recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skovgaards 6.1 hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skovgaards 6.1 hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Super lækkert, hvordan får du 2.35 ?


takker. Smile

Indtil videre, så zoomer jeg, og da det hele kan gøres med fjernbetjeningen, så går det, men en anamorfisk linse ville da være bedre, og hvis der ikke kommer en 2.35:1 projektor på markedet, til menneske penge, så må jeg jo nok sætte nogle penge af til en linse. Smile    
::::::::
J.Skovgaard
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af J.Skovgaard J.Skovgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Super lækkert, hvordan får du 2.35 ?


takker. Smile

Indtil videre, så zoomer jeg, og da det hele kan gøres med fjernbetjeningen, så går det, men en anamorfisk linse ville da være bedre, og hvis der ikke kommer en 2.35:1 projektor på markedet, til menneske penge, så må jeg jo nok sætte nogle penge af til en linse. Smile    


Det koster ca. 1.200 - 1.500,- at lave sådan en fætter, den kan godt nok ikke præstere som en prof. men den virker LOL.
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af J.Skovgaard J.Skovgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Super lækkert, hvordan får du 2.35 ?


takker. Smile

Indtil videre, så zoomer jeg, og da det hele kan gøres med fjernbetjeningen, så går det, men en anamorfisk linse ville da være bedre, og hvis der ikke kommer en 2.35:1 projektor på markedet, til menneske penge, så må jeg jo nok sætte nogle penge af til en linse. Smile    


Det koster ca. 1.200 - 1.500,- at lave sådan en fætter, den kan godt nok ikke præstere som en prof. men den virker LOL.


Indtil videre, så foretrækker jeg zooming over en billig linse, jeg kikke lidt på Prismasonics nye HD-6000RX, men den koster så ca. det samme som min projektor, så først når jeg bliver træt af at zoome, så må muldvarpeskindet op i lyset igen. LOL
::::::::
J.Skovgaard
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af J.Skovgaard J.Skovgaard skrev:


Indtil videre, så foretrækker jeg zooming over en billig linse, jeg kikke lidt på Prismasonics nye HD-6000RX, men den koster så ca. det samme som min projektor, så først når jeg bliver træt af at zoome, så må muldvarpeskindet op i lyset igen. LOL


Har du haft mulighed for at sammenligne ?

Jeg ved ikke hvor godt sådan en performer i forhold til zoom, det kunne jeg godt tænke mig at vide.


Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af J.Skovgaard J.Skovgaard skrev:


Indtil videre, så foretrækker jeg zooming over en billig linse, jeg kikke lidt på Prismasonics nye HD-6000RX, men den koster så ca. det samme som min projektor, så først når jeg bliver træt af at zoome, så må muldvarpeskindet op i lyset igen. LOL


Har du haft mulighed for at sammenligne ?

Jeg ved ikke hvor godt sådan en performer i forhold til zoom, det kunne jeg godt tænke mig at vide.




Jeg har set en ældre Prismasonic linse som var bygget med prismer, som den du har lave selv, og jeg var ikke særligt imponeret, udover at den strakte billedet, så tilføret den også lidt uldent fokus i hjørnerne og lidt mærkelige farver overgange i siderne, derudover så passede geometrien ikke helt, billedet blev lidt tøndeformet, så enten et kurvet lærrede eller lidt overscan var nødvendigt, for at fylde hele lærredet ud.

Den nye HD-6000RX er opbygget lidt anderledes nemlig med en cylindrisk linse, som skulle være noget bedre hvad angår fokus problemer, hvordan resten ser ud, det skal så komme an på en prøve, hvis jeg vil have en linse engang.

Zoom kontra linse, det er næsten religion for nogen, men efter min mening, så kan virker zoom fint, der går lidt lys tabt, på grund at man oplyser en større overflade, men samtidigt, så bevirker det at man åbner linsen lidt mere ved at zoome, at man vinder lidt lys tilbage, og billedet bliver ikke tilført nogen form for behandling.

Linsen bevarer det meste af lyset, da man bruger hele panelet på projektoren, men der er dog lidt lystab i linsen, men til gengæld så skal billedet skaleres så det bruger hele panelet, og det er også en mulighed for at forringe billedet, + de nævnte ting med fokus og andre ting som linsen kan tilføre billedet.

Så det vil altid være et valg, da den måske bedste løsning, en projektor med et 2.35:1 panel ikke kan købes lige nu, men måske engang i fremtiden. Smile


Redigeret af J.Skovgaard - 12-Maj-2011 kl. 20:58
::::::::
J.Skovgaard
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 20:23
Rigtig fin bio du har fået lavet Clap
Hvad er vægge og loft lavet af ? Er din X3´er blevet kalibreret ?
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Rigtig fin bio du har fået lavet Clap
Hvad er vægge og loft lavet af ? Er din X3´er blevet kalibreret ?


Tak. Smile

Væggene er beklædt med sort molton stof, loftet er sort lagenstof (jeg er ikke vild med at male LOL) bagvæggen er beklædt med sort filt, så det er lidt blandet, men det virker efter hensigten, sort, og passende dæmpende på lydsiden. 

Jeg har kun kørt ca. 15 timer på projektoren indtil nu, så jeg har selv lavet lidt grundlæggende indstillinger, så venter jeg til den er oppe på 50 - 100 timer, før jeg ringer til Otto. Smile
::::::::
J.Skovgaard
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:12
MIdtjylland er et vidt begreb :) Kunne man komme forbi og se en film engang? hvis du havde mod på et besøg?
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vijnana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:14
Hvis man ønsker en anamorfisk linse til cinemascope, kan jeg klart anbefale en fra Schneider - Cinedigitar 1.33. Den er THX godkendt og bruges i rigtige biografer.
JVC anbefaler faktisk Schneider til deres projektorer.

Redigeret af Vijnana - 12-Maj-2011 kl. 21:19
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Hvis man ønsker en anamorfisk linse til cinemascope, kan jeg klart anbefale en fra Schneider - Cinedigitar 1.33. Den er THX godkendt og bruges i rigtige biografer.
JVC anbefaler faktisk Schneider til deres projektorer.
Danske forhandlere med priser tak :)
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:22
Fedt at du er gået all in. Hvad er det for en dims der er til venstre for centeren?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:26
Det skulle vel ikke være Jesper Skovsgaard som jeg har gået på Hvornum Skole med? Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu