recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snak om Selector HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSnak om Selector HD

 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 00:21

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Kære Humle - du har da ret, -det jeg mener, er at det er UHELDIGT at se, hvis der er dårlig kommunikation mellem Steen og TDC, når vi det ene sted åbenbart får at vide, at ny firmware vil blive spillet ud tors-/mandag, og den anden del af firmaet melder ud, at produktet vil blive trukket tilbage? Det er s'gu ikke rart med intern uoverensstemmelse!!

Sådan læste jeg det heller ikke.

Jeg læste det som at brugere af Sagem 81 vil blive tilbudt at retunere produktet pga. en fejl der ikke kan løses i software.

Men Steen arbejder i software, og hans job er at sikre at dem der beholder boksen får det bedst mulige produkt.

Det er to forskellige ting.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 00:28

ok Lars - ser, hvad du mener... men det er ikke rigtig god politik, er det?

- jeg ku' komme med en masse "sjove" allegorier, dem udelader vi her.. men det er da synd for alle, denne "mindre heldige" misære? ..for TDC, for Steen især, der vil det bedste, og ikke mindst.... OS, der har investeret 2500,- bobZ i en grå madkasse med problemer - soft-/eller hardware-relateret...

-nh-

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 01:01

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

ok Lars - ser, hvad du mener... men det er ikke rigtig god politik, er det?

TDC er ikke en del af recordere.dk. Steen fra TDC deltager her, for at få Selector HD til at virke efter de krav og behov i møder (såvidt muligt).

Pas derfor på med at sætte lighedstegn imellem officiel TDC politik og Steens virke på recordere.dk. Steen deltager her for at få Selector HD til at virke bedst muligt.

Hvis nogen vil retunere den for andre årsager - og jeg mener ikke at et potentielt hardware problem er en dårlig grund - så er der jo fint. Men det har bare ikke så meget med Steens arbejde her at gøre.

Der er derfor ingen intern uoverenstemmelse i TDC.

Og ja, jeg er helt sikker på at Steen er orienteret hvis der er en hardware fejl i Selector HD. Men det er bare ikke i hans regi at orientere jer eller ændre i planerne for den videre udvikling at Selector HD af den grund

Det er heller ikke hans ansvar, hverken hos TDC eller her - at beslutte hvilke konsekvenser det skal have for jer.

Og det er ikke fordi Steen ikke vil - men det er vitterlidt ikke hans ansvar som udviklingsingeniør at bestemme TDC's politik. Ja, han kommer sikkert med både input og andre gode råd - men er det TDC's beslutningstagere i vil have fat i så er det nok et helt andet forum.

Og jo, Steen fortæller sikkert om det i hans status senere på ugen - hvis der er hold i rygterne. Men her må i forstå, at en mand som Steen er pålagt en vis tavshedspligt indtil chef-gruppen har besluttet politiikken.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 01:11

..I rest my case 4now og går i seng... bli'r jo spændende at se, hvad det vågne forum skriver i morgen, og høre Steens kommentarer...

Go' nu nat, og sov godt!

-nh-

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 09:33
Jeg mener ikke Steen skylder os nogen kommentar omkring en evt. tilbagekaldelse af Selectoren.

Men jeg glæder mig da til at se det officielt. Men p.t. ser jeg mere frem til at den nye firmware kommer.
Til top
Ally Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 12:09
Nu indstiller TDC salget af boksen:

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P12800143181145880515135&_nfls=false

Jeg har lige talt med en specialkonsulent hos TDC. Boksen bliver pt. ikke trukket helt tilbage, men der skulle være brev på vej til alle kunder om, at man kan returnere boksen hvis man ønsker.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 16:08

Zaragon  (jeg stavede det forkert først Zaragorn "Aragorn" fra ringenes herre). Paa en Australsk hjemmeside faldt jeg over en som skrev under Pseudonymet  "Mario Ozario" om HDTV down under.

Jeg bør rose sge_TDC for sit arbejde udi dette Forum, jeg kan bare ikke gøre det godt nok. Måske fordi viljen mangler.

Samma Mario Ozario hæftede sig konkret ved de lande som netop IKKE sende HDTV materiale __ i forhold til Modtager enheder beregnet til HD. Sendte det ud via et Mastebaseret net.

Med venlig hilsen

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 20:11

God aften alle. Jeg har lånt en Selector 81 af en kollega. Er der nogen af jer der kan fortælle mig, om en af fejlene ved denne Selector også kan være, at man ikke kan se C-More?

Det eneste som jeg får frem er "informationsbjælken", og ind i mellem lidt undertekst - og så sort skærm.   

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jensnør Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

God aften alle. Jeg har lånt en Selector 81 af en kollega. Er der nogen af jer der kan fortælle mig, om en af fejlene ved denne Selector også kan være, at man ikke kan se C-More?


Det eneste som jeg får frem er "informationsbjælken", og ind i mellem lidt undertekst - og så sort skærm.   


 


Så vidt jeg ved, skulle det ikke være en fejl ved boxen.
Er der et kort i boxen?
Er det et andet område end kollegaens?
Er det C-More HD vi snakker om?
Jensnør
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 07:47

Hej Jensnør,

og tak for dit svar. Jeg tror at jeg har fundet fejlen. Det viser sig, at jeg er registreret med 2 forskellige kortnumre (jeg har nu kun ét). Nu vil jeg prøve at komme igennem til TDC i løbet af dagen. Jeg prøvede også i går, og fik at vide, at alt var ok med mit kort. Det var før at jeg opdagede "differencen"

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 22:36

Fra leverandørers side af HDTV. 


  Citeret fra et Beboerblad fra for mange aar siden. (Til den grove afdeling).

 ## Og hvis vi kan overtale Stofa til fordele en
  Film kanal, som interesserede abonnenter så kan se
  via Individuel Dekoder   #

 Set i bakspejlet, så vil jeg idag mene alle parter er enige om,
 HDTV skal IKKE fordeles via Kabel. Kvaliteten af de programmer
 dengang for næsten 20  år siden var jo ikke bedre end disse nu
 var.


 Ud fra dette ligger det mig klart at ingen Antenneforening, endsige
  TDC er andet end lunken "Paying Lip Service To" overfor skulle til have besværet med

 HD kanalerne, uanset hvem Udbyderen, Udbyderne er.

 Så igen bliver Udrulningen Bremset på enhver måde.
 Eneste sted hvor det ikke direkte kan "Forhindres" bliver via Satellit.

 Det er måske så helt bevidst fejlene bliver lagt ind fordi man har
 brug for lukke og slukke, til bedre tider.

 Ligesom Forsvaret droppede en bestemt "Tårnfalk", hvilket jeg
 skal kreditere dette Forum.

 Om jeg har ondt af nogen leverandør af HDTV programmer ?
 Nej ikke længere.  

OK, set i det andet Bakspejl, nu giver det lige pludselig mening med Canal Digital's godkendelse af Receivere.

Med venlig hilsen

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 05:39

Alt hvad jeg har skrevet skal ses i lyset af når der bliver skrevet, HDTV materiale bliver lavet på HD DVD  hhv. Blu Ray med de 1080 linier og 24 billeder pr sek.

Mvh. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu