recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SMS fra bit.ly?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SMS fra bit.ly?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SMS fra bit.ly?
    Sendt: 05-Juni-2016 kl. 15:37
Jeg har fået en SMS med et link fra "PostDanm" om at en ordre ikke kunne leveres
Min iPhone siger, at den ikke kan åbne linket
Indtast af linket i browser viser tom side
Er det fup?
 
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 16:15
Ja det er fup og virus.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har fået en SMS med et link fra "PostDanm" om at en ordre ikke kunne leveres
Min iPhone siger, at den ikke kan åbne linket
Indtast af linket i browser viser tom side
Er det fup?
Mon ikke det er den Postdanmark advarer imod på Track&Trace siden:
http://www.postdanmark.dk/da/Sider/TrackTrace.aspx

Mvh. JørgenT
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 19:32
Du er en virusprogrammørs våde drøm, ikke nok med at du klikker på linket i din telefon, du prøver også at fyre det af i en browser.

Jeg har fået en del af de sms'er og hentede en kopi af indholdet ind i et beskyttet miljø, specielt til formålet. Uden at have gravet helt til bunds i det, var det noget kode beregnet til android, så du har muligvis heldet med dig i forhold til at have fyret linket af på en iphone og i en browser.

Step 1 når du modtager sådan en sms er at tænke "Hmm, har jeg bestilt noget til levering hos postdk for nylig?"
Step 2 er at tænke "Hmm, plejer postdk ikke at sende et track and trace nummer i deres sms'er og der plejer da også at stå hvilket posthus pakken skal hentes på".
Step 3 er at tænke "Mærkværdigt at postdk bruger en hjemmeside som bit.ly, de plejer da at hoste deres links på deres egen hjemmeside".

Ovenstående virker for øvrigt også på Nigeriamails og meddelelser om at du har vundet den helt store gevinst i et lotteri du aldrig har hørt om før, endsige købt en lodseddel hos.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 21:22
Tænk nu hvis det er en pakke med $56.000.000 i kontanter fra en Nigeriansk prins, som bare ligger og venter på et eller andet posthus?! LOL
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2016 kl. 07:17
Ved nærmere eftertanke var det dumt
Det er varmens skyld Ouch
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2016 kl. 21:08
Hey, shit happens, du hopper ikke på den næste gang.. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu