recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos One Alexa - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos One Alexa - hvordan?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:42
Det er også ærgerligt vi ikke kan få Amazon Unlimited herhjemme, når nabolandene har det. Prisen er også fin på den tjeneste. Er for nærig til at betale så meget for Spotify, når mit musikforbrug trods alt ikke er større:)
Til top
Mikkel Gunvald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel Gunvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 19:25
Skal man have en Sonos one for at kunne styre musikken med stemmen eller kan man bruge en sonos play 1 og så en echo?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 21:37
Er det en begrænsning i Sonos? For Alexa virker ellers fint i Danmark med en dansk Amazon konto. Det bliv muligt i november eller december, hvor Amazon DE og UK også begyndte at ville sende dem til en dansk adresse.
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Mikkel Gunvald Mikkel Gunvald skrev:

Skal man have en Sonos one for at kunne styre musikken med stemmen eller kan man bruge en sonos play 1 og så en echo?

Jeg lagde ud med Sonos 1 samt en Echo Dot, og det har fungeret uden problemer
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, det lyder fint. Amazon.co.uk har jo et tilbud hvis man køber 2-pak, så kan være jeg prøver det. Bruger bare YouSee Musik og også Plex, så kunne være rart at det også virkede når stemmestyring var aktiveret.


Det ka jeg ikke se hvorfor ikke skulle virke:). Det eneste der er ændret i mit setup er at jeg i indstillinger har sat land som engelsk.
Jeg har tilføjet mine one som surround. I Alexa app, som skal indstilles, vælger man hvilken højtaler der “skal være” Alexa.

Men igen - ift musik brug er Alexa ikke meget værd i dk, medmindre du har Spotify

Fordi jeg kunne huske den oprindelige anmeldelse fra Recordere sagde, at hvis du skiftede land, mistede du YouSee appen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 09:11
Bjur - jeg har desværre ikke yousee til at teste, men telmore play virker ihvertfald og tænker at yousee og telmore i den henseende her skulle være i samme boldgade.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 09:46
Okay, fandt lige testen iøvrigt: http://www.recordere.dk/2017/10/test-sonos-one-ikke-helt-smart-hoejttaler-endnu/
"Men husk, skifter du land, mister du mange lokale tjenester som måske er mere vigtige end Alexa. F.eks. forsvinder YouSee musik."
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 09:59
Fik lige sat Amazon Echo dot op i går, som jeg tænker fungerer nogenlunde som Sonos One. Det virker som sådan ganske fint, men det er godt nok irriterende at den bruger Spotify Connect, når den sætter musik på Sonos. Dvs. at man kun kan høre én Spotify stream og ikke som når man gør det via Sonos app'en, hvor man kan køre forskellige Spotify streams i de forskellige zoner.

Håber virkelig de får det ændret. Men ellers styrer den fint, både Sonos og Hue
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 11:24
Har lige fået Sonos one og sat op med alexa
Har england som land.

Virker fint  dog kan man ikke bruge sage fra telmore via tale   men via app virker telmore fint.

Virker også fint til Philips Hue og Logitech Harmony Hub ( TV )
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, det lyder fint. Amazon.co.uk har jo et tilbud hvis man køber 2-pak


Hvor ser du det? Jeg kan ikke finde pakken derinde.

EDIT: Never mind, fandt det. :)

Redigeret af A.M. - 14-Februar-2018 kl. 07:33
Til top
chrstncllt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Maj-2018
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrstncllt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 18:56
hej Hansie
hvor sætter du England som land? I Sonos eller Google-konto eller noget 3.?
mvh


Redigeret af chrstncllt - 14-Maj-2018 kl. 18:56
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 20:37
min Sonos konto er blot skiftet til england 

Redigeret af hansie - 14-Maj-2018 kl. 20:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu