recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SOLGT: Pioneer LX-5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOLGT: Pioneer LX-5090H

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.


Nej, her tager du fejl, mit tidligere 428XD kører fint den dag i dag, min nabos 43 (et eller andet) og som er ældre end 10 år viser stadig et enormt godt billede.

Og min andels forenings Miele vaskemaskiner (og  de bliver dæleme brugt) er i gang med år 17. Ikke at de ikke har været repareret et par gange (mest omkring kalkproblemer).

Og efter samme devise, så har jeg 7 køleskabe, 2 opvaskemaskiner, 2 vaskemaskiner, en tørrerumbler og en induktionsplade fra Miele, som er gået i stykker inden for de sidste 4 år i vores lille ejerforening på 15 husstande. Jeg køber sq ikke Miele-produkter igen efter at have bøvlet med deres teknikere og garanti-afdeling i flere omgange.

Jeg har fået ombyttet mit tidligere LX5090 én gang fordi det gik i stykker.

Pointen er blot, at det er en ret far fetchet påstand, at et aldrende Kuro ALTID skulle overleve et nyt TV fordi de holder i MINDST 10 år. Jeg vil gå med til, at NOGLE modeller holder sig godt, men at det skulle være et fakta, at alle modeller vil holde i 10 år er ganske enkelt forkert. Jeg kan da lige bakke det op med denne:
http://forum.recordere.dk/defekt-pioneer-krp600_topic148954_post1499721.html#1499721
Ja det lyder jo uhyrligt med Miele, måske er produktet blevet ringere. Jeg kan jo kun henvise til egne erfaringer og bekendtes.

Så vidt jeg husker havde du dit LX5090 i flere år, og var ret glad for det, og henviste ikke sjældent til dette - og solgte det nykalibreret (og uden ret meget at rette som jeg husker det)

Ret mig  gerne hvis jeg tager fejl.Smile 


Redigeret af Hother - 15-November-2016 kl. 13:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 13:57
Jeg solgte model nr. 2. Den første blev ombyttet. Og hvorfor gøre det til en diskussion om hvorvidt man er glad for produktet eller ej? Det her handler ikke en dyt om følelser, men om hvorvidt det må forventes, at alle Kuro'er lever i 10 år.

Mit eksempel med Miele er blot for at illustrere, at der er en indgroet tro på, at alt hvad den producent spytter ud er det rene guld, og på samme måde er der lidt en tro på, at alle Pioneers TV holder som en kampvogn.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg solgte model nr. 2. Den første blev ombyttet. Og hvorfor gøre det til en diskussion om hvorvidt man er glad for produktet eller ej? Det her handler ikke en dyt om følelser, men om hvorvidt det må forventes, at alle Kuro'er lever i 10 år.

Mit eksempel med Miele er blot for at illustrere, at der er en indgroet tro på, at alt hvad den producent spytter ud er det rene guld, og på samme måde er der lidt en tro på, at alle Pioneers TV holder som en kampvogn.

Jeg skriver ikke at alle Kuro holder i 10 år, men at de generelt har en længere levetid end så mange andre TV.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 14:19
Du læste godt hvad det var der startede diskussionen, right? Der er ingen der har påstået, at DU har sagt de holder i 10 år. Nogen har.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år


Det er da en gang vås.

Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:



Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.


Gør de ikke det.De skriver det ellers på deres hjemmeside.
Jeg har lige købt Miele Wink

Mvh
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du læste godt hvad det var der startede diskussionen, right? Der er ingen der har påstået, at DU har sagt de holder i 10 år. Nogen har.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år


Det er da en gang vås.

Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende
Jeg tog ikke de 10 år så bogstaveligt. Hertil har jeg færdes diverse fora for længeWink


Redigeret af Hother - 15-November-2016 kl. 14:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år


Det er da en gang vås.

Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende


I så fald kan jeg sige det samme om det Toshiba tv jeg købte via fælleskøb på denne side d. 18/7-06.

Det kører stadig upåklagelig. Dog ikke hos mig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende


Det er noget vås - som dengang du klogede dig på USB opladning.

Jeg er en af dem der har en 427'er der stadig virker.
Men - prøv at søg efter 5090 blink codes på Google, så ser du, hvor tidligt 5090 begyndte at gå i stykker!

Ikke desto mindre har jeg lige hentet et 5090H og hængt det op i stuen, men er også klar over at det kan "dø" når som helst......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 15:24
Der ER forskel på et 5090 og et KRP i indmaden. Det eneste de har tilfælles er panelet. Komponenterne i KRP modellen er mere robuste og beregnet til at køre 24/7

Og jeg fik ikke skiftet panelet fordi det var istykker, men fordi jeg kunne få det skiftet på garantien pga en enkelt pixelfejl. Der er sgu en forskel til de eksempler vi har set hvor der kommer striber efter 2 år
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.


Nej, her tager du fejl, mit tidligere 428XD kører fint den dag i dag, min nabos 43 (et eller andet) og som er ældre end 10 år viser stadig et enormt godt billede.

Og min andels forenings Miele vaskemaskiner (og  de bliver dæleme brugt) er i gang med år 17. Ikke at de ikke har været repareret et par gange (mest omkring kalkproblemer).

Og efter samme devise, så har jeg 7 køleskabe, 2 opvaskemaskiner, 2 vaskemaskiner, en tørrerumbler og en induktionsplade fra Miele, som er gået i stykker inden for de sidste 4 år i vores lille ejerforening på 15 husstande. Jeg køber sq ikke Miele-produkter igen efter at have bøvlet med deres teknikere og garanti-afdeling i flere omgange.

Jeg har fået ombyttet mit tidligere LX5090 én gang fordi det gik i stykker.

Pointen er blot, at det er en ret far fetchet påstand, at et aldrende Kuro ALTID skulle overleve et nyt TV fordi de holder i MINDST 10 år. Jeg vil gå med til, at NOGLE modeller holder sig godt, men at det skulle være et fakta, at alle modeller vil holde i 10 år er ganske enkelt forkert. Jeg kan da lige bakke det op med denne:
http://forum.recordere.dk/defekt-pioneer-krp600_topic148954_post1499721.html#1499721

Det har jeg naturligvis heller ikke belæg for at skrive. Vil nøjes med at konstatere at MIT holder i 10 år eller mere.

Og hvordan kan jeg så sige det. Jo jeg har ikke haft det hængt op på et originalt ophæng med 1,5 cm luft som det i linket der er gået i stykker. Mit har hele tiden hængt på et Harald Skrald ophæng med 7,5 cm luft og er derfor aldrig blevet overophedet.

Redigeret af Kampus - 15-November-2016 kl. 15:35
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende


Det er noget vås - som dengang du klogede dig på USB opladning.


Klaus

Folk skriver hvad de tror er rigtigt, ind imellem skriver folk noget forkert - det gør du såmænd også, ligesom jeg gør. Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der ER forskel på et 5090 og et KRP i indmaden. Det eneste de har tilfælles er panelet. Komponenterne i KRP modellen er mere robuste og beregnet til at køre 24/7

Og jeg fik ikke skiftet panelet fordi det var istykker, men fordi jeg kunne få det skiftet på garantien pga en enkelt pixelfejl. Der er sgu en forskel til de eksempler vi har set hvor der kommer striber efter 2 år

Åh, hvor kan det dog være belastende at høre på du skal snakke dit tv op. Alle elektonikprodukter er egnet til at køre 24/7 sålænge de kan komme af med varmen. Det kan et 5090 sagtens. Jeg har selv haft det. Det var et klasse-tv lavet med gode komponenter. At KRP-serien skulle være SÅ meget bedre et vist bare en Randers-historie.


Pioneer var "the shit" tilbage i 2008. De er overgået for år tilbage og den eneste grund til at de stadig kan sælges er fordi nogle er romantiske omkring tiden de havde deres storhedstid.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu