recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slå kommunikations apps fra på ipad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slå kommunikations apps fra på ipad

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slå kommunikations apps fra på ipad
    Sendt: 17-Juni-2014 kl. 12:43
Skal til eksamen i morgen. Må bruge net osv.

Men vi mæ ikke bruge apps som facebook mails osv. Hvordan slår man dem fra uden at slette?

Redigeret af aerik - 17-Juni-2014 kl. 12:43
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 13:19
Det gør man ikke. Du kan ikke både have Wifi tændt og forhindre apps i at bruge det.

Du kan slå iMessage fra (hvilket du nok også er nødt til), men alle andre apps må du fjerne helt.

Men hvad hjælper det at fjerne apps hvis man bare kan gå på nettet og bruge samme funktion alligevel? Der er 1 million forskellige måder at chatte på nettet direkte uden en app, så hvorfor skulle det være nødvendigt at slette en app?

Hvad er der for en eksamen hvor det er bydende nødvendigt at kunne søge informationer på internettet? HVorfor er der givet tilladelse til det i første omgang?

Redigeret af Torben Rasmussen - 17-Juni-2014 kl. 13:23
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 13:33
Vi må ikke besøge sider der kan give mulighed for kommunikation. Jeg skal ikke kunne sige hvordan uddannelsesstedet har tænkt sig at overvåge/håndhæver det, men min etiske tanke er, at jeg ikke skal gære det. Når vi er blevet bedt om at lukke mails og facebook med mere ned, skal min iPad ikke gå på det.

Det jeg søger er derfor en måde at deaktivere disse apps på. Er det ikke muligt må jeg slette dem og slå mail mm fra helt fra, bare bittert igen at skulle opdatere alt efter endt eksamen.

Det er en eksamen på læreruddannelsen. I den nye læreruddannelse er det blevet tilladt at bruge nettet. Da muligheden er der, ser jeg ikke grund til ikke at benytte det, hvis det er nødvendigt, da jeg ikke har alle bøger om de teoretikere der kan/skal benyttes i forhold til didaktiske overvejelser.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 16:32

Det kan ikke deaktiveres, ligger det på enheden, så er det også aktivt, så hvis det ikke skal kunne bruges, så må det fjernes. Men som også skrevet, så kan det jo tilgås via en Browser, og derved alligevel kunne bruges. App eller ej.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 17:40
Altså har måske ikke udtrykt mig klart. Jeg vil undgå, at apps automatisk i baggrunden opdaterer, så eventuelle popups dukker op. Altså på samme måde, som at word ikke er startet på min computer, uden jeg starter word selv.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 17:46

Så kan man vel som på Android deaktivere automatisk opdatering af sine Apps. Så kommer der her kun et lille ikon frem som gør opmærksom på at der er opdateringer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 18:01
Kan ikke finde det, men er det jeg søger :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 18:02
Indstillinger/Meddelelsescenter/Inkludere

Slå alt fra under f.eks FB
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 18:06
Eller Indstillinger/Generelt/Opdatere Apps i baggrunden :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 18:07
Så bliver FB ikke opdateret før du går ind i appen
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 18:30
Hvorfor ikke bare tage en back-up, slette alle de omtalte apps og indlæse back-up igen når du kommer hjem fra eksamen ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu