recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snak om Selector HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSnak om Selector HD

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 12:53
Altså - mine $0,02: der er 6 måneder garanti på dette apparat ligesom på alt andet elektronik man køber. Og den garanti har jeg tænkt mig at benytte mig af, hvis ikke TDC snart får gang i fejlrettelserne.

Min lider af:
1) kopibeskyttelse så man ikke kan optage på en hdd-optager ****
2) 2-kanallyd på forskellige stationer, heribland Eurosport som jeg ser meget ***
3) Lydudfald på 1 - 2 sekunders varighed **
4) Går ud af sig selv regelmæssigt **
4) Manglende undertekster på C More HD *

(stjernene indikerer hvor stor betydning problemet har for mig)

At få rettet pkt skal ske inden 1 august har jeg lovet mig selv, ellers står jeg nede i Expert, hvor jeg købte den og beder om at få den repareret i henhold til garantien. Det ved jeg så herfra ikke kan lade sig gøre og det nytter heller ikke at få den ombyttet. Så på et eller andet tidspunkt får jeg mine penge igen. For mig et det helt uacceptabelt at jeg ikke kan optage fra den. Jeg har købt dem for at kunne se tv i bedst mulig kvalitet - men hvis jeg ønsker at optage noget til senere kikning, tvinges jeg til at bruge det analoge signal. Jeg har noteret at andre har fundet en eller anden genvej men intet jeg prøver virker og desuden kan det ikke være meningen at man selv skal finde mystiske indstillingerne og forbindelser for noget så simplet som at optage. Her skal man bare smide et scartkabel i selectoren og til hdd-optageren og færdig.

Og nej - da jeg købte den var det ingen der fortalte mig at jeg fik et produkt fyldt med fejl og mangler. Jeg vidste det var med det ydereste af fingerspiderne TDC fik den på gaden før VM men derfra og så til at kræve 2.500 kr for noget man kun kan bruge til at se live tv med er der alt for stort et skridt.

Det TDC havde fortalt om var indholdet som kun ville bestå af VM og C More HD og det vidste og accepterer jeg fuldt ud.




Redigeret af Stampe - 09-Juli-2006 kl. 12:54
Til top
Joens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:


måske vil nogle af de nuværende HD Selector ejere forsøge at gøre status:


1: var i klar over hvilken fatning jeres HD selector ville være i inden i købte den?


2: hvad mener i om prislejet for VM + C MORE HD?


3: generelt jeres overall indtryk?`


 


Thomas



1: Ja , mere eller mindre.
2: Rimeligt.
3: Skod ! én ting er at software'n ikke er færdig - men at hardware'n heller ikke er færdigtestet skuffer mig meget (shutdown problemet).
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 18:21

Er der nogen som kan bekræfte om lyden er højere på den nye HD selector end sagem 60. Jeg bruger stadig den gamle selector 4210, da lyden er meget lav ved optagelser, især musik video på sagem 60.

hilsen
xcardman

 

Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 11:00

Citér

3: Skod ! én ting er at software'n ikke er færdig - men at hardware'n heller ikke er færdigtestet skuffer mig meget (shutdown problemet).

Du kan ikke vide om shutdown problemet er hardware eller software relateret. Det mest bekymrende er at TDC ikke har kommenteret det, eller medtaget det på deres officielle fejl liste endnu.

Citér

Og nej - da jeg købte den var det ingen der fortalte mig at jeg fik et produkt fyldt med fejl og mangler. Jeg vidste det var med det ydereste af fingerspiderne TDC fik den på gaden før VM men derfra og så til at kræve 2.500 kr for noget man kun kan bruge til at se live tv med er der alt for stort et skridt.

Så har du simpelthen ikke undersøgt hvad du egenlig har købt! På tdckabeltv.dk findes en fejl liste, og det er tydeligt beskrevet hvilke features HD81 mangler.

Hvis du ringer til kundeservice gør de også opmærksom på at der er nogle fejl, som løbende vil blive rettet. Der er altså ikke lagt skjul på noget fra TDC's side.


 

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 11:21

Lige for at alle kan være med, så referer Lars N til denne side: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P13600348951149681795556&_nfls=false#Kendte_fej l_sagen81

Men jeg mener nu ikke man kan klandre folk i IKKE at have set denne hjemmeside. Og mig bekendt, er den først kommer EFTER at HD Selectoren og især Recordere.dk gjorde opmærksom på fejlene.

Hvis man var en af dem der købte sin i de første uger, har man derfor heller ikke haft større chancer for at læse dennes side.

"Og nej - da jeg købte den var det ingen der fortalte mig at jeg fik et produkt fyldt med fejl og mangler." Nej for hvis de havde det i TDC butikken, så var der jo ingen (eller få), der havde købt den.

 

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Og nej - da jeg købte den var det ingen der fortalte mig at jeg fik et produkt fyldt med fejl og mangler. Jeg vidste det var med det ydereste af fingerspiderne TDC fik den på gaden før VM men derfra og så til at kræve 2.500 kr for noget man kun kan bruge til at se live tv med er der alt for stort et skridt.

Så har du simpelthen ikke undersøgt hvad du egenlig har købt! På tdckabeltv.dk findes en fejl liste, og det er tydeligt beskrevet hvilke features HD81 mangler.

[/QUOTE]

Den fejlliste er først kommet til efter produktet blev sat til salg og fejlene efterhånden blev kendte. De var IKKE kendte på købstidspunktet!

Og hvorfor skal jeg undersøge den slags ting? De skal da for fanden fremgå det sted jeg køber den. Jeg købte den i Expert og der var intet indstik i pakken eller anden info om disse fejl.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Lige for at alle kan være med, så referer Lars N til denne side: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P13600348951149681795556&_nfls=false#Kendte_fej l_sagen81

Men jeg mener nu ikke man kan klandre folk i IKKE at have set denne hjemmeside. Og mig bekendt, er den først kommer EFTER at HD Selectoren og især Recordere.dk gjorde opmærksom på fejlene.

Hvis man var en af dem der købte sin i de første uger, har man derfor heller ikke haft større chancer for at læse dennes side.

"Og nej - da jeg købte den var det ingen der fortalte mig at jeg fik et produkt fyldt med fejl og mangler." Nej for hvis de havde det i TDC butikken, så var der jo ingen (eller få), der havde købt den.

 

Tak fumse. LarsN har åbenbart misforstået tingene. Den side han henviser til blev netop oprettet efterhånden som fejlene begyndte at blive meldt i tråden "Feedback til TDC".

Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Lige for at alle kan være med, så referer Lars N til denne side: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P13600348951149681795556&_nfls=false#Kendte_fej l_sagen81

Men jeg mener nu ikke man kan klandre folk i IKKE at have set denne hjemmeside. Og mig bekendt, er den først kommer EFTER at HD Selectoren og især Recordere.dk gjorde opmærksom på fejlene.

Hvis man var en af dem der købte sin i de første uger, har man derfor heller ikke haft større chancer for at læse dennes side.

Jeg købte min den dag der blev meddelt her på siden at første leverance var udsendt, og jeg var helt klar over at den ikke vil være optimal fra start! Jeg holder på at man ikke har undersøgt hvad man har købt, hvis man ikke var klar over dette fra start. TDC's kundeservice anbefalede mig også at købe den almindelige selector, såfremt at HDMI og mulighed for HDTV ikke var et krav.

Jeg mener ikke man kan klantre andre end sig selv for køb af selector HD, til gengæld er det grotesk at de først lovede deadlines for opdateringer ikke bliver overholdt.

 

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 12:09

fejlpost



Redigeret af Stampe - 10-Juli-2006 kl. 12:10
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Lige for at alle kan være med, så referer Lars N til denne side: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P13600348951149681795556&_nfls=false#Kendte_fej l_sagen81

Men jeg mener nu ikke man kan klandre folk i IKKE at have set denne hjemmeside. Og mig bekendt, er den først kommer EFTER at HD Selectoren og især Recordere.dk gjorde opmærksom på fejlene.

Hvis man var en af dem der købte sin i de første uger, har man derfor heller ikke haft større chancer for at læse dennes side.

Jeg købte min den dag der blev meddelt her på siden at første leverance var udsendt, og jeg var helt klar over at den ikke vil være optimal fra start! Jeg holder på at man ikke har undersøgt hvad man har købt, hvis man ikke var klar over dette fra start. TDC's kundeservice anbefalede mig også at købe den almindelige selector, såfremt at HDMI og mulighed for HDTV ikke var et krav.

Jeg mener ikke man kan klantre andre end sig selv for køb af selector HD, til gengæld er det grotesk at de først lovede deadlines for opdateringer ikke bliver overholdt.

 

Så ens garanti bortfalder altså hvis man ikke undersøger producentens hjemmeside for kendte fejl og mangler på produktet. Også selvom hjemmesiden ikke var opdateret på købstidspunktet?

Det må jeg nok sige. Gad godt vide hvad forbrugerombudsmanden siger til denne nye fortolkning af garantibestemmelserne

Men du var altså klar over at den ville slukke af sig selv? At der ville være lydudfald. At der ville være manglende undertekster på C More HD? At du ikke kunne anvende din recorder. At NU & Næste ikke virkede? Du må have haft en krystalkugle. For INTET af det var kendt på forhånd.

Jeg vil gerne bede dig om at fortælle mig præcis HVOR jeg skulle have undersøgt dette henne. For indtil videre har du bare sagt det skulle jeg have undersøgt - ja, tak - men HVOR? Jeg vidste at indholdet - det tvmæssige - ville være tyndt. Kun VM og C More HD. Der var INGEN - gentager INGEN info om hard/software problemer såsom genstartere, lududfaldene, osv osv.

 



Redigeret af Stampe - 10-Juli-2006 kl. 12:21
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 12:16

...det er lidt trist, at TDC ikke nævner det VÆRSTE af problemerne med HD81 på deres fejlliste: NEMLIG GENSTARTERNE!! -men set med sælgerens øjne, så er netop det IKKE den "smarteste" fejl at erkende.. 

...og hvad med den manglende DOLBY DIGITAL lyd på såvel 148 som 149?? ...også behændigt udeladt...

Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Lige for at alle kan være med, så referer Lars N til denne side: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P13600348951149681795556&_nfls=false#Kendte_fej l_sagen81

Men jeg mener nu ikke man kan klandre folk i IKKE at have set denne hjemmeside. Og mig bekendt, er den først kommer EFTER at HD Selectoren og især Recordere.dk gjorde opmærksom på fejlene.

Hvis man var en af dem der købte sin i de første uger, har man derfor heller ikke haft større chancer for at læse dennes side.

Jeg købte min den dag der blev meddelt her på siden at første leverance var udsendt, og jeg var helt klar over at den ikke vil være optimal fra start! Jeg holder på at man ikke har undersøgt hvad man har købt, hvis man ikke var klar over dette fra start. TDC's kundeservice anbefalede mig også at købe den almindelige selector, såfremt at HDMI og mulighed for HDTV ikke var et krav.

Jeg mener ikke man kan klantre andre end sig selv for køb af selector HD, til gengæld er det grotesk at de først lovede deadlines for opdateringer ikke bliver overholdt.

 

Så ens garanti bortfalder altså hvis man ikke undersøger producentens hjemmeside for kendte fejl og mangler på produktet. Også selvom hjemmesiden ikke var opdateret på købstidspunktet?

Det må jeg nok sige. Gad godt vide hvad forbrugerombudsmanden siger til denne nye fortolkning af garantibestemmelserne

Men du var altså klar over at den ville slukke af sig selv? At der ville være lydudfald. At der ville være manglende undertekster på C More HD? At du ikke kunne anvende din recorder. At NU & Næste ikke virkede? Du må have haft en krystalkugle. For INTET af det var kendt på forhånd.

 

Jeg var ikke klar over hvilke fejl det præcist drejede sig om, men jeg var klar over at der var tale om fejl, som senere vil blive rettet. Du kan da bare levere den tilbage, der er da ingen grund til at sidde her og tude.

At din recorder ikke virker er en betjenings eller opsætningsfejl. Der kommer billede ud af stikkene som der skal, og det kan også optages hvis man forbinder korrekt.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu