recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY Experia Z3 Compact
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY Experia Z3 Compact

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONY Experia Z3 Compact
    Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 15:36
Hej folks,

Jeg har netop erhvervet mg en sådan og det er en rigtig dejlig telefon.

Det er min første 4G telefon og jeg har bøvlet med den i hele weekenden.

Problemet er, at hvis jeg sætter den til UTMS, som skulle være 3G, så kører alt perfekt og jeg har en signalstyrke på omring -61 dBm, som jeg har googlet mig til, skulle være OK..

Hvis jeg derimod skifter over til LTE, som er 4G, så falder min signalstyrke til -107 dBm og jeg ligger på 0-1 bjælke i styrke...

Det kan ikke være rigtigt at den ikke kan være på 4G uden at jeg risikerer at miste både forbindelsen og evt opkald...

Jeg har forsøgt mig med diverse Telenorbutikker og med  kundeservice uden den store success.

Jeg er mest tilbøjelig til at tro at det er et hardware problem, men der kan jo være noget jeg har overset ...

Nogen som har et bud på hvad som kan være galt ???

mvh
Kim


Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 16:32
hvor god skulle 4G dækningen være? - og hvorfor lader du ikke bare telefonen vælge det bedste net?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 16:52
Har du undersøgt Telenors dækningskort om du er i et område med dårlig 4G dækning?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 17:03
Hej,

Det har jeg og da jeg bor i Valby burde det ikke være noget problem - deres kort siger ialtfald fuld dækning.

Iøvrigt hvis der ikke var dækning, skulle telefonen vel automatisk stille om til 3G uden at påvirke modtagelsen. Jeg har ladet mig fortælle at 4G ikke har noget med tale at gøre, men udelukkende er data, men alligevel kan telefonen tilsyneladende ikke håndterer begge dele samtidigt og det burde den vel kunne  ...



mvh

Kim
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 17:05
Det er også det jeg prøver, men når den vælger 4G gør det min samtale modtagelse så dårlig at den ligge på 0-1 bjælke, hvor den ved 3G har fuld power...

/Kim

Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 17:06
Ovenstående er svar til Steve Jones - Jeg er ikke helt fortrolig med dette forum endnu  :-)

Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 18:05
Kan du ikke sætte den til auto?
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Ovenstående er svar til Steve Jones - Jeg er ikke helt fortrolig med dette forum endnu  :-)

Hvis du trykker på "Svar m. citat" på den kommentar, du gerne vil svare på, kommer det til at se ud som min kommentar her Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Kan du ikke sætte den til auto?

Jo, Jeg kan sætte den til "LTE (foretrukken)/WCDMA/GSM" og det skulle vel betyde at den burde vælge det bedst mulige net i en given situation og det tror jeg såmænd også at den gør, men når den så vælger 4G falder min signalkvalitet til næsten ingenting, hvorimod at så længe den bliver på 3G er det ingen problemer...

Jeg ved ikke om det kan være nogen antenneproblemer eller anden hardwarefailure - jeg er helt lost - jeg må evt. prøve at tale direkte med SONY i morgen og høre hvad de siger ...

/Kim
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 19:02
På min adresse, eller rettere i byen, er der også 100% 4G dækning. Men min telefon siger noget andet. Og sjovt nok efter, at man gik Telia på klingen, har de "skjulte kort" der viser nærmest nul dækning på min adresse.
Hvis jeg sætter min telefon til auto 2,3 og 4G, går der ikke lang tid førend, at telefonen signalmæssigt går død(og bruger mere strøm). Jeg har derfor valgt 3G som foretrukkent net, og oplever ingen problemer overhovedet.
Ved surf udenfor mit lokale net, sætter jeg igen telefon til fuld auto på alle netværk.

Redigeret af JeTex - 12-Oktober-2014 kl. 19:03
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

På min adresse, eller rettere i byen, er der også 100% 4G dækning. Men min telefon siger noget andet. Og sjovt nok efter, at man gik Telia på klingen, har de "skjulte kort" der viser nærmest nul dækning på min adresse.
Hvis jeg sætter min telefon til auto 2,3 og 4G, går der ikke lang tid førend, at telefonen signalmæssigt går død(og bruger mere strøm). Jeg har derfor valgt 3G som foretrukkent net, og oplever ingen problemer overhovedet.
Ved surf udenfor mit lokale net, sætter jeg igen telefon til fuld auto på alle netværk.

Tja, det kan godt være at du har ret, men det får jeg dem formentlig aldrig til at indrømme .. :-)

Jeg bor vel ca. 3-4 km fra Telenor's hovedkvarter i Sydhavnen, så man skulle mene at jeg havde et OK signal, men jeg har som nævnt også haft den med rundt i byen og det virker til at være den samme overalt og de har jo trods alt "Danmarks stærkeste netværk" :-), eller det siger de ialtfald ....

Jeg havde håbet at 4G efterhånden fungerede rimeligt problemfrit, men det er åbenbart ikke tilfældet - jeg håber lidt at det er en hardwarefejl på telefonen, men ellers må  jeg tage til takke med 3G selvom den primære årsag til at jeg skiftede telefon, var 4G ....

Lidt surt  :-(


/Kim 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 19:21
JeTex og OP: I kan med fordel købe app'en Tasker. Med den, kan I vælge, at når den har forbindelse med sendemasten/sendemasterne ved jeres hjem, så skal den foretrække 3G, når den så skifter over på andre sendemaster, så skifter den over til, at foretrække 4G. Tasker er en virkelig powerful app. For at bruge den omtalte funktion, så kræver det dog muligvis root. Så det er muligt, at det fraskriver jer med det samme. Det er dog et forslag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu