der er noget om Samsung, YouSee m.fl.

  /Lars
 
Jeg synes ikke at have hørt eller læst om forventninger til, at folk ligefrem mødes sammen over en kop øl eller lign. for at følge en lancering af nye produkter på den her måde. Men det kan da snildt være mig der ikke har fulgt godtnok med i timen.
 
Det virker bare lidt som om, at man fra mediernes side forsøger at skabe et medie-cirkus stunt/show, der mest af alt handler om underholdning fremfor faktuel information.
Har Apple nogen indflydelse på det? (økonomisk)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg synes ikke at have hørt eller læst om forventninger til, at folk ligefrem mødes sammen over en kop øl eller lign. for at følge en lancering af nye produkter på den her måde. Men det kan da snildt være mig der ikke har fulgt godtnok med i timen.


Det er nu ikke ualmindeligt, du kan blot bladre tilbage i denne tråd for at finde den første Smile
 
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det virker bare lidt som om, at man fra mediernes side forsøger at skabe et medie-cirkus stunt/show, der mest af alt handler om underholdning fremfor faktuel information.


Jeg syntes nu det er en blanding af alt, afhængig af mediets fokusområde. Men ja, der er stor dækniing af disse events, men det hænger jo også sammen med deres betydning.

Uanset om man kan lide det eller ej, så rykker Apple rundt på trends og udvikling. Så selv dem der ikke interesser sig specielt for produkterne følger med i hvad de kommer med.

På den måde bliver det er selvforstærkende effekt.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Har Apple nogen indflydelse på det? (økonomisk)


Man skal aldrig sige aldrig, under en retsag imellem Google og Oracle forleden kom det jo frem at Google havde lønnet en kendt blogger.

Men i det brede billede: Nej.

Det er bare fordi det er noget som interesserer ganske mange, og det kan vi jo også se her på recordere.dk.

En lille nyhed om Apple trækker let 3-4 gange så mange læsere, som en nyhed om ethvert andet emne. Og det jo på trods af at der slet ikke hænger et æble-logo på det meste forbrugerelektronik, det er bare interessant at følge.

Om Apple så har tabt pusten, og ikke længere trækker forrest på innovationen og roder op i gamle industrier, lader ikke til at påvirke interessen. På det område er Apple et fænomen, mere end blot verdens mest værdifulde selskab.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Det er nu ikke ualmindeligt, du kan blot bladre tilbage i denne tråd for at finde den første Smile 
øh, dit eget indlæg fra i går, er det første i denne tråd her.. Har du flyttet dit oprindelige indlæg fra en anden tråd? I såfald er det derfor det ikke giver mening Wink
 
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg syntes nu det er en blanding af alt, afhængig af mediets fokusområde. Men ja, der er stor dækniing af disse events, men det hænger jo også sammen med deres betydning.

Uanset om man kan lide det eller ej, så rykker Apple rundt på trends og udvikling. Så selv dem der ikke interesser sig specielt for produkterne følger med i hvad de kommer med.

På den måde bliver det er selvforstærkende effekt.
 
Jeg kan godt forstå hvad du siger, hvis jeg tager den ene kasket på. Men tager jeg den af, så kommer det til at virke meget komisk på nogle områder og tragisk på andre. Det egentlige budskab og revolutionerende nyhedsmæssig er jo nedprioriteret. Istedet er fokus lagt på et brand. Det er nok derfor jeg savner ligende tiltag for andre brands/mærker, eller omvendt måske fokus lægges på det (for mig at se) væsentlige.
Men jeg er heller ikke inkarneret Apple-fan. Jeg er en simpel Iphone 4S bruger, ligesom jeg er Sony og Samsung bruger, og thats it.
 
Måske jeg mangler Apple-wow-effekten, for at kunne samle venner og bekendte til "happening" (lanceringen), hamle op med topløs kvindelig betjening, popcorn og 3D briller mens et overdimentioneret Apple logo suser rundt på mit 103" lærred med en bragende 7.1 lyd ud i hele stuen, fra DR P1.. eller er det at gå for vidt? LOL

Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Seriøst, jeg forstår det ikke.
Det er muligt mit liv kan virke gråt og kedeligt for nogle, men at nærmest sætte himmel og jord i bevægelse for en lancering af et produkt som en smartphone (uanset mærke), så mener jeg at man har gjort sit liv fattigt på mange områder.

Det er vel et spørgsmål om hvad man er til? Jeg vil f.eks. hellere se lanceringen af en ny iPhone, end jeg vil se en landskamp. (Med mindre man er samlet en masse folk og drikker øl samtidig med)

Jeg har tænkt mig at følge eventet i aften, i hvert fald kørende i bagrunden. Jeg fulgte også eventet hvor microsoft lancerede deres Surface tablet, og da de viste Windows Phone 8 frem. Samt da google havde deres I/O event. Jeg gider godt følge sådanne ting, da jeg interesserer mig for området. Jeg har ingen planer om at samles med vennerne for at følge dem, men sådan er vi jo også forskellige, nogle går mere op i deres interesser end andre.  Nogle nøjes med at spille World of Warcraft etc, andre igen laver kostumer og klæder sig ud som karakterer fra World of Warcraft....

At der så er nogle mennesker der går lidt for meget op i det, det kan vi nok godt blive enige om Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu