recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos via AP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos via AP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos via AP
    Sendt: 09-December-2023 kl. 10:22
Har et lidt underligt problem.
Har en youSee router hvor jeg har koblet et ubiquiti AP til via kabel. Router og AP befinder sig i hver ende af huset. De har samme SSID/PW, og det er youSee routeren der står for at dele IP ud.
Sonos består af 5  stk Play:1/One samt en IKEA symfonisk på kontoret. Eneste der er koblet på kabel er Symfonisk.

Når man er koblet på AP'et kan man i Sonos app'en kun se symfonisk på kontoret, man kan ikke se de andre højttaler. Når man så kobler på youSee routeren, kan man se alle enheder.

Hvad kan det skyldes.
Alle enheder er synlige på youSee routeren - under tilsluttede enheder (dog står alt som er koblet på via AP'et som kablet som de vel også er da der er kabel mellem router og AP).
Jeg tror faktisk også jeg havde det omvendte problem på et tidspunkt. Altså hvis der var nogle Sonos der var koblet til AP'et, kunne jeg ikke se dem når jeg var koblet til routeren. Det blev løst ved at blokkere alle sonos i AP'et


Redigeret af kim.t - 09-December-2023 kl. 10:23
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu