recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos in celling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos in celling

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ToreHH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2023
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ToreHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos in celling
    Sendt: 24-Februar-2023 kl. 08:54
Hej 

Jeg står midt i en større renovation og skal i den forbindelse have indbygget 2 loftshøjtalere. Jeg har kigget på Sonos in celling, da jeg allerede har en sonos beam. Lofthøjtalerne skal fungere som baghøjtalere og Sonos beam som front højtalere. De skal ligeledes benyttes til at kunne spille musik. 

Er der nogle problemer i ovenstående eller ting jeg skal være særligt opmærksomme på? 

På forhånd tak for hjælpen 
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 09:48
Eneste begrænsning er at du ikke vil kunne spille musik kun på lofthøjtalerne hvis du ønsker det, nå de er tilsluttet som del af surround system.

Og så er det en ret dyr løsning da du skal have en Amp til dem også osv. 
Til musik er det heller ikke så optimalt for lydbilledet at de spiller nedad

Jeg ville nok vente og så kigge på hvad de nye Era100 fra sonos kan når de kommer om lidt. og så kigge på om jeg kunne leve med et beslag af en art


Redigeret af TiXe - 24-Februar-2023 kl. 09:51
Til top
ToreHH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2023
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ToreHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 11:00
Tak for det hurtige svar 👍. Ved man om Era kommer som lofthøjtaler? 

Findes der et bedre alternativ end In ceilling + amp. Prisen er ikke det afgørende, men tænker et budget på maks 15.000 kr, da vi ikke har et større behov. 

Dbh. 
Til top
ToreHH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2023
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ToreHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 11:02
Tak for det gode og hurtige svar. Ved man om Era kommer som en lofthøjtaler. 

Findes der et bedre alternativ i et prisleje, som hedder maks. 15000. 

Dbh. 
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 11:43
Du skal passe på med at spørge hifi nørderne om der findes bedre alternativer hehe 

Du skal i stedet spørge dig selv om hvor meget økosystemet betyder for dig. 

For mig er det fx Mega vigtigt at det er så let som muligt. mine børn skal kunne bruge det og min kone skal kunne bruge det og det skal være super nemt at spille musik i flere rum og det skal passe ind i vores minimalistiske nordiske indretning. 

og der opfylder sonos vores krav.  
Jeg giver mig gerne lidt på "lyd kvalitet" hvis software og alt andet bare spiller! 



Redigeret af TiXe - 24-Februar-2023 kl. 11:45
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Du skal passe på med at spørge hifi nørderne om der findes bedre alternativer hehe 

Du skal i stedet spørge dig selv om hvor meget økosystemet betyder for dig. 

For mig er det fx Mega vigtigt at det er så let som muligt. mine børn skal kunne bruge det og min kone skal kunne bruge det og det skal være super nemt at spille musik i flere rum og det skal passe ind i vores minimalistiske nordiske indretning. 

og der opfylder sonos vores krav.  
Jeg giver mig gerne lidt på "lyd kvalitet" hvis software og alt andet bare spiller! 


Meget enig - det handler om hvad der er bedst for en selv og dem, som bruger det i hverdagen.

Personligt vil jeg også hellere have noget der er nemt at bruge og rigtige højttalere som skyder lyden nedad fra loftet end dårlige smart-højttalere som står på et køkkenbord.
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 14:36
Det jeg ville være mest "bange" for ved at vælge den løsning du snakker om er at låse sig til noget. hvis jeg borede 2 store huller i mit loft lige over sofaen ville jeg føle mig temmelig låst til det, specielt når det er gjort i forbindelse med en renovering.. 

og derud over syntes jeg bare virkelig det er dyrt at betale 10.000kr KUN for de 2 baghøjtalere og så koble dem sammen med en lille bitte soundbar til 3000kr. for mig er det bare skævt pririoteret. men der er jo mange sider og aspekter af sagen. så det skal jo bare føltes rigtigt for dig :) 
Til top
ToreHH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2023
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ToreHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 18:06
Tak for de gode inputs 👍. Jeg er på ingen måde en hi-fi nørd, hvilket mit beskedne budget til lyd også fortæller. Det vigtigste for mig er design, brugervenlighed og lyd i prioriteret rækkefølge(elller min kæreste). Skulle der være en genial løsning, der kostede 25.000-50.000, så kunne det også være en mulighed. Har overvejet at tilkøbe noget mere lyd foran, men igen, så skal de godkendes af chefen og hun æstetiker 😅. 

Vh
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 12:50
Forstår godt dit ønske med at balancere indretning og lyd.

Personligt synes jeg at en god 2 kanals stereoløsning slår stort set alt soundbar og pseudo-surround til TV rent lydmæssigt. Og det slår al surround til musik. Derfor vil mit forslag være at købe et sæt (gode) aktive højtalere. Prøv at vise konen F.eks. et sæt KEF LS50 aktiv i hvid eller de mindre LSX - specielt de grønne er fede!
Hvis det godt må være mere traditionel kasse-formet, er et sær hvide Dynaudio XEO 4 eller 20 et bud. 

Alle nævnte kan findes inden for dit budget, og hvis du handler brugt er der mange penge at spare. 

Held og lykke, og meld endelig tilbage når du har taget en beslutning. 


Redigeret af moremusic - 25-Februar-2023 kl. 12:54
Til top
ToreHH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2023
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ToreHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 13:12
Tak for endnu et godt input. Jeg og specielt fruen vil ikke have synlige højtalere og ledninger. Derfor skal det være loftshøjtalere og evt. en ny soundbar. Umildbart er jeg med tilhænger af sonos lofthøjtalere+amp+arc. 

jeg har læst mig frem til, at det skulle kunne fungere sammen og loftshøjtalerne blot skal tilkobles med et højtalerstik. Det giver en fornuftig lyd, visuelt flot og brugervenligt. Dog sætter jeg stor pris på jeres input, da min viden er begrænset omkring hi-fi. 

Dbh. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af ToreHH ToreHH skrev:

Jeg og specielt fruen vil ikke have synlige højtalere og ledninger. Derfor skal det være loftshøjtalere og evt. en ny soundbar. 

Højttalere må ikke være synlige, men en soundbar (der er en forstærker bygget sammen med flere højttalere) må godt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 14:56
Jeg har en Beam + 2 PLAY1 sat op som “surround”. Det er ok, men ikke 15k værd.
Har i hørt et lignende setup som det I tænker på at købe? Hvis ikke, synes jeg i skal smutte en tur i HiFi klubben og lytte. Så får I en ide om det er pengene værd eller ej (for jer). 

Uanset hvad synes jeg i skal prøve at udfordre jer selv lidt på det med “ingen synlige højtalere”. Med lidt omtanke kan de sagtens integreres diskret i en flot indrettet stue. 
Og så handler det vel om accept også. Alle accepterer en stor, grim 55” (eller mere) kul-sort firkant placeret max synligt i stuen. 2 højtalere der tilsammen fylder det samme som en skotøjsæske og placeret mere diskret er til gengæld i bad standing rent  indretningsmæssigt. 

Alt skrevet i bedste mening, og ikke som kritik af smag eller prioriteringer. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu