recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skovgaards 6.1 hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skovgaards 6.1 hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Lækkert rum, og tillykke med den nye projektor.Thumbs Up Luxus med to så fede projektorer. Jeg har lige solgt min BenQ W6000, så er på udkig efter en afløser. Bliver nok noget JVC da 2D vægtes højest, men har da kigget på W7000. Må jeg spørge hvor din W7000 er købt, og kan du fortælle hvilken firmware-version der er på?


Takker. Smile

Jeg har købt min W7000 hos Hi-Fi klubben, 2½ års garanti + 2 par 3D briller følger med til prisen.

Firmware versionen er  1.00-4 på min, men tager snart kontakt til Hi-Fi klubben eller BenQ for at få den opdateret til den nyeste version, når de er klar til det.


Redigeret af J.Skovgaard - 20-September-2012 kl. 01:05
::::::::
J.Skovgaard
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 20:36
Hej Skovgaard.

Jeg har set w7000 i hifi klubben og jeg må sige at den taber utroligt meget lys gennem 3D brillerne,er det noget du har lagt mærke til? Projekteren kørte normal mode og med de medfølgende benQ briller.

Hilsen Kim
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 20:54
Hej. Smile

Ja, den taber en del lys, men det er så normalt med aktive 3D briller.

Men når det så er sagt, så er BenQ's briller ikke ret gode, efter at jeg har købt 2 par Optoma ZD201 briller, så blev det meget bedre, hvis de har nogle af dem i HiFi klubben, så prøv dem i stedet for.

Og i forhold til min JVC X3, så er min W7000 en lyskanon ved 3D visning, så selv om den også taber en del lys, så er der en del mere at give af. Smile


Redigeret af J.Skovgaard - 26-Juli-2012 kl. 21:00
::::::::
J.Skovgaard
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 23:26
Hej igen.

Takker for Info , jeg har læst om de zd 201 briller som får meget ros på div. Forum's, så dem må jeg købe hvis de giver meget lys.    

Hilsen Kim
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 16:47
Hej Skovgaard

Hvordan har du sat dit molton op? Og ser det bedre ud end bare at male væggene sorte? 

Hilsen Faurholdt
Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 17:20
Hej. Smile

Jeg har brugt hæfteklammer foroven og nederst, og så en liste bagefter, for at skjule hæfteklammerne.

Jeg havde først malet væggene sorte, men efter min mening så er molton bedre, og med en forbedring af lyden (mindre rumklang), så er jeg meget tilfreds.
::::::::
J.Skovgaard
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 17:34
Super lækkert rum og setup. Meget misundelig. :)
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 17:48
Mange tak. Smile
::::::::
J.Skovgaard
Til top
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 10:31
Tak for det hurtige svar Smile. Og forresten virkeligt fedt setup Clap.

Faurholdt
Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:47
Det var så lidt. Smile og mange tak.
::::::::
J.Skovgaard
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 21:07
Så har jeg været i gang igen, de 3 front højtaler er blevet flyttet om bag lærredet, som så er blevet sænket ca. 30 cm. og er nu på ca. 126" 16/9 format (280 x 157,5 cm)Smile

Først nogle nye bagkasser til højtalerne, som stadigvæk er Canton LCR 500 Inwall, de gamle bagkassere var for dybe.



Kasserne blev monteret ved hjælp af gummigennemføringer, så de ikke hænger direkte på væggen





Derefte blev der sat en masse lægtet og 120mm stenuld op, ca. 15 cm fra den oprindelige væg, så der er 3 cm fra lærredet ind til højtalerne





16mm MDF ramme, som bliver dækramme i det færdige resultat, bliver påmonteret selvklæbende sort velour.





Fastgøring af lærredet, som er et "DreamScreen Acoustic ultraHD V2" købt hos www.avshop.no som løs lærrede i 200 x 400 cm, pris inkl. forsendelse, told og moms, ca. 4.200,-




Nærbillede af dugen, som er en vævet dug og ikke en perforeret, og er lavet så smart, at både bagsiden og forsiden kan bruges, forside = 1.1 gain hvid, bagsiden = 0,9 gain grå, jeg bruger den hvide side, og på de 3 meter jeg sidder fra lærredet, kan jeg ikke se nogen form for struktur, og lyden er ikke påvirkete af lærredet, så jeg er godt tilfreds.




Derudover, så har jeg solgt min Benq W7000, og købt en Optoma HD131x, på grund af at BenQ'en ikke kunne fylde lærret ud, den skulle rykkes ca. 40 cm bagud, og så ville den komme ud på den anden side af ydervæggen, og det ville ikke være så godt, så derfor Optomaen, indtil der kommer en projektor som kan lave et godt billede både i 2 og 3D, og som er til at betale for almindelige mennesker. Smile

Og så mangler jeg bare lige at få leveret min nye sub, har købt en XTZ 99W12.16 i matsort, så nu bliver det en 6.2 hjemmebio.

Det var alt for denne omgang. Big smile


Redigeret af J.Skovgaard - 18-September-2013 kl. 21:25
::::::::
J.Skovgaard
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 21:36
Spørgsmål: hvordan ved du at fronterne skal sidde så tæt på center? Vil da mene de skal ud og spille i kanten af lærredet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu