recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Sluk for harddiske" problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Sluk for harddiske" problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Emne: "Sluk for harddiske" problem
    Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 09:24
Hej.
 
Jeg har lige bygget mig en tv/nas server.
Jeg har lagt win 7 på den og så har jeg sat harddiskene til at slukke efter 5min for at spare strøm da den skal køre 24/7.
Men af en eller anden grund går den ned når den har stået i 5-10min og man aktiverer den igen (så harddiskene starter op igen)
Den hardisk hvor OS ligger på forsvinder simpelthen. Den bliver usynlig i bios, men den andre diske kan man godt se.
Hvis man så slukker helt for pcen dukker harddisken op igen i bios og den starter fint op.
Kan det være noget med at harddisken ikke understøtter noget standby mode eller hvad??
 
Bundkort:  ASUS P8H61-M LX B3 Revision
OS harddisk:  Samsung spinpoint 1,5TB (kan ikke huske modellen, men det kan findes ud af hvis det er nødvendigt)
De andre harddiske:  2stk Seagate Barracuda Green ST2000DL003 2 TB
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 10:44
Check denne MS opdatering, den løste et lignende problem for mig med min WD 2TB disk
 
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 10:47
Lyder umiddelbart som en fejl i din windows installation, hvis den opdatering D. Jensen linker til ikke virker vil jeg anbefale at lave en komplet re-installation.

- Er BIOS flashet til nyeste firmware?


Redigeret af Muffeh - 14-Oktober-2011 kl. 10:48
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 10:52
Prøver lige opdateringen når jeg kommer hjem.
 
Jeg ved ikke om det er den sidste nye bios vers. Men det skal jeg da lige have fulgt op på også.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Jeg ved ikke om det er den sidste nye bios vers. Men det skal jeg da lige have fulgt op på også.


- Gør det, for det kan nemlig godt være et problem der, der gør at den driller.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 14:56
Sådan!
 
Jeg opdaterede biosen og nu funker det.
Det var den ældste vers. der lagde på og der er kommet 2 siden.
 
Tak for hjælpenSmile
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 15:01
Så lidt Wink - mange mennesker glemmer desværre at opdatere deres BIOS, men den skal man altså os huske at få med engang imellem.

men glæder mig at høre du nu er problemfri igen Tongue
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 15:07
Problemfri igen er nok så meget sagt. Jeg samlede og installerede serveren igår hehe.
Men nu lader det til bare at køre.
Er for øvrigt blevet positivt overrasket. 34W idle når diskene kører og 24W når diskene slukker. Det er ca det samme som min nuværende nas med en disk i.
Så nu skal der spares på strømmenSmile
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 20:51
Så bare sløjf "igen" fra teksten! LOL

Men det lyder nu ikke helt værst? aner ik hvad min nas benytter, eller for den sags skyld noget af mit setup, har ikke målt det i langt tid! :D men noget bedre er det blevet.. (når jeg da ikke lige lader tv'et køre i over et døgn LOL)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 14:23
Hvis din video server skal kører 24/7 kunne den så ikke samtidig agere NAS. Nu ved jeg ikke hvor mange diske de har plads til. Min står i kælderen, og jeg har plads til alt det skrammel jeg har lyst til, da den ikke er synlig i stuen. Eller er det den du sløjfer og dermed sparer strøm?.


Redigeret af rasmuzzen - 15-Oktober-2011 kl. 14:25
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 20:27
Jo. Det er også meningen at den skal fungere som nas server. Den gamle nas er allerede sat på pension. Jeg havde et kæmpe strømforbrug på min tv server i stuen (som nu bare er klient) og min gamle nas var begyndt at smide forbindelsen 2-3 gange om ugen. Så systemet kan ikke mere nu end det kunne før, men nu er det bare mere fleksibelt og strømbesparende. Og så er det jo også nytSmile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu