recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Små højtalere med fed lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Små højtalere med fed lyd

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Små højtalere med fed lyd
    Sendt: 18-November-2023 kl. 20:53
Hejsa kæresten savner lidt fed lyd - men hun vil gerne have højtalere på væggen så små som muligt.  

Jeg så der var nogen der anbefalede snell højtalere herinde.

Jeg tror ikke vi kan få fed lyd med små højttalere - ellers må i meget gerne korrigere mig.  

Vi har et ældre setup - så jeg tænker at få en ny receiver - aner dog ikke noget om nutidens anlæg.  Og så få sat noget til så man kan afspille Spotify simpelt…

Ved der sikkert mangler info - men kan i måske komme med nogle tips.  Ellers vil vi måske gå i hi-fi klubben
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 21:09
Find et sæt brugte DLS R50 til hende.

Er de for store, så køb nogle hun syntes er pæne……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 21:12
det er en start :) tak 

Har kigget lidt på Dali rubicon - det må gerne være væghængt.  Og hvad er godt til stereo hov tænker på forstærker / receiver - gerne god lyd inklusiv feks Spotify …

Men Dali rubicon er dog for dyre


Redigeret af forzajuve - 18-November-2023 kl. 21:12
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 21:28
Hvis jeg var på et meget smalt budget, ville jeg da lige lytte på et par aktive Argon i HiFi-klubben.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 21:29
det behøver ikke være så smalt.   Men 20.000 er en del
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 22:12
Jeg har et sæt B&W CM1 S2 til 2500 kr. Det er en legendarisk kompakthøjtaler fra B&W - en af de bedste. De kan godt vægmonteres hvis man køber et beslag og skruer på. 

Mvh.

Casper
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

det behøver ikke være så smalt.   Men 20.000 er en del

Har du fulgt med her:

Jeg ejer dog ikke begreb om surround, desværre..........
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 10:12
Jeg tror  at streaming er løsningen.

Sonos er et rigtigt godt bud. Pæne små højttalere der kan suppleres med en subwoofer hvis man savner fylde.

Sonos har også en forstærker hvor man kan tilslutte valgfrie højttalere.

Systemet understøtter Spotify mv.

Lige nu kører Hi-fi klubben Black Days på Sonos.


Redigeret af Mufti - 19-November-2023 kl. 10:13
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

det behøver ikke være så smalt.   Men 20.000 er en del


KEF laver også nogle meget små vellydende aktive højttalere.
Aktive højttalere er sandsynligvis, den mest minimalistiske løsning ved streaming og tv-kigning.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 08:50
det skal kun bruges til stereo lyd. Har en soundbar som jeg er fint tilfreds med …
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Hejsa kæresten savner lidt fed lyd - men hun vil gerne have højtalere på væggen så små som muligt.  

Jeg så der var nogen der anbefalede snell højtalere herinde.

Jeg tror ikke vi kan få fed lyd med små højttalere - ellers må i meget gerne korrigere mig.  

Vi har et ældre setup - så jeg tænker at få en ny receiver - aner dog ikke noget om nutidens anlæg.  Og så få sat noget til så man kan afspille Spotify simpelt…

Ved der sikkert mangler info - men kan i måske komme med nogle tips.  Ellers vil vi måske gå i hi-fi klubben
Hvis fed lyd er lig med dyb bas, så er løsningen enten store gulvhøjttalere eller små satellitter med en subwoofer, som kan gå op til 200 Hz og ned til 40 Hz, så en god 8 tommer subwoofer.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 10:59
Hvad med Apple HomePod? Eller HomePod mini. 

Jeg har hørt dem hos en ven, der bruger HomePod mini til tv-højttalere og musik. De lyder bedre end jeg troede muligt i den størrelse.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu