recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal i mødes til iPhone aften?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal i mødes til iPhone aften?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Iøvrigt er Apple's superlativer ret afdæmpede i forhold til hvad der bliver sagt under de fleste andre produkt-præsentationer. Grunden til at det får så meget gennemslagskraft, er (som en anden nævner ovenfor) at Apple ikke gør det særligt tit. Det er faktisk ret komisk, Apple er dét firma der udtaler sig MINDST, og i mine øjne er mindst skrydende under præsentationerne (ingen høj musik, lysshow og letpåklædte damer som når en ny bil-model skal præsenteres...), og får alligevel skyld for at være dem der fyrer mest "marketingsbullshit" af - ironisk nok netop FORDI de ikke gør det særligt tit!

Du har ganske givet ret i, at det er nok ikke direkte Apple, som får en national radiostation i DK til at gå ud og efterlyse folk som samles til en lancering af et Apple produkt. I det her tilfælde er det medierne som gør det, og Apple, såfremt det lykkedes, nyder blot godt af det. Men det er vel ikke svært at mene, at det er hysteri?

Men som jeg også forsøgte at give udtryk for i går, så mindes jeg ikke en lign. situation for andre produkter. Eksempelvis kan jeg ikke mindes samme medie-dækning for Samsung Galaxy III, på trods af at den faktisk er/var lige så (lidt) revolutionerende. Den var bare ikke Apple eller amerikansk.

Det er også ekstremt mærkeligt at skulle se nogle af de kommentarer omkring USA´s præsident og USA´s økonomi. At man åbenbart skal forestille sig, når man sidder og ser/læser om et nyt Apple produkt, at hele USA står og falder på noget så simpelt som en smartphone. Det er sgu lige før jeg vil forvente at få et emblem, hvorpå der står,  "med dette køb har du personligt støttet Barack Obama og hele USA´s økonomi", og så ellers komme i CNN, hvis jeg investere i en Iphone 5.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvorfor er det at en invitation til en iphone aften skal blive til en diskussion om en helt masse andre ting?.
Kunne man ikke forestille sig at folk kunne lære at respektere hinanden lidt mere istedet for bare at vælte ud med sine negative holdninger om andres interesser, brug da krudtet på ens egne interesser, og giv da de folk som har lysten og interessen plads til også at være her.. ja undskyld mig, men jeg syntes godtnok der hersker en vis intolerance overfor emner der bare nærmer sig et vist æble...
Thumbs Up
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvorfor er det at en invitation til en iphone aften skal blive til en diskussion om en helt masse andre ting?.
Kunne man ikke forestille sig at folk kunne lære at respektere hinanden lidt mere istedet for bare at vælte ud med sine negative holdninger om andres interesser, brug da krudtet på ens egne interesser, og giv da de folk som har lysten og interessen plads til også at være her.. ja undskyld mig, men jeg syntes godtnok der hersker en vis intolerance overfor emner der bare nærmer sig et vist æble...

Intolerancen har det som regel med at stige i takt med, jo mere meningsløst man ser det, og jo mere hysteri man opfatter omkring det.
Ikke at jeg dermed mener det er i orden. Og det var bestemt heller ikke min mening af nedgøre andre folks interesser på det måde. Det var mest af alt en undre over, at så en event kunne føres ud i så ekstremt hysteri, for noget der, for mig, sådan set blot er en almindelig hverdag. Beklager at JEG havde min egen mening om det
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 12:37
jomen JEG syntes så det er synd at en invitation til et radioprogram bliver hijacket på sådan en måde som den blev gjort.. man kan jo gøre sig et tænkt eksempel om det samme var sket hvis det var til en android event?.
 
Og det er egentligt min pointe, hver gang der er noget omkring apple er der en hulens masse meninger, især fra folk som absolut ikke er målgruppe for produktet, også drukner tråden en masse religion og følelser fremfor det som trådstarter måske havde tiltænkt sig.. nemlig i det tilfælde nogle gæster til en event.. og det er egentligt det jeg reagerer på, jeg har det fint med du har dine holdninger og meninger, men så lav din egen religionstråd og kør ud af den, det bliver ofte meget offtopic når æblet er involveret, og her er det altså folks religion der løber af med dem, men giv dog plads til andres initiativ, for det var da et godt initiativ.
Mvh

René
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 12:54
Der er jeg helt enig, det er i virkeligheden et komplet malplaceret topic at komme med den slags beklagelser i.

Der er vitterligt så mange ting folk gør op i, som for ikke-interesserede ligner "hysteri" og spild af tid - og det er som regel i forbindelse med de ting at mantraet "hvis du ikke har noget pænt at sige, så bør du tie stille" passer meget fint ind.

Hvis folk har det sjovt med med et event, hvorfor så nedgøre det?
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


For pokker, hvorfor SKAL man absolut nedgøre andres hobby bare fordi man ikke selv kan se meningen med det?

Nu var det ikke et forsøg på at nedgøre. Det er såmænd blot min mening.


Når man kalder det et fattigt liv fordi nogen mennesker, lad os kalde dem entusiaster, gerne vil gøre noget ekstra ud af en event, som de interesse sig for, så er det en nedgørelse der vil noget.

Jeg kunne sagtens finde en masse, der ville kalde dit liv for fattigt, for alt den tid du har brugt på et internet forum, men hvorfor når det nu er din fritidsinteresse?
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 16:14

Det er vel fordi vi "frygter" an applessimilation af Recordere.dk Confused.

Små ting i forbindelse med Apple bliver gang på gang slået op som nyheder, uagtet om det er rygter, konkrete forbedringer eller andet.
 
Det at Epson kommer med nye projektore som cirka er lige så "revolutionerende" nye som iPhone 5, er så vidt jeg ved slet ikke nævnt på Recordere.dk, selvom Epson´s projektore er blevet meget populære.
 
Der er sikkert mange andre ting som er forbigået redaktionen, da de har stået med snuden begravet i rygter om Apples produkter, så de kunne få flere hits på hjemmesiden.
 
Men vi skal måske vænne os til, at det er vejen for Recordere.dk. Skide være med indholdet bare det giver hits på hjemmesiden ?
 
 
 
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det er vel fordi vi "frygter" an applessimilation af Recordere.dk Confused.

Små ting i forbindelse med Apple bliver gang på gang slået op som nyheder, uagtet om det er rygter, konkrete forbedringer eller andet.
 
Det at Epson kommer med nye projektore som cirka er lige så "revolutionerende" nye som iPhone 5, er så vidt jeg ved slet ikke nævnt på Recordere.dk, selvom Epson´s projektore er blevet meget populære.
 
Der er sikkert mange andre ting som er forbigået redaktionen, da de har stået med snuden begravet i rygter om Apples produkter, så de kunne få flere hits på hjemmesiden.
 
Men vi skal måske vænne os til, at det er vejen for Recordere.dk. Skide være med indholdet bare det giver hits på hjemmesiden ?
 
 
 


Du ved udmærket godt hvordan Lars prioritere, det har han ikke lagt skjul på, så enten kan du finde dig i at der er et hav af gadget nyheder inkl. Apple finde dig et andet sted, hvor dine interesser bliver tilgode set eller også melde dig frivilligt som skribent med speciale i det DU interessere sig for.
At blive ved med kommentere jeres utilfredshed i nu snart alle tråde der omhandler Apple, er sku trættende for os, som egentlig bare vil læse trådens indhold (undskylder det vildt off-topic i dette indlæg, men nok er nok), og nej det sidste er ikke møntet på dig som sådan.

Hvad der egentlig pisser mig af, er at visse folks vrede over at Lars går efter nyheder, som giver flest besøgende, bliver rettet mod Apple. De er som Otto er inde på, faktisk ikke særlige meddelsomme udover deres keynotes, men fordi Apple produkter er voldsomt interessante for mange, ovenikøbet dem som ikke kan fordrage disse produkter (man skulle tro, sådanne mennesker egentlig havde andet at bruge deres liv på), så giver medier som recordere.dk, beep.dk o.lign dem en masse opmærksomhed.

Jeg har godt set, mange ønsker at Lars opprioriterede mere nørdede produkter, men hvor på recordere.dk står der, at det er formålet med siden? og det er jo ikke fordi sådanne produkter, er fuldstændig glemt, de bliver "bare" nedprioriteret i forhold til nyheder der genere mere trafik.
Skal der kritiseres noget, så er det at sidens navn for flere år siden ikke længere har noget med sidens indhold at gøre, og det burde Lars naturligvis have gjort noget ved.

Personligt er mit forbrug af recordere.dk stærkt dalende, og det omhandler netop den måde Lars prioritere på, men det er hans valg og hans ret som sidens ejer, ligesom det så er min ret, at finde andre steder, såsom flatpanels og sattv.dk, men jeg gider sku ikke i tråd efter tråd ødelægge andres oplevelser, fordi recordere.dk har denne udvikling.

Og ja jeg ved godt, at dette indlæg er fandens dobbeltmoralsk Wink, men tag det som et surt indspark i en allerede trættende debat, om recordere.dk er blevet til applefan.dk.

Til alle grammatik nazisterne, undskyld for de mange stavefejl og kommasætning, der er masser af dem, lev med det.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jomen JEG syntes så det er synd at en invitation til et radioprogram bliver hijacket på sådan en måde som den blev gjort.. man kan jo gøre sig et tænkt eksempel om det samme var sket hvis det var til en android event?.
Ud fra konceptet, så er svaret ja. Det handlede for mig ikke om, hvorvidt det var et Apple produkt eller andet mærke. Det var hele ideen med, at en national radiokanal efterlyste folk som mødes for at dyrke lanceringen af en smartphone.
 
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Og det er egentligt min pointe, hver gang der er noget omkring apple er der en hulens masse meninger, især fra folk som absolut ikke er målgruppe for produktet, også drukner tråden en masse religion og følelser fremfor det som trådstarter måske havde tiltænkt sig.. nemlig i det tilfælde nogle gæster til en event.. og det er egentligt det jeg reagerer på, jeg har det fint med du har dine holdninger og meninger, men så lav din egen religionstråd og kør ud af den, det bliver ofte meget offtopic når æblet er involveret, og her er det altså folks religion der løber af med dem, men giv dog plads til andres initiativ, for det var da et godt initiativ.
 
I bedste fald var det malplaceret på et debat forum som dette, hvis ikke ønskede en debat, men kun et ja/nej svar. Måske man burde have sat det som en nyhed på forsiden istedet for at stille det til debat.
 
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jomen JEG syntes så det er synd at en invitation til et radioprogram bliver hijacket på sådan en måde som den blev gjort.. man kan jo gøre sig et tænkt eksempel om det samme var sket hvis det var til en android event?.
 

Og det er egentligt min pointe, hver gang der er noget omkring apple er der en hulens masse meninger, især fra folk som absolut ikke er målgruppe for produktet, også drukner tråden en masse religion og følelser fremfor det som trådstarter måske havde tiltænkt sig.. nemlig i det tilfælde nogle gæster til en event.. og det er egentligt det jeg reagerer på, jeg har det fint med du har dine holdninger og meninger, men så lav din egen religionstråd og kør ud af den, det bliver ofte meget offtopic når æblet er involveret, og her er det altså folks religion der løber af med dem, men giv dog plads til andres initiativ, for det var da et godt initiativ.

Jeg er helt enig, men så gør dog noget ved det . Efter min menig er nyhederne ved at smadre dette site. Indholdet i selve forummet bliver mere og mere udvandet, samtidig med at nyhederne vokser kraftigt. Man har "ansat" en klummeskriver som er mere provokatør end seriøs journalist. Fint nok at ruske lidt op i folk, men følg da op med en mere seriøs forum debat, f.eks. ved mere end 10 kommentarer at fortsætte debatten i forummet.

Samtidig vil jeg godt støtte de andre som skriver at det efterhånden er YDERST trættende med de personer som kun går efter at ødelægge (i det her tilfælde Apple tråde) en tråd. Personerne kan hurtig spottes, men der sker intet. Nyhederne er et grumt eksempel her på. Hvorfor kommentere på noget man ikke har interessse i. Selv har jeg meget sjælent kommenteret på en Android nyhed, men har dog i mange tilfælde læst dem.

Dette er off topic i denne tråd, men viser hvordan en tråd eller nyhed bliver smadret.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 10:51
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu