recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skuffende HD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkuffende HD?

 Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Der er masser af butikker der forsøger at levere en god service, men simpelthen fordi forbrugernes holdning til hvor meget mere de skal have med hvis de betaler 10%, for slet ikke at tale om 30%, ekstra - er urealistisk, så vokser disse butikker sig aldrig store.

Jamen, 10-30% i forhold til hvad Otto. Det er den del du skal argumenterer prisforskellen med. Og det er der jeg mener det knækker for forhandlerne, også de mere speciale. De er end ikke engang selv i stand til at definerer, hvad det er man skal/bør betale denne mer-pris for. De sender de forkerte signaler, hvis de overhovdet sender noget. Og det er med til at forvirrer begreber for, hvad kvalitet er, (eller rettere, hvilke forhandlere der handler med kvalitet, og dermed den generelle vurdering af begrebet kvalitet).

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Scala er vel dem der er tættest på, men hvis de for alvor havde succes med det, ville de vel ikke lancere et guld-sølv-bronze koncept, men holde sig til at levere guld-servicen.

Jamen Scala er i den grad et skridt i den rigtige retning. De spolerer så bare hele deres ellers fornuftige ide med, at ikke oplyse prisen på det ene niveau.
Jeg er måske en forbruger der kræver lidt for meget, ihvertfald rent service mæssigt, men noget som er mærket Ring, Se Dagspris osv.. Det er virkelig noget der kan sætte knopper i hovedet på mig, for det er på ingen som helst måde reelt. Selvom prisen i første omgang ikke er det væsentligeste for mit vedkommende (til en vis grænse), så bliver mit fokus pludselig rettet mod dette og det gøres til et irretationsmoment. Så ville det være bedre, om der slet ikke stod nogle priser overhovdet, men at man i stedet skal komme ind i butikken. Det ville være reelt!

Scala´s priskoncept mener jeg dog ikke har så meget med kvalitet at gøre. Det er udelukkende et serviceniveau.

Jeg tror ikke rigtig vi kan komme meget videre Otto. Jeg har ihvertfald svært ved at tilføje meget mere nyt, medmindre jeg skal gå i væsentlige detalje og komme med decideret eksempler, som jeg egentlig hellere vil gøre over for interesserede direkte.
Generelt set mener jeg der kan vindes enorm meget ved at gøre tingene en smule mere effektivt og korrekt, og så måske ved at presse producenterne yderligere for at få dem til at bekende kulør for, hvad de vil.
Jeg tror på, at hvis interessen vitterlig er der, og man vitterlig ønske at gøre en ændring, så er det også muligt, med de rette producenter og forhandlere.

 

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 15:52

 

Det der er Virkeligt noget mange skulle tage til sig.

Det er bare så flot

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 19:23

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jamen Scala er i den grad et skridt i den rigtige retning. De spolerer så bare hele deres ellers fornuftige ide med, at ikke oplyse prisen på det ene niveau.

Det kan jeg da nemt fortælle dig hvorfor de gør, for det gjorde de ikke i starten: Hvis folk opdager at det koster 6000,- ekstra at få Scala til at montere tv'et og kalibrere det, så betaler de ikke prisen.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 19:33

Det er jeg ikke enig i Otto

personligt foretrækker jeg at prisen ikke skal være fordækt eller skjules i "dagspris" eller "ring og spørg" konceptet, så man skal ringe og "forhandle" sig til en pris - for det betyder altid at kunder som jeg der ikke kan lide at prange om prisen betaler det ekstra som forretningen mister på de seje jyder der kan prange prisen ned.

Jeg vil gerne betale prisen, selvom det koster 6000,- ekstra hvis det er det den reele pris er, og den oplyses og er ens for alle, men jeg vil ikke betale den når jeg samtidig har en følelse af at det kun er mig der skal betale prisen fordi andre skal have "kammeratpriser"

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jamen Scala er i den grad et skridt i den rigtige retning. De spolerer så bare hele deres ellers fornuftige ide med, at ikke oplyse prisen på det ene niveau.

Det kan jeg da nemt fortælle dig hvorfor de gør, for det gjorde de ikke i starten: Hvis folk opdager at det koster 6000,- ekstra at få Scala til at montere tv'et og kalibrere det, så betaler de ikke prisen.

Det er altså den mest mystiske årsag jeg overhovdet kan forestille mig. For uanset hvad prisen er, så vil den jo komme frem på den ene eller den anden led.
Det var præcis derfor jeg skrev, at det ville være langt mere reelt, hvis der så slet ingen pris stod.

 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er jeg ikke enig i Otto

personligt foretrækker jeg at prisen ikke skal være fordækt eller skjules i "dagspris" eller "ring og spørg" konceptet, så man skal ringe og "forhandle" sig til en pris - for det betyder altid at kunder som jeg der ikke kan lide at prange om prisen betaler det ekstra som forretningen mister på de seje jyder der kan prange prisen ned.

Problemet er at der er forskel på "dig og mig" og på "folk". Prøv at spørge "folk" om de smider øldåser i naturen, og se hvor mange der svarer ja. Dåserne ligger der bare alligevel.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 08:34

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er altså den mest mystiske årsag jeg overhovdet kan forestille mig. For uanset hvad prisen er, så vil den jo komme frem på den ene eller den anden led.

Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af. Den type kunder der hos Scala er målgruppen for sølv og guld-prisen, spørger slet ikke efter bronze-prisen.

EDIT: Uanset hvordan man vender og drejer årsagen til at de skjuler bronze-prisen, så ER det nu engang sådan at de har haft prisen åben tidligere, hvilket åbenbart har vist sig at være et problem - hvilket bekræfter at dét koncept ikke har fungeret efter hensigten. Hvorfor ellers lave det om?



Redigeret af AV Precision - 24-Maj-2007 kl. 08:36
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af. Den type kunder der hos Scala er målgruppen for sølv og guld-prisen, spørger slet ikke efter bronze-prisen.

EDIT: Uanset hvordan man vender og drejer årsagen til at de skjuler bronze-prisen, så ER det nu engang sådan at de har haft prisen åben tidligere, hvilket åbenbart har vist sig at være et problem - hvilket bekræfter at dét koncept ikke har fungeret efter hensigten. Hvorfor ellers lave det om?

Nu vil jeg nødig sidde her og udtale mig om folk jeg ikke kender. Men hvis deres forklaring virkelig skulle være korrekt, så må der være tale om nogle ekstremt ubegavet kunder de har.

Hvis en vare er annonceret med 3 priser, hvoraf den ene er ukendt, og dette skulle virke bedre end hvis de alle 3 var kendte, så må der sgu være noget galt med kunderne.
Jeg er så forøvrigt ganske enig med dig i, at så er fokus på prisen og ikke på varen. Og det er ret uheldigt.

Men som sagt, så finder jeg det virkelig underligt, eller rettere deres kunders mentalitet.

 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nu vil jeg nødig sidde her og udtale mig om folk jeg ikke kender. Men hvis deres forklaring virkelig skulle være korrekt, så må der være tale om nogle ekstremt ubegavet kunder de har.

 

Jeg ved ikke hvad deres forklaring er, det er 100% mit eget gæt. Men jeg kan ikke få øje på ret mange andre begrundelser (udover at konkurrenterne og dermed Pioneer DK formentligt ikke har været særligt tilfredse med deres bronze-prissætning).

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvis en vare er annonceret med 3 priser, hvoraf den ene er ukendt, og dette skulle virke bedre end hvis de alle 3 var kendte, så må der sgu være noget galt med kunderne.

Det er jo så også dét jeg gennem alle vores diskussioner har argumenteret for at der er!  Helt seriøst (men jeg bliver SLAGTET for at sige det!), så er kunder i flok dumme som lemminger. Det er et særdeles pudsigt fænomen (Stephen King skriver faktisk meget rammende om det i "IT"!), der gør at når man spørger den enkelte kunde hver for sig, så er der ingen der f.eks. lader sit køb afgøre af sparbøffen, men i praksis er det alligevel det suverænt mest effektive salgsgimmick der findes. Dét jeg mener med det er at hvis man ønsker guld-servicen, og synes prisen er rimelig, så er det ikke sikkert man spørger efter bronze-prisen, for uanset hvad bronze-prisen er, så hjælper det ikke noget hvis det er guld-servicen man har brug for. Men hvis man vifter prisforskellen om næsen for kunden, så kan det godt ske han begynder at tænke sig om, og vurdere hvorvidt guld-servicen er for dyr.

Anyway: Der FINDES folk der bare går ind og køber dét de har lyst til, uden at spørge efter prisen. Jeg har haft kunder der først har opdaget prisen efter de har trykket pinkoden ind på dankort-terminalen. Den type kunder har slet ikke lyst til at vide hverken hvad de sparer eller hvad de betaler ekstra - de køber en vare, og betaler prisen.

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 21:49

Hej Otto

Tak for et glimrende arrangement i Århus d 13 maj.

Det er (indtil videre) den eneste gang jeg har haft lejlighed til at se 1080p og det var rigeligt køreturen fra Vejle værd.

Når jeg anskaffer udstyr forsøger jeg at undgå fremtidige udskiftninger og for at kunne gøre det, vil jeg gerne se hvor højt overliggeren ligger. Hertil var udstillingen en stor hjælp. Tak for det.

Har været i tvivl om LCD, plasme og projektor - det er løst. Til fordel for projektor, da pladsen hertil er til rådighed.

Det tilbageværende spørgsmål er om 1080 er indenfor rækkevidde eller om 720 bliver løsningen.

Og til alle jer andre, så har jeg det sådan nu at jeg tror at AV Precision kan skabe en opstilling, der er kvalitets- og økonomisk forsvarlig indenfor et givet budget. Mit gæt er at Otto tjener sin løn ind ved at køberen undgår fejlinvesteringen og evt. kan tage et billigere produkt et eller andet sted i kæden.

Føler lige anledning til at klargøre at jeg ikke har personligt kendskab til Otto, udover nævnte udstilling, samt læsning af nogle af hans indlæg her.

Med venlig hilsen og på gensyn

FNørd

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 101112
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu