recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal I på frit valg 1. Februar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal I på frit valg 1. Februar?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 08:39
Kap kablet, stil en antenne på loftet og nøjs med licenskanalerne. Har man et tv eller en BluRay-afspiller med indbygget PVR er problemet ikke, at man ikke har nok at se, men at få tid til at se alt det, man har optaget.

Dertil suppleres (måske) med en streamingtjeneste. Realityshows fås gratis på TV3 Play. Er man til dokumentarudsendelser fra BBC o.l. og kan undvære underteksterne er der rigeligt af disse på YouTube.

TV-serier, som ikke er dækket af alt det foregående, købes som DVD-bokse når de er kommet på tilbud eller serien ligefrem er slut og man kan få den komplette serie på een gang. DVD-film fås til 10 kr. eller mindre/stk. på brugtmarkedet.

Kan man ikke undvære sine sportsbegivenheder kan man abonnere på Viaplay eller TV2 Play når sæsonen ellers er i gang.

Så der er skam frit valg, men kun for dem, der ikke er fastlåst i en tankegang om, at alt skal være tilgængeligt via Stofa/YouSee/Boxer/o.l.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Desuden er det sjovt nok de kanaler, som nogle åbenbart ikke vil have, der koster mindst. Det, der absolut koster mest, er sportskanalerne.


Det er nu meget logisk. Sportsrettigheder er meget dyre, fordi der er mange seere og dermed stor konkurrence blandt tv-stationerne.

Det er skruen uden ende, så længe seerne gider betale, for så kan tv-stationerne trygt overbyde hinanden.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Jeg har den store pakke hos Yousee og den koster kr. 479, - og prøvede så at vælge grundpakken + nogen kanaler jeg gerne ville have. Da jeg ser meget engelsk fodbold er man jo nød til vælge disse tv 3 kanaler og jeg valgte også nogen BBC programmer, men at spare 10 kroner på dette er jo til grin.


Du burde inden længe kunne vælge Mellempakken, og så udskifte uønskede kanaler med de sportskanaler du ønsker.

Men igen, det er de dyre kanaler du ønsker at se, så derfor bliver det jo også dyrt for dig.

Redigeret af lunddal - 21-Januar-2014 kl. 08:45
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Desuden er det sjovt nok de kanaler, som nogle åbenbart ikke vil have, der koster mindst. Det, der absolut koster mest, er sportskanalerne.


Det er nu meget logisk. Sportsrettigheder er meget dyre, fordi der er mange seere og dermed stor konkurrence blandt tv-stationerne.

Det er skruen uden ende, så længe seerne gider betale, for så kan tv-stationerne trygt overbyde hinanden.

Ja, det er nemlig logisk. Det er også derfor det ikke giver mening, når folk råber op om frit valg og ikke at være "tvangsindlagt" til kanaler, de ikke gider se. Det er nemlig især sportskanalerne, der koster det hvide ud af øjnene, og det er typisk dem folk gerne vil have.

Jeg kunne så godt tænke mig at være fri for netop dem og *det* ville gøre det billigere for mig at se tv, men det er en helt anden snak. Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 10:30
Jeg går også langt uden om sportskanalerne og sparer en del penge i dag (YouSee).
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

...Det er også derfor det ikke giver mening, når folk råber op om frit valg og ikke at være "tvangsindlagt" til kanaler, de ikke gider se. Det er nemlig især sportskanalerne, der koster det hvide ud af øjnene, og det er typisk dem folk gerne vil have.

Jeg kunne så godt tænke mig at være fri for netop dem og *det* ville gøre det billigere for mig at se tv, men det er en helt anden snak. Wink


Men det er sjovt nok mest dem, der kun vil se sport og realitykanaler, der oftest råber op om at 'de gider ikke betale' for CNN eller ARD. 

Men det er os, der aldrig vil give en krone for en fodboldkamp, aldrig ser 4,5,6, tv3, tv3+ ol.  Som lige kan strække os til at betale for et par TV2 kanaler og måske derudover gerne betaler for og har SVT1+2, ZDF, BBC og CNN tunet ind. 

Der sker imidlertid det, hvis alle valg bliver helt frie, at op mod halvdelen af befolkningen fravælger sport og rigtig mange også reality.  Så bliver disse kanaler dyrere for de tilbageblevne sport-fanatikere  og underholdnings-junkies.  Måske bliver prisen til sportsklubberne lidt lavere, så sportskanaler ikke bliver helt dobbelt så dyre.  Mange programmer, der produceres på dansk koster jo samlet set det samme, men skal  betales af de meget færre seere, der kan modtage kanalen, så det bliver nok hårdt for TV3 og dyrt for TV3s seere.

Lars  Smile
 
PS!  Jeg har fuldpakken, fordi jeg ikke gider bruge kort, men ser aldrig sport og reality. Men jeg kunne spare ret meget. 


Redigeret af reslfj - 21-Januar-2014 kl. 11:04
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 12:01

Kanalerne skulle betales efter hvad man ser, så kan de enkelte TV stationer se hvad de er værd, der er ganske sikkert nogen der finder ud af at det er noget bras de leverer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daddyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 
Men det er sjovt nok mest dem, der kun vil se sport og realitykanaler, der oftest råber op om at 'de gider ikke betale' for CNN eller ARD. 

Men det er os, der aldrig vil give en krone for en fodboldkamp, aldrig ser 4,5,6, tv3, tv3+ ol.  Som lige kan strække os til at betale for et par TV2 kanaler og måske derudover gerne betaler for og har SVT1+2, ZDF, BBC og CNN tunet ind. 
Der sker imidlertid det, hvis alle valg bliver helt frie, at op mod halvdelen af befolkningen fravælger sport og rigtig mange også reality.  Så bliver disse kanaler dyrere for de tilbageblevne sport-fanatikere  og underholdnings-junkies.  Måske bliver prisen til sportsklubberne lidt lavere, så sportskanaler ikke bliver helt dobbelt så dyre.  Mange programmer, der produceres på dansk koster jo samlet set det samme, men skal  betales af de meget færre seere, der kan modtage kanalen, så det bliver nok hårdt for TV3 og dyrt for TV3s seere.

Lars  Smile
 
PS!  Jeg har fuldpakken, fordi jeg ikke gider bruge kort, men ser aldrig sport og reality. Men jeg kunne spare ret meget. 

Sportsrettighederne er dyre, ja, men tilgengæld er der mange til at dele regningen. Problemet er, at sportsrettighederne er spredt ud på 17 kanaler, der også viser alt muligt andet lort. Jeg vil gerne have flyttet alle sportsrettigheder til rene sportskanaler, og så se, hvad prisen ville være på dem. Eller bedre endnu. Fjern mellemmanden! Superligaen kan sælge abonnement på superligakampe via streaming, PL, Bundesliga mv. kan sælge deres kampe. Så ville vi også nemmere kunne slippe af med vanvittige spilletidspunkter, så klubberne kunne tage nogle fornuftige hensyn til deres fans.
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 16:41
Yeps,,, helt enig.... Kunne fint nøjes med News og et par sports kanaler...
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:17
Nu er kun engelsk fodbold jeg vil se og jeg er totalt ligeglad med Superligaen,Landshold og lign.Lad os da betale for hvad vi ser. Eller bytte en kanal ud med en anden. Jeg er jo nød til at have fuldpakken for at kunne se engelsk fodbold og BBC, men det er jo tosset med alle de programmer jeg ikke gider at se.


Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 04:51
Oprindeligt skrevet af daddyd daddyd skrev:

 Så ville vi også nemmere kunne slippe af med vanvittige spilletidspunkter, så klubberne kunne tage nogle fornuftige hensyn til deres fans.
Så du tror de ville tjene flere penge på hvis kampene kun blev streamet og de blev spillet samtidig.
Det ville da kun blive endnu dyrere da bandereklamerne mister værdi når der ikke er så mange der kan se kampen.
Hvis alle hold spiller på samme tid eller måske en enkelt kamp der ikke bliver spillet samtidig med de andre vil der jo samlet blive færre seere til kampene. Folk ser jo typisk lige en ekstra kamp eller to i løbet af weekenden.
Fakta er at tv indtægterne er en meget stor del af indtjeningen, og den kun vil blive mindre hvis de kun bliver vist som streaming.
Det er bare meget svært at tage hensyn til fansene med hensyn til spilletidspunkten uden det vil koste penge. Superligaen er allerede faldet en del i niveau, og det vil ikke blive bedre af at de får færre penge.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 08:59
Jeg kan se at flere skriver at streaming er vejen frem - men det er altså ikke alle i Danmark der roder med at tilslutte hardware til hjemmealteret, for at kunne modtage streaming.

Mit eget forbrug af TV er relativt lavt (større i nogle perioder end andre) og jeg har flyttet meget af mit forbrug til streaming, men jeg har så også ikke mindre end 4 enheder der kan streame forskelligt indhold.

jeg ser mest "almindeligt TV" når der kommer til sport.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu