recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg købe en ny router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal jeg købe en ny router?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal jeg købe en ny router?
    Sendt: 06-December-2015 kl. 11:26
Hej alle
Jeg betaler for 50/50mb , men når jeg måler trådløst fra min pc , ja så har jeg kun ca 25/25. Hvis jeg der imod forbinder pc til router med kabel , ja så har jeg 52.5/49 , så får altså det jeg betaler for. Har også den lave hastighed hvis jeg placerer pc og router ved siden af hinanden.
Min router er en gammel D-link dir-615 , og min bærbar er en HP Pavillion g6.
Vil jeg kunne få i nærheden af " fuld " speed hvis jeg skifter routeren? , eller skal man forvente det ca halve ved tådløst?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 12:25
50/50 Mbit kan du sagtens få med en router. Jeg har lige installeret en brugt AirPort Extreme router hos min far, og han får trådløst præcis de 50/50, som han betaler for :-)
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 12:56
Tak for svar
Er det så min router der ikke er god/hurtig nok?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 13:26
Din PC ser hurtig nok ud. Jeg kender ikke din router, men det kan enten være selve den, en fejlindstilling i den eller forstyrrelser fra fx. naboer.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej alle
Jeg betaler for 50/50mb , men når jeg måler trådløst fra min pc , ja så har jeg kun ca 25/25. Hvis jeg der imod forbinder pc til router med kabel , ja så har jeg 52.5/49 , så får altså det jeg betaler for. Har også den lave hastighed hvis jeg placerer pc og router ved siden af hinanden.
Min router er en gammel D-link dir-615 , og min bærbar er en HP Pavillion g6.
Vil jeg kunne få i nærheden af " fuld " speed hvis jeg skifter routeren? , eller skal man forvente det ca halve ved tådløst?
MVH

Sæt et netkabel mellem din router og din Pavilion, og mål derefter med kabelforbindelsen. Hvis ikke den ligger meget tæt på de 50, så er det routeren det er galt med.
Hvis den ligger meget tæt på de 50, så er det den trådløse forbindelse, som både kan være din router og din Pavilion. Igen må du i gang med udelukkelsesmetoden, desværre.


Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Tak for svar
Er det så min router der ikke er god/hurtig nok?
MVH
Jeps, jeg har en Apple Airport Extreme på min 1000/1000 forbindelse og kan trække knap 300 på min mobil via wifi Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej alle
Jeg betaler for 50/50mb , men når jeg måler trådløst fra min pc , ja så har jeg kun ca 25/25. Hvis jeg der imod forbinder pc til router med kabel , ja så har jeg 52.5/49 , så får altså det jeg betaler for. Har også den lave hastighed hvis jeg placerer pc og router ved siden af hinanden.
Min router er en gammel D-link dir-615 , og min bærbar er en HP Pavillion g6.
Vil jeg kunne få i nærheden af " fuld " speed hvis jeg skifter routeren? , eller skal man forvente det ca halve ved tådløst?
MVH


Sæt et netkabel mellem din router og din Pavilion, og mål derefter med kabelforbindelsen. Hvis ikke den ligger meget tæt på de 50, så er det routeren det er galt med.
Hvis den ligger meget tæt på de 50, så er det den trådløse forbindelse, som både kan være din router og din Pavilion. Igen må du i gang med udelukkelsesmetoden, desværre.



Hej , har jo prøvet et kabel , som skrevet så ca 50/50 med kabel
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 16:01
en dlink615 ser umiddelbart ud til kun at kunne køre i 2,5GHz området, og hvis din bærbare VIL have den skal køre 5Ghz for at kunne køre n-netværk så får du nok ikke meget mere end g-netværk på din forbindelse - altså maksimalt 54mbit teoretisk!) en router der kan køre både 2,5ghz og 5ghz  (dualband) vil helt klart være at foretrække. - eventuelt køre triband med en ac-router hvis du vil fremtidssikre dig en smule.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 16:18
Tak claus_jac
Min pc skriver inde under netværk " 54Mbps". Vil prøve at finde en ny router..
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 16:23
Hvad er der for en pc?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 16:24
min bærbar er en HP Pavillion g6.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 17:55
HP har vist lavet flere G6'ere, har du noget mere nummer på den?

Men hvis den kun fanger 54mbit har du i hvert fald et problem der, enten er den gammel, ellers kan det være dårligt kabel til antennerne inde i computeren, eller bare et netkort der ikke kan sammen med dit wireless...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu