recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg bruge et grafikkort med dual dvi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal jeg bruge et grafikkort med dual dvi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal jeg bruge et grafikkort med dual dvi
    Sendt: 11-Juli-2007 kl. 12:46

Hej

Er det muligt at koble min Dell computerskærm og mit tv til computeren på samme tid? og hvad skal jeg bruge?

Jeg bruger dagligt et dvi kabel imellem computer og Dell skærm. Jeg har så købt et dvi - hdmi kabel til at forbinde imellem computer og tv.

Skal jeg bruge et dual dvi grafikkort? Kan jeg så have begge skærme sat til på samme tid? Er der nogen der kan anbefale et grafikkort eller lign. Jeg spiller ikke noget særlig, men ser ofte sputnik og lign. services.

Pt. har jeg et Hightec Excalibur X700 pro pci express grafikkort.

På forhånd tak

 

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 12:59
Du kan godt sætte to skærme til med det kort du har nu, du skal bare enten bruge VGA til Dell skæmen (min Dell kan da ihvertfald tage VGA, DVI, S-video og composit) eller købe en konverter.
Men det ville være smartest med to DVI udgange, så slipper du for konvertering af signalet (bedre billede kvalitet).

AMD's nye HD2400XT og HD2600XT skulle have noget de kalder Dedicated unified video decoder (UVD). Som skulle aflaste CPU'en betydeligt under dekodening af video.
HD2600XT koster i omregnen af en tusse så jeg ville kigge på sådan et.

Jeg har også læst at med den medfølgende DVI-HDMI konverter så skulle det være muligt at overfører både lyd og billede igennnem HDMI kablet. Så kan du nøjes med at trække et kabel

Redigeret af Corax - 11-Juli-2007 kl. 13:12
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 13:19

Du skal bruge et grafikkort med 2 udgange, enten 2 x DVI eller VGA + DVI. Hvis du vælger 2 x DVI skal du dog sikre dig, at din PC skærm har DVI tilslutning. Jeg tror ikke du vil kunne se forskel på VGA og DVI på en PC skærm. Et sådan grafikkort kan fås til få hundrede kroner, når det ikke skal bruges til spil. Jeg har selv et Geforce 6200  (VGA + DVI) som er tilsluttet på denne måde og det fungerer fint.

Flemming

 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 14:16

Hej og tak,

Jeg har et grafikkort med vga og dvi. Jeg kan bare ikke få kortet til at køre optimalt med en analog vga og et dvi-hdmi på samme tid, hvilket vil være nødvendig.

Derfor tænkte jeg at et dual dvi måske kunne gøre at jeg kunne have pc en tændt i soveværelset og tv i stuen via den samme computer.

Kan det have noget at gøre med, at hdmi på tvet anvender en tv opløsning 1280 - 720 og ikke en computeropløsning? Det kan være jeg forveksler noget her, men sådan står der i manualen?

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu