recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skuffende HD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkuffende HD?

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
jlisek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Skuffende HD?
    Sendt: 11-Maj-2007 kl. 21:05

Jeg han fået min 42px70 op og køre.

Jeg har anskaffet mig en HUMAX PR-HD 1000C, som jeg har fået til at køre fornuftig med et selector kort.

DR1, DR2, TV2 står meget fint synes jeg, der er klart bedre end jeg havde forventet.

Men HD kanalerne ?! det er da skuffende...

Jeg havde sat næsen op efter hvad jeg har set i Fona på strøget (jeg tror de har en blu-ray der sender til bl.a. en pioneer 50''), et glasklare billede, helt klart NextGen.

Men hvad ser jeg?

C+ HD ok, måske 10% bedre end DR1, men slet ikke så godt som jeg havde forventet.

Discovery HD virkelig skuffende, nogle programmer er på højde med C+ HD, men tit hakker billedet og der er ikke sync mellem billedet og lyden.

Jeg kan se at humax'en modtager et HD signal, 1080i, og jeg kan se at min pana modtager 1080i.. Jeg har prøvet at ændre op disse parameter men det bliver ikke bedre..

Hvad er problemet? har jeg forventet for meget? er fjernsynet ikke godt nok, skal jeg op i full hd for rigtig at se forskellen?

Hvad er jeres andres oplevelse af HD?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 21:11
Fjernsynet er helt sikkert godt nok. Det er ikke dér problemet ligger. Hvis Pioneeren er indstillet optimalt og dit fjernsyn er indstillet optimalt, så er Pioneeren bedre, men du burde selvfølgelig se en væsentlig forbedring over SD kanaler, når du ser HD.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 21:26

Hej Jlisek - tja min oplevelse er helt anderledes. Jeg synes at Discovery HD er utroligt flot via min HD Selector, hvor i mod C+HD er mig så ligegyldigt.

Sådan er der så meget

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af jlisek jlisek skrev:

Hvad er problemet? har jeg forventet for meget? er fjernsynet ikke godt nok, skal jeg op i full hd for rigtig at se forskellen?

Hvad er jeres andres oplevelse af HD?

Jeg tror du har sat dine forventninger for højt, C+ HD  er ikke HD det er bare opskalleret film. Discovery HD  tjae mange er helt vilde med den Jeg har det ligesom dig, noget af det ser sku godt ud men det meste af det er der ikke meget HD i. Hvis det hele på Discovery HD er i HD, ja så er DR1  også i HD. Samlignet med Blu-ray er det ikke HD efter min mening.

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 21:40
Lige et klassisk spørgsmål. Hvilke kabler bruger du?
Til top
jlisek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 21:43

Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Lige et klassisk spørgsmål. Hvilke kabler bruger du?

Et hdmi kable til 150 kr.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 21:44
Jeg går ud fra din box kører hdmi.

Når jeg skal sammenligne skifter jeg altid mellem det analoge (scart) signal fra min sony 710 som min hd-selctor er tilsluttet og så hdmi signalet direkte fra min hd-selctor. Og der er der altså _markant_ forskel, selv når det "bare" er opskalerede film/udsendelser. På discovery mener jeg godt at kunne se forskel på full hd og opskalerede udsendelser og den ægte vare er altså forrygende.

Bemærk lige at det du ser i Fona foregår med langsomme bevægelser/panoreringer og det du ser på C+ HD og Discovery er anderledes tempofyldt og dermed ser man ikke så markant hvor godt billedet er pga den megen bevægelse. Det bliver ikke dårligere pga bevægelsen, det siger jeg ikke, der er bare svært at se forbedringen når der er megen bevægelse. Her kommer så sammenligningen med det analogsignal på sammen kanal ind i billedet. Prøv at skifte frem og tilbage, så burde du kunne se tydelig forskel, selv på tempofyldte optagelser.
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af jlisek jlisek skrev:

Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Lige et klassisk spørgsmål. Hvilke kabler bruger du?

Et hdmi kable til 150 kr.

Så tror jeg du skal forsøge at grave hunden op her. Et godt HDMI-kabel under 500 kroner er svært at finde. Kabler er noget af det butikkerne tjener penge på. Gerne mere end 50% i fortjeneste. Altså koster det du har købt MAKS 75 kroner i indkøb, så kommer der fragt, diverse og løn til den vietnamesiske dreng, der har klipset det sammen. Det har ikke kostet meget mere end en flad femmer at producere. Prøv at købe et kvalitetskabel et sted, hvor de har god returret og skift det ud med det. Er der ingen forskel, så har du i det mindste aflivet dette som grunden. Men et HDMI-kabel er altså ikke bare et HDMI-kabel fordi det er digitalt.

Husk at minimum 10-15% af dit budget når du køber elektronisk udstyr skal gå til kabler. God regel som for få efterlever.



Redigeret af Langemor84 - 12-Maj-2007 kl. 08:31
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 08:41
Det er der så nok mange (udover producenterne) der er uenige med dig i,
Langemor84.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Bemærk lige at det du ser i Fona foregår med langsomme
bevægelser/panoreringer og det du ser på C+ HD og Discovery er
anderledes tempofyldt og dermed ser man ikke så markant hvor godt
billedet er pga den megen bevægelse.


HDTV er også i en væsentligt lavere bitrate end Blu-ray.
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 08:52

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det er der så nok mange (udover producenterne) der er uenige med dig i,
Langemor84.

Jeg forstår ikke hvad du mener? Hvorfor skulle mange udover producenterne være uenige i, at han skal prøve et andet kabel for så at aflevere det tilbage igen, hvis han ikke synes det hjælper??

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 08:54
Fordi langt de fleste er af den holdning, at enten virker dit kabel, eller også
virker det ikke.

Da overførslen sker digitalt, burde der ikke være forskelle i det der kommer
frem til skærmen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu