recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal I på frit valg 1. Februar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal I på frit valg 1. Februar?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal I på frit valg 1. Februar?
    Sendt: 20-Januar-2014 kl. 14:38
Jeg vil godt undtagelsesvist :) rose Stofa for at tilbyde det der for mig ligner ægte frit valg. For første gang ligner det at jeg rent faktisk kan vælge præcis de kanaler jeg ser og undgå at skulle bidrage til medfinansiering af kanaler jeg aldrig kommer til at se.
Men som folk har forudsagt er det ret dyrt og det er ikke sikker man sparer så meget. Jeg overvejer kraftigt grundpakken og så nogle sportskanaler, men de er pænt dyre så gevinsten er minimal. Men principielt er det dejligt at markedskræfterne får lov at husere, og at jeg betaler for det jeg ønsker og kun det.

Har andre tænkt sig at gøre brug af frit valg?

Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 14:39
Jeg prøvede at ligge billedelink med men det fungerede vist ikke, i hvert fald ikke på iPad

http://www.horsenssyd.dk/2-programmer/images/Fritvalgmedtekst.jpg
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg vil godt undtagelsesvist :) rose Stofa for at tilbyde det der for mig ligner ægte frit valg. 
Hvordan kommer du frem til, at dette har noget som helst med ægte frit valg at gøre?
Som jeg læser det, skal man som minimum have den lille pakke, som indeholder adskillige betalingskanaler, som ikke kan fravælges.


Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:


Har andre tænkt sig at gøre brug af frit valg?


Jeg har tænkt mig at tilkøbe TV3 Sport2 til pakke 1 som jeg har i forvejen. Jeg har dog ikke undersøgt hvordan det ligger med eventuel bindingsperiode og oprettelsesgebyr. Kan kun se, at Stofa skal have kr. 26,-/md i kortafgift.

Flemming

Redigeret af fltk - 20-Januar-2014 kl. 15:45
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 16:00
Man skal også lige huske, at det kommer til at kræve man bruger CAM i alle enheder.
Det koster lidt, og kan være lidt problematisk, hvis man har TV, PVR eller Mediacenter uden CAM slot.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 16:01
 
 Det forholder sig sikkert som det gør hos You See med frit valg, man skal have Grundpakken, dertil kan man så vælge øvrige kanaler, fra en og opefter. Der er intet gebyr på det første kort, det koster Kr. 100 at oprette, extra kort koster Kr. 15/måned.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 16:46
Jeg ser tv3, kanal5, Charlie og ellers mest af alt nabolandskanaler i grundpakken. Selvfølgelig er det derfor stadig ikke ægte frit valg, men det er da for pokker et mega langt skridt henimod det i forhold til sådan som det har været indtil nu.

Jeg har kun et tv, via Zaptor box, men jeg kan godt se et irritationsmoment ved de pokkers kortafgifter og andet.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 18:48
Tjah, det er vel et skridt i den rigtige retning, men jeg finder det nu stadig irriterende, at man er pålagt at have en grundpakke. I mit tilfælde (an-tv i Aalborg) skal jeg jo stadig betale for fx tv3 og Kanal 4, to kanaler der er mig komplet uinteressante.

For mig bliver det først interessant, når der kommer et fuldstændigt frit valg. I mellemtiden klarer jeg med en ret genial løsning, som vist ikke tåler omtale på disse sider *host host*
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 07:14
Tja, "de smarte" i vores boligforening fik lige gennemtrumfet, at vi ikke længere betaler for grundpakken over huslejen. Det har sparet os 117 kroner i kvartalet. Til gengæld er prisen fra Stofas side steget med små 400 kroner. Jeg kan kun klappe i mine små hænder! Dead

Begrundelsen er selvfølgelig den selv samme som der altid fremtures med, nemlig at man så kan nøjes med at betale for de kanaler, man vil se. "Frit valg", altså.

Der er bare nogle småting man gerne glemmer i denne sammenhæng, og det er at priserne for individuelle kanaler er højere end i pakker. Desuden er det sjovt nok de kanaler, som nogle åbenbart ikke vil have, der koster mindst. Det, der absolut koster mest, er sportskanalerne.

Nå ja, og så er der den lille detalje med CAMs og smart cards. De "frie" kanaler er selvfølgelig krypteret. Dvs. at man for hver enhed skal anskaffe et CAM til ca. 500 kroner. Det er en ensgangsudgift, fair nok. Men så kommer prisen for de enkelte kanaler, som hos Stofa p.t. ligger mellem 10 og 40 kroner månedligt. Og så kommer det sjove, kortafgiften. 26 kroner per måned *per kort* (correct me if I'm wrong).

Vi har 5 enheder i vores hjem, 3 tv og 2 harddisk optagere. Det er 2500 kroner for CAMs som startudgift. Og så 130 kroner om måneden til smart cards blot for at få lov til at tilkøbe kanaler enkeltvis! Og selvfølgelig de ekstra kanaler man måtte ønske. Dem tror jeg nu man kun skal betale én gang per husstand, månedligt forstås, men jeg kan tage fejl.

Jeg kunne forestille mig, at det ikke ser meget anderledes ud i mange andre hjem, så jeg fatter bare ikke alt det råben og skrigen efter "frit valg". Ja, du er "fri" til at betale endnu mere end før... Dead

"Frit valg" er efter min mening, når man individuelt *per husstand* kan vælge individuelle *ukrypterede* kanaler, og intet andet. Det skal være sådan, at jeg frit kan sætte enheder til i min bolig og nyde de kanaler jeg har betalt for.

Sorry for det sure opstød, men jeg måtte lige af med det...

EDIT: Klarificerede lige et par ting.


Redigeret af azrael - 21-Januar-2014 kl. 07:55
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ja, du er "fri" til at betale endnu mere end før... Dead


Ja, det er så åndssvagt at man må mistænke dem for at det er planlagt.
Om et år bliver det så droppet fordi ingen brugte det.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 07:43
Jeg har den store pakke hos Yousee og den koster kr. 479, - og prøvede så at vælge grundpakken + nogen kanaler jeg gerne ville have. Da jeg ser meget engelsk fodbold er man jo nød til vælge disse tv 3 kanaler og jeg valgte også nogen BBC programmer, men at spare 10 kroner på dette er jo til grin.

Der er jo også stadig mange programmer jeg ikke gider at se og hvorfor ikke tilbyde et alternativ? Jeg gider ikke Tv 2, men hvorfor ikke tilbyde mig tv 2 news istedet?




Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 07:45
Det er bare hamrende dyrt at drive tv, pengene skal komme et sted fra... Hvis folk tror de store pakker til 5-6.000 om året bliver skåret ned til 10 enkelt kanaler af 10kr og slippe afsted med det, uden at skulle give noget til drift via md gebyr og lign tja, så kan de tro om igen ;p

Til gengæld har jeg hørt rygter om at folk kun nedgradere i øjeblikket... Men tv som vi kender det idag er jo på vej retur, det jo umoderne. Idag vil vi streamers når vi har tid og lyst... ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu