recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skærmstørrelse på HD boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkærmstørrelse på HD boks

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
BeeJay Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 20:43

Fra pcworld :

Livet i den nye digitale verden hos YouSee er dog ikke uden problemer, for boksen har to svagheder. Der er en smule ventetid, når man navigerer rundt i menuerne, og desuden er der problemer med signaler i det gamle 4:3 format, som flere tv-stationer stadig benytter.

På nogle fladskærmsfjernsyn betyder det, du ikke får fyldt hele skærmen ud, selv om dit tv kan zoome ind. I stedet står billedet i midten af skærmen med sorte bjælker på hver sin side. Det er særlig slemt på eksempelvis TV 2/Film, hvis der sendes film i 4:3-format med sorte bjælker i toppen og bunden for at give en form for widescreenlook. Det betyder nemlig, at der er sorte kanter hele vejen rundt om filmen uden mulighed for at zoome ind. Derfor er der ikke megen fidus ved at have en stor fladskærm, hvis boksen alligevel ikke kan finde ud af at udnytte pladsen.

YouSee arbejder dog i øjeblikket på at finde en løsning på de to problemer, og de kan fikses via en softwareopdatering. Det foregår automatisk, og opdateringen ”skydes” ud til kundernes bokse, uden de behøver at gøre noget.

Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 20:56

nu kan mit tv heldigvis zoom til de rigtige aspect, men er træt af underteksterne tit er placeret uden for billedet, når der zoomes.

jeg har ingen problem med at zoome selv, har jeg gjort siden jeg fik mit første 16:9 tv, jeg kan ikke klare hvis der bliver trukket i billedet, så heller havde store bjælker i siderne når det er et 4:3 signal.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hold nu op. Det er da boksen der skal lade være med at pille ved signalet og sende et 4:3 signal, når det er et 4:3 signal.


HDTV opløsninger er altid 16:9


Så hvis du sætter output til 720p eller 1080i - så er det slut med 4:3. Det kan boksen ikke gøre noget ved.



Det er jo netop det den ikke skal. Sagem 81 kan svjv. sættes til at outputte 576i ved SD, og derved kan den outputte et 4:3 signal.

Der er ingen i denne tråd der skriver at den skal outputte SD materiale i 720p eller 1080i,men det er nok det Keld har troet.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

En løsning er måske en auto-mode, der skifter rundt imellem 576i, 576p, 720p, 1080i (og evt. 1080p).



Netop.

Redigeret af lunddal - 03-Februar-2008 kl. 21:02
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

En løsning er måske en auto-mode, der skifter rundt imellem 576i, 576p, 720p, 1080i (og evt. 1080p). Så skal man bare leve med at det tager længere tid at skifte kanal, fordi TV'et
skal bruge tid til at skifte opløsning.

Bingo! Det er dét jeg mener boksen skal rettes til at kunne gøre.


Så er vi jo ikke uenige, og der er reelt ingen diskussion.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu