recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Playbar med 2 x Play:1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Playbar med 2 x Play:1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Playbar med 2 x Play:1
    Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:00

Jeg har lige købt en Playbar til mit pana G20 TV. 

I min stue har jeg i forvejen en connect:amp, men pga. delay når TV’et blev tilkoblet valgt jeg at satse på en Playbar i stedet for.

Nu kommer spørgsmålet så om det kan lønne sig et investere i et par Play:1 til bagkanal (de højttaler som er forbundet med connect:amp sidder ikke optimalt som baghøjttaler, derfor overvejer jeg at skifte connect:amp ud med 2 play:1, og flytte dem).

Jeg har prøvet at gruppere Playbar med connect:amp, men her lyder det som om der kom delay igen (optisk signal direkte til Playbar kontra signal der skal konverteres til digital og sendes via wifi). Og hvis man får koblet et par Play til Playbar’en hvordan er det så hvis man ønsker at streame musik ? Vil Playbaren så også spille – hvis den gør plejer lydstyrken i en bagkanal så ikke at være dæmpet ift playbar’en ? 

Er der forskel på om man gruppere et par play med en playbar, eller om man definere dem som bagkanal.

 

PS det er vel korrekt at delay på en sub – når den ikke er større – er uden betydning.



Redigeret af kim.t - 13-Marts-2018 kl. 10:04
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:59
At gruppere og at parre er ikke det samme. Når du tilføjer et sæt Play:1 til Playbar, så kan de ikke fungere som en gruppe mere. Så spiller de kun med Playbar. Og så er der ikke forsinkelse.

Jeg er positiv over surround-oplevelsen med det sæt om end man godt kunne bruge lidt bedre separation af frontkanalerne.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

At gruppere og at parre er ikke det samme. Når du tilføjer et sæt Play:1 til Playbar, så kan de ikke fungere som en gruppe mere. Så spiller de kun med Playbar. Og så er der ikke forsinkelse.

Jeg er positiv over surround-oplevelsen med det sæt om end man godt kunne bruge lidt bedre separation af frontkanalerne.


Meget enig:).
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Og hvis man får koblet et par Play til Playbar’en hvordan er det så hvis man ønsker at streame musik ? Vil Playbaren så også spille – hvis den gør plejer lydstyrken i en bagkanal så ikke at være dæmpet ift playbar’en ? 

Er der forskel på om man gruppere et par play med en playbar, eller om man definere dem som bagkanal.

 

PS det er vel korrekt at delay på en sub – når den ikke er større – er uden betydning.


Det var da den mest besværlige måde at sætte SONOS op på. 

Din Playbar vil spille, hvis du streamer musik til den. Det vil dine Play:1 ikke.. Well, de kan godt, men som standard ikke.. De skal sættes som baghøjttalere til din Playbar.. Ikke grupperes, da det slet ikke vil give nogen mening. 

SUB skal tilføjes til din Playbar (ligesom dine Play:1), og skal heller ikke grupperes.. Hvis det skal fungere korrekt.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 11:14
Forstå mig nu ret.
Når et par Play:1 er sat som baghøjttaler, vil de så spille musik når man streamer musik til Playbar'en

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 11:46
Det har jeg svaret på.. Nej, det vil de ikke.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 11:51
Det bestemmer man selv. Sonos skriver:

  • Music Level: Click and drag the slider to increase or decrease the volume of the surround speakers for Music playback.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Forstå mig nu ret.
Når et par Play:1 er sat som baghøjttaler, vil de så spille musik når man streamer musik til Playbar'en


Du kan ikke bruge dine to play:1 kun som afspillere, hvis de er sat som bagkanaler i et 5.1 system. Så er de låst til det. Men streamer du til gruppen 5.1, kan du selv vælge om bagkanalerne skal spille med playbar/playbase eller om du kun vil have lyden fra playbar/base.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 15:24
JO de vil... 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det har jeg svaret på.. Nej, det vil de ikke.

JO, de vil! Bagkanalerne spiller med playbar´n...


Redigeret af Mr. Claude - 14-Marts-2018 kl. 15:28
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 16:38
Bagkanalerne vil altid spille sammen med Playbar. I opsætningen kan man vælge, om de spiller et svagere supplement eller om de spiller normalt.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu