recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skæv iP5. Hvad mener I om det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skæv iP5. Hvad mener I om det?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af larsand larsand skrev:

Der var en eller anden der engang udtalte at hvis Apple lavede en højglans lakeret pind og kaldet det en Ipin, så ville folk også stå i kø for at købe den.Wink
Tror han har ret

Det er da fint, at du kan krydre en debat med at kalde iPhone-købere for får. Yderst konstruktivt.
Er det ikke sådan hver gang?Ouch Og så tror de selv, at de lige har været sååå sjove.Ouch
Mvh
Flemming Larsen
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 10:05
Jeg har ikke kaldt nogen for får.

Men man har indtrykket af at Apple fan er en smule sensible - og så har de åbenbart ingen humoristisk sans
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af larsand larsand skrev:

Jeg har ikke kaldt nogen for får.

Men man har indtrykket af at Apple fan er en smule sensible - og så har de åbenbart ingen humoristisk sans

Jeg er relativ ny Applebruger (Mac fra 2011 - iPhone de sidste 2-3 mdr) og jeg må indrømme jeg er solgt. Det er ikke det samme som at Apple er fejlfri, men set over et hele så er computer og gadgetlivet altså noget grønnere som Mac-bruger end de alternativer jeg har prøvet.

På mit arbejde er jeg stadig tvangsindlagt til div. windowsmaskiner og jeg har erfaring (både professionelt og privat) i den verden siden windows 3.1 og før det DOS. Jeg har også erfaringer fra både Nokia og android smartphones (og før det diverse PDA'er).

Jeg har serviceret venner og familie med IT-support gennem rigtig mange år, og kan se hvor meget nemmere de har ved at bruge Appleprodukter, og hvor meget nemmere det er hjælpe dem, når der alligevel er et eller andet.

For mig er der ingen tvivl - set over et, så er Apples univers langt overlegent til alternativerne. Ikke fordi man ikke kan de samme (og nogle gange mere og bedre) på andre platforme, men fordi det er som hovedregel er nemt og elegant at gøre tingene med Apple uden nørderi.

Der er da stadig masser af plads til forbedring. Udover de allerede nævnte kan jeg lige hurtigt komme i tanke om Time Capsules der brændte sammen pga mangel på køling, iPod Video-dims der døde inden for det første leveår - og der er sikkert mange flere.

Der er også ting der gøres smartere med andre teknologier. Fx lader det til at Sonos er noget mere robust end airplay, og Squezebox kan streame i langt højere kvalitet end airplay. Airplay er bare nemmere. Det ville ikke være noget problem, hvis jeg var den eneste derhjemme der skulle høre musik, men med Airplay kan både junior på 7 og konen sætte musik på, UDEN jeg skal indover, ja faktisk helt uden introduktion. Det samme var tilfældet for brug af Apple TV - i skarp kontrast til vores Zaptorboks fra Stofa, som jeg er den eneste i familien der kunne betjene.

Konen, som hele sit liv har betragtet sig selv om teknik-immun, sidder og leger med sin nye iPhone, smiler for sig selv om mumler indimellem -  hvor er det smart.

Måske gør ovenstående svada mig til en apple fanboy eller et får - jeg ved det ikke. Selv synes jeg -helt objektivt set, men selvfølgelig ud fra kriterier der går ud over lige den helt rå funktion (anvendelighed, brugeroplevelse og design er også faktorer) - at Apple laver langt de bedste computere, telefoner og software man kan få, også set i forhold til pris.

Sjovt nok, så har mange af os "frelste" Applebrugere erfaringer med både appleplatformen og flere af alternativerne, mens de fleste (jaja, jeg ved godt der er undtagelser) af dem laver lidt sjov med os, kun kender deres egen platform.

Jeg ved også at dette indlæg sikkert for nogen op af stolen (og ville i hvert fald have gjort det, hvis det ikke havde været et underforum hvor man må formode der er en stærk overvægt af applebrugere), og burde egentlig måske bare have ladet være, men grunden til jeg alligevel en gang imellem promoverer de ting jeg synes er smarte ved Apple er ikke at jeg har appleaktier (det har jeg ikke) eller på anden måde har interesser i at Apple klarer sig godt. Jeg stiller blot mine erfaringer til rådighed for andre, der måske også kunne få et nemmere tech-liv. Så lever jeg med risikoen for at blive kaldt nyreligiøs.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af larsand larsand skrev:

Jeg har ikke kaldt nogen for får.

Men man har indtrykket af at Apple fan er en smule sensible - og så har de åbenbart ingen humoristisk sans

Jo, du antydede at Apple-fans ville købe hvad som helst firmaet spyttede ud. Jeg oversatte det til "får", andre ville måske oversætte det til "lemming" eller noget helt tredje. Jeg var endda så venlig at citere den del der relaterede til navnekalden, så du var klar over, at det ikke var dén del der relaterede til sensibiliteten jeg mente...

Uanset hvad, så er det ikke en særlig konstruktiv kommentar, hvis niveauet skal holdes over børnehave-plan.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af larsand larsand skrev:

Der var en eller anden der engang udtalte at hvis Apple lavede en højglans lakeret pind og kaldet det en Ipin, så ville folk også stå i kø for at købe den.

Tror han har ret 


Det tror jeg også han har. Der er fanatikere alle steder.

Dog er der også ret mange Apple brugere der ikke er fanatikere - jeg er en af dem, med iPhone og iPad i "stalden".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 12:15
Selvfølgelig er er der fanatikere inden for det meste. Nogle er bare lidt mere markante end andre.
Men må nu give larsand ret i, at det er ret påfaldende sådan som de fleste her i denne tråd popper op af deres æble-skyttegrav.  
Også ret flot, som Torben R. "får" oversat larsand's ord. Så det lige passer ind i hans belærende og ret så nedladende tolkning ! Virkelig flot - og med til at hæve niveauet ? - not ! 
For det er vel ikke en måde at hæve niveauet på, at betegne nogle af debattørerne som værende på børnehave niveau - eller hûr ?
 


Redigeret af Roland - 09-Januar-2013 kl. 12:22
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af larsand larsand skrev:

Jeg har ikke kaldt nogen for får.

Men man har indtrykket af at Apple fan er en smule sensible - og så har de åbenbart ingen humoristisk sans
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 12:33
De eneste som er dummere end blinde fanboys er blinde haters . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 12:37
Hvis det viser sig at være et udbredt fænomen med bøjede iPhone 5, så har Apple et problem.

Jeg har læst om mange tilfælde, hvor folk ikke har gjort andet end med deres gamle iPhone. Og haft den i forlommen på et par jeans.

Selvfølgelig vil det være imagemæssigt en katastrofe, men jeg mener også Apple har et produktansvar,, hvis man kan godtgøre at telefonen ikke er designet tilstrækkeligt robust til almidelig daglig brug. Opels, Tandremme på biler er et eksempel. Den kunne de ikke løbe fra.

Det vil godt nok være tragikomisk hvis det ender med at Apple blot siger: You're holding it wrong (in your pants) og sender en bumper af stål.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Selvfølgelig er er der fanatikere inden for det meste. Nogle er bare lidt mere markante end andre.
Men må nu give larsand ret i, at det er ret påfaldende sådan som de fleste her i denne tråd popper op af deres æble-skyttegrav.


Og påfaldende så hurtigt bl.a. du får sat andre i bås. Og påfaldende at der i Apple tråde altid popper et par stykker op, som lige skal tørre lidt at på ejere af Apple-produkter.

Jeg opponerede mod den triste tendens der er i journalistik, hvor selv de mindste ting blæses op verden over, og hvor al sans for proportioner smides over bord - og du og Lars er jo glimrende eksempler på hvorfor sådanne nyheder laves: det resulterer hurtigt i mudderkast og dermed mange hits og bannervisninger.
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Hvis det viser sig at være et udbredt fænomen med bøjede iPhone 5, så har Apple et problem.

Det kan jeg ikke tro at der er nogen der er uenige i. Det springende punkt er netop om det er generelt eller nogle enkeltstående tilfælde (relativt ift salg) - og hvordan Apple så håndtere dem der dukker op.

Indtil videre, kan jeg blot konstatere at de "generelle" fejl der er omtalt omkring ip5 med ridser, farvefejl på foto (min skærm er hw-kalibreret) og bendingproblemet ikke findes på min endnu. Hvis det er et generelt problem går der dog nok ikke længe - for mig er en telefon en brugsgenstand, og den skal kunne holde til at blive brugt, så den kommer både i forlommen på bukserne, og bliver dagligt sat i bilholderen etc. Giver det ridser eller andre problemer så tager jeg den derfra.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af larsand larsand skrev:

Jeg har ikke kaldt nogen for får.

Men man har indtrykket af at Apple fan er en smule sensible - og så har de åbenbart ingen humoristisk sans
Hvad skal vi bruge den slags generaliseringer til. Det er ikke særligt konstruktivt for debatten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu