recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snak om Selector HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSnak om Selector HD

 Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

 Set i bakspejlet, så vil jeg idag mene alle parter er enige om,
 HDTV skal IKKE fordeles via Kabel. Kvaliteten af de programmer
 dengang for næsten 20  år siden var jo ikke bedre end disse nu
 var.



Set i bakspejlet var de analoge SD kanaler omkring 1990 af højere kvalitet end digitale SD kanaler idag. Ingen makroblokke, komprimerings støj eller reduceret opløsning (en del digitale kanaler sender med 528x576 istedet for 720x576, ja de vil også spare på båndbredden!).

HDTV er selvfølgelig fremtiden og et positivt skridt. Signalerne vil blive transmiteret via parabol, kabel, antenne og internet. De programudbydere som ikke tilbyder HDTV vil sagte bagud og miste deres kunder. Hvilke parter er blevet enige om ikke at fordele HDTV ?


Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 13:42

Denne boks har været vist på IFA2006 i Berlin - Den ser interessant ud, og har en typebetegnelse, der må kunne bruges af et vist firma...

Jeg mener, det bør være i orden at bringe dette link i denne tråd   

check it out: http://www.pacemicro.com/media/corporate/PDF/manuals/tdc850_ spec.pdf

mvh.

-Z-

Til top
hd-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Denne boks har været vist på IFA2006 i Berlin - Den ser interessant ud, og har en typebetegnelse, der må kunne bruges af et vist firma...

Jeg mener, det bør være i orden at bringe dette link i denne tråd   

check it out: http://www.pacemicro.com/media/corporate/PDF/manuals/tdc850_ spec.pdf

mvh.

-Z-

det ville være super hvis tdc ville bruge denne dekode

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 13:58

hej hd-fan - eneste der undrer mig lidt i specs er måden, de skriver om opløsningsforholdene på (f.eks. 1080/25 osv.), men da PACE er et engelsk foretagende (hvis jeg har forstået det ret), så bør det kunne klare alt det, som Sagem'en p.t. kan, og forhåbentlig lidt mere til, og øhh.. gerne lidt bedre!  Pace'n har ethernet indgang og alt mere til... også den nye mpeg-4, så det bør da være et bud på en ny Selector, hva'? Vi får jo se.... og håbe på et stabilt, og godt produkt, uanset hvorfra det måtte komme...

fristende ser den ud! Tænker bare på, hvordan TDC vil satse fra nu af.. de mangler jo et "tog" til at trække købere til HD.... Hvad vil blive den næste store begivenhed til at blive vist i HD?? Olympiaden er vist først i 2008, er den ikke??? (sorry - sport er ikke min stærke side... )

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 15:10

...link til Pace'n har lige ændret sig....

her er det nye link: http://www.pacemicro.com/media/corporate/PDF/manuals/tdc850_ spec.pdf

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 11:25

Zaragon

Du nævnte i Dit indlæg 1080p/25, det er fordi den progressive fordeling ved 1080 linier er med 25 Hele billeder pr sek. Forskellen i kvaliteten mellem 1080i/50 Hz og så 1080p/25 Hz? denne er en nøjagtig parallel til 625i/50 Hz og så 625p/25 Hz.

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 13:13

Hej moho - tak for indlægget.

Når jeg kigger på indstillingsmenu'en på Selector HD-boksen, så nævnes bl.a. også 720i/50 og 720p/50... burde sidstnævnte så korrekt være benævnt 720p/25? ...og er der i øvrigt ikke noget om, at film i sit oprindelige form bliver lavet med 24 billeder/sek? I så fald burde der vel -optimalt set- eksistere et 1080p/24 format...? Ja, jeg ved godt, at man "justerer" på signaler for hhv. ntsc og pal (60hz vs. 50hz), men med ny digital teknologi burde det vel -i det mindste teoretisk- kunne lade sig gøre?

mvh, -Z-

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Hej moho - tak for indlægget.

Når jeg kigger på indstillingsmenu'en på Selector HD-boksen, så nævnes bl.a. også 720i/50 og 720p/50... burde sidstnævnte så korrekt være benævnt 720p/25? ...og er der i øvrigt ikke noget om, at film i sit oprindelige form bliver lavet med 24 billeder/sek? I så fald burde der vel -optimalt set- eksistere et 1080p/24 format...? Ja, jeg ved godt, at man "justerer" på signaler for hhv. ntsc og pal (60hz vs. 50hz), men med ny digital teknologi burde det vel -i det mindste teoretisk- kunne lade sig gøre?

mvh, -Z-

Hej Zaragon!

Ved 720p/50 viser mit TV 720p/50. Ved 720i/50 viser mit TV 720i/25 og ved 1080i/60 viser Tv'et 10801/30.
Min leverandør fortalte mig, at når der står i bagefter tallet f. eks. 1080i betyder det, at billedet leveres i to halvdele, men det går så hurtigt, at øjet ikke kan opfange det. Fjernsynet kan. Det opfatter 1080i/60 som 1080/30, 720i/50 som 720i/25.
Billedet er ikke delt når der står p efter tallet.
Det var hvad jeg har fået fortalt og det passer med visningen på mit fjernsyn.

Mvh.
Jørn

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 13:24

@Jørn og moho:

Hmmm.. - I skriver lidt det modsatte af hinanden, men Jørns tv må jo vise det "rigtige".... Det er rigtigt, at P (progressive) viser hele billeder, mens I (interlaced) viser ½-billeder (vistnok ca. 5 brede linjer med sort imellem, som så lynhurtigt opdateres med 5 brede linjer billedmateriale og sorte mellemrum omvendt af første visning, og det så hurtigt, at øjet ikke bemærker det) - men hvad med den oprindelige optagelses 24 billeder? ... jeg husker, at jeg som barn opdagede forskellene ved f.eks. at bemærke, når jeg var i bio og så en James Bond film, at musikken ofte var hørbart forandret... filmtemaer lød en anelse højere i pitch, og tempoet var en anelse hurtigere (som en gammel pladespiller, der kører hurtigere end 33 1/3 rpm.) - problemerne er vist en reminiscens fra teknologiens barndom, men hvad si'r blu-ray og hd-dvd til alt dette? hmmm... -strøtanker....

mvh. -Z-



Redigeret af Zaragon - 02-Oktober-2006 kl. 13:36
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 13:33

Zaragon

Cool endelig én som har fat i Lyden og det der med tingene er speedede up, fordi det er så rigtigt. Ved mit første øjekast sker der det samme med lyden også fra blu-ray og hd-dvd, det vil skuffe mig hvis det bliver anderledes.

Et sted så jeg en som var utilfreds med billederne som også kørte det samme hurtigere.

Mvh

Til top
hd-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 13:55

hej Zaragon

mange tak for inlæg.

den er bare kanon flot den boks

Til top
hd-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 14:04

Hej Alle.

her efter den 1. oktober kan man så se de Regionale programmer for sønderjylland på tv2?

Jeg har en sagem81 selector.

håber i kan svare.

MVH. johnni

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 121314
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu