recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox/maximum homestream
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlingbox/maximum homestream

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 21:28

Hej.

'HAVA do not need port forwarding setup like slings'.

Fra: http://vulkanocommunity.com/forum/monson-platinum-hd/first-time-setup-of-hava-platinum-and-port-forwarding/


Jeg har aldrig lavet port forwarding eller andre ting i mine rutere.

Jeg gav min Hava Gold et navn og et password under den første initialisering.

Det sendte den så videre til både en server og backup server hos Hava. Jeg har mulighed for at ændre begge. Jeg tror serverne kender Havaen på  boksens serienummer.

Når jeg logger min remote PC på, logger jeg på denne server med navn og password. Serveren sørger så for at oprette forbindelsen.


Jeg prøvede lige at google, og fandt ovenstående link om en der ville køre med statisk IP osv.

Jeg tror det er ham jeg foreslog dig at få en 12 timers gratis prøve hos.
Håber det kan hjælpe dig videre.

Hilsen Carsten.

 

Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 470
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

'HAVA do not need port forwarding setup like slings'.

Fra: http://vulkanocommunity.com/forum/monson-platinum-hd/first-time-setup-of-hava-platinum-and-port-forwarding/


Jeg har aldrig lavet port forwarding eller andre ting i mine rutere.

Jeg gav min Hava Gold et navn og et password under den første initialisering.

Det sendte den så videre til både en server og backup server hos Hava. Jeg har mulighed for at ændre begge. Jeg tror serverne kender Havaen på  boksens serienummer.

Når jeg logger min remote PC på, logger jeg på denne server med navn og password. Serveren sørger så for at oprette forbindelsen.


Jeg prøvede lige at google, og fandt ovenstående link om en der ville køre med statisk IP osv.

Jeg tror det er ham jeg foreslog dig at få en 12 timers gratis prøve hos.
Håber det kan hjælpe dig videre.

Hilsen Carsten.

 



Kan læse i linket at der kun kan bruges "56123 or 1234 only, UDP"

Ved ikke om det er mig der læser forkert, men det er i hvert fald noget der skal med i mine overvejelser.
Da jeg i en del af tiden skal kunne bruge streamet på mit arbejde, og der er en del portspærring der.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 09:06


Hej.

Der er to veje der kan bruges til at streame. Enten via en server ude på internettet eller direkte mellem punkterne.


Man laver kun port forwarding for indgående porte.

Når både Havaen og PCen logger på Havas server, ved jeg at de begge opretter udgående forbindelser. Serveren forbinder dem. og nu jeg ved ikke nok om det, men jeg tror at fordi forbindelserne er udgående skal der ikke laves port forwarding.

I linket laves der en punkt til punkt forbindelse ved hjælp af fast IP. Jeg linkede for at vise hvilke port der så skal åbnes.

Jeg bruger Havas server og har aldrig lave port forwarding og det står også i linket at det ikke er nødvendigt.

Der kom ingen bud på den brugte Hava Gold Item number: 250871669181 der var til salg på ebay.com. hvis man kunne have overbevise sælgeren om at sende den til Danmark kunne den være købt til US $0.99

Hilsen Carsten.

 



Redigeret af csell - 16-August-2011 kl. 09:07
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 470
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 10:39
Jeg siger tusind tak for alle input.
Jeg var så heldig at få lov til at teste en slingbox over slates forbindelse. Hvilket gav mig et godt indblik i hvordan kvaliteten vil være. Så der falder lige et par ekstra klapsalver til slate.


Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 470
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Der er to veje der kan bruges til at streame. Enten via en server ude på internettet eller direkte mellem punkterne.



Du siger at den kan streame via en server ude på internettet, er det så hvor man går ind på en side på nettet og ser via ens browser?

Hilsen
Allan
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu