recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skovbos hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skovbos hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Morten812 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Marts-2010
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten812 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 14:35

Ser godt ud - har selv samme problem med nips derhjemme...

så sagt med andre ord, ingen nips, ingen fis...... Smile
 
Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rob801 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:


Er meget glad for mit sæt. Dog kan jeg kun sammenligne mine med et tidligere sæt Pioneer. Min kammerat havde et sæt Dali 400 eller sådan noget og han mener bestemt der er større detalje grad i mine.


Ja, tror at der er ingen tvivl om at dyrere Dali vil spille bedre lige som de Elac som jeg ønsker mig vil spille bedre (men også til en helt anden pris). Men jeg er rimelig sikker på at et velholdt brugt sæt Dali Blue (eller Evidence, eller Concept... or whatever) vil spille bedre end hvad jeg har i dag.

Min Bose er ok, men mit center er et gammelt Infinity lagt på siden og jeg har limet bass/mellemtone med trælim for at holder den sammen indtil videre. Og, når mit hifi møbel er færdigt skal jeg (under alle omstændigheder) ha et andet center som kan være i det rum som er sat af til det... den er lavet til at kunne rumme en Mentor Vokal Center i værste tilfælde (men ikke stor nok til mit gamle Infinity).

Men tak for indputte. Nu må jeg holde øje på dba og ser hvad der dukker op.

Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370












Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 16:58
Så har jeg netop overstået min fødselsdag, og i den forbindelse fik jeg tre stk. havefliser.  De er nu monteret under mine fronter og sub. Og HOLD DA OP en forskel det har gjort.
Det skal dog siges at før stod de bare på gulvet uden spikes eller noget andet.
Der er kommet meget mere bund og dynamik i lyden og bassen har virkelig fået et løft!
 
Næste projekt bliver nye kabler.  Har netop investeret i 10 meter Supra Rondo Bi-Wire kabel til mine fronter og center.
Nu vil jeg så gerne køre Supras ice blue serie igennem hele mit setup, så jeg derfor skal have bestilt:
1 x 2 meter HDMI kabel
2 x 1 meter HDMI kabel
1 x 2 meter optisk kabel
1 x 0,5 meter coaxil kabel
1 x 3 meter subwoofer kabel
 
Samlet pris 2200,- inkl. forsendelse.
Så bliver alt samlet med denne type kabel - ikke fordi lyden vil blive bedre, men fordi det hele så er ens :)
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 6 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 22:53
Meget hyggelig bio du har skovbo. Kan godt li din enkelhed, og dit valg af samme type kabler Clap Spændt på at læse din oplevelser med dem. Supra´s kabler er i øvrigt nemme at arbejde med.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:47
ja, er også selv pænt spændt på at hører om jeg kan høre nogen forskel overhovedet, og hvor stive de egentlig er.
Nogen der ved om det kan forringe min effekt, ved at lægge små "gummi" dutter under mine fliser på mit trægulv?
Gider ikke bøvle med det, hvis det er bedre at de lægger direkte på gulvet.
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 22:16
Kan du ikke lokkes til at poste et billede at dine højtaler på fliserne? Vil gerne se hvordan det ser ud...
Samsung M86

Anthem MRX-500

XTZ 99.36

XTZ 99.25

Jamo E6 Sur

XTZ 99W12.16

Yousee Hd-box
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 10:59

Jo da. Gør jeg lige i aften .... :)

Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 18:25








Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 19:25
Det ser faktisk ret godt ud Thumbs Up. Tak for det. Kan være jeg selv skal ha afprøvet det. Nem løsning hvis det giver løft i lyden.
Samsung M86

Anthem MRX-500

XTZ 99.36

XTZ 99.25

Jamo E6 Sur

XTZ 99W12.16

Yousee Hd-box
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 19:28
Det gir' titlen ANLÆGS gartner en ny betydning LOL
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 19:32
Nu er jeg slet ikke ekspert inden for Hi Fi, men synes ihvert fald selv jeg har opnået en god effekt med det.
Er bare i tvivl om jeg skal montere små gummi dutter under fliserne.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 19:47
Har selv brugt fliser under mine højtalere med gode resultaterSmile,ja man kan godt blive overrasket over hvor meget effekt en flise kan ha.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu