recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY Experia Z3 Compact
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY Experia Z3 Compact

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af joensson joensson skrev:

I forhold til Telenors eget dækningskort, så tag og tryk på "Indendørs" knappen - så er der huller i deres dækning - også i Valby - både på 4G og 3G.

Min arbejdsplads har Telenor som udbyder (efter at have haft en anden udbyder der brugte TDCs net). Alle de kollegaer jeg har talt med oplever mere ustabil forbindelse end før (i Øst- og nordjylland). 
 Om det så er udefra kommende faktorer som også berører TDCs net nu, eller om TDCs net er bedre ved jeg ikke. 

Men hvis du kender nogen som har en anden udbyder end Telenor og kunne få lov at prøve med deres simkort i din Z3 så kunne du afprøve om det var et "telenor"-specifikt problem. Og i så fald rapportere det til Telenor, eller skifte udbyder ;-)

Hvis jeg checker deres dækningskort, burde jeg have 4G dæ´kning både udendørs og indendørs - dog ligger jeg ret tætæ på et 3G område indendørs, men nu er det heller ikke så meget dækningen, som det er telefonens måde at opfører sig på - umiddelbart ser den ikke ud til at skifte automatisk hvis den kommer uden for 4G rækkevidde og desuden når den står på 4G, ryger mit signal ned på 0-1 bjælke og det smager lidt at et antenne/hardwareproblem, men jeg har fået byttet både telefon og SIM kort uden at det har virket, så det er altså stadig meget mærkeligt ...

Jeg kan indstillingsmæssigt tvinge den over på 3G og så er der ingen problemer...

Jeg vil prøve at låne et SIM kort fra en anden udbyder - bare for at se om det gør nogen forskel ...

/Kim
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 20:44
Hvis det skulle vise sig, at funktionen kræver root, så tjek tråden her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900
Z3'erne er ikke klar endnu, men de arbejder på højtryk.
Root er slet ikke så slemt, når man bruger disse one-click roots her. Du beholder alt indhold, alle dine apps og indstillinger. Intet går tabt. Det er først hvis du vil køre med custom ROM, at det begynder at blive langhåret. Med root på stock ROM og kernel, kan du stadig drage fuld udnytte af root access, som blandt andet kræves af Tasker, hvis du skal bruge alle funktioner.
Modsat hvad mange altid advarer imod, så mister du IKKE din reklamationsret ved root. Det er først når du begynder at pille ved bootloaderen, som kræves ved custom ROM og recovery.
Med andre ord: root er nemt og risikofri i forbindelse med reklamationsret.


Redigeret af Nagash - 12-Oktober-2014 kl. 20:46
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 20:33
I forhold til Telenors eget dækningskort, så tag og tryk på "Indendørs" knappen - så er der huller i deres dækning - også i Valby - både på 4G og 3G.

Min arbejdsplads har Telenor som udbyder (efter at have haft en anden udbyder der brugte TDCs net). Alle de kollegaer jeg har talt med oplever mere ustabil forbindelse end før (i Øst- og nordjylland). 
 Om det så er udefra kommende faktorer som også berører TDCs net nu, eller om TDCs net er bedre ved jeg ikke. 

Men hvis du kender nogen som har en anden udbyder end Telenor og kunne få lov at prøve med deres simkort i din Z3 så kunne du afprøve om det var et "telenor"-specifikt problem. Og i så fald rapportere det til Telenor, eller skifte udbyder ;-)
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du kan jo prøve trail versionen af tasker. Så hut jeg visker, er den gratis de første 30 dage. Det er nemlig ikke alle funktioner, der kræver root.
Når det så er sagt, så findes der et Windows program, der hedder easyroot for Xperia. Det er dog muligt, at Z3'erne er for nye til, at de kan klares med den endnu.

Alternativt til at lade den styres af sendemaster, kan den også indstilles, så den slår over til, at foretrække 3G, når den får forbindelse til din WIFI.

Takker .. :-)

Jeg prøver at kigge lidt på den ...


/Kim
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 19:43
Du kan jo prøve trail versionen af tasker. Så hut jeg visker, er den gratis de første 30 dage. Det er nemlig ikke alle funktioner, der kræver root.
Når det så er sagt, så findes der et Windows program, der hedder easyroot for Xperia. Det er dog muligt, at Z3'erne er for nye til, at de kan klares med den endnu.

Alternativt til at lade den styres af sendemaster, kan den også indstilles, så den slår over til, at foretrække 3G, når den får forbindelse til din WIFI.
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

JeTex og OP: I kan med fordel købe app'en Tasker. Med den, kan I vælge, at når den har forbindelse med sendemasten/sendemasterne ved jeres hjem, så skal den foretrække 3G, når den så skifter over på andre sendemaster, så skifter den over til, at foretrække 4G. Tasker er en virkelig powerful app. For at bruge den omtalte funktion, så kræver det dog muligvis root. Så det er muligt, at det fraskriver jer med det samme. Det er dog et forslag.

Nu kan jeg jo ikke svare for JeTex, men root tror jeg ikke at jeg har mod på .. :-)

Tak for forslaget, det kan jo være at jeg bliver desperat nok en dag, til at prøve det  ;-)


/Kim


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 19:21
JeTex og OP: I kan med fordel købe app'en Tasker. Med den, kan I vælge, at når den har forbindelse med sendemasten/sendemasterne ved jeres hjem, så skal den foretrække 3G, når den så skifter over på andre sendemaster, så skifter den over til, at foretrække 4G. Tasker er en virkelig powerful app. For at bruge den omtalte funktion, så kræver det dog muligvis root. Så det er muligt, at det fraskriver jer med det samme. Det er dog et forslag.
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

På min adresse, eller rettere i byen, er der også 100% 4G dækning. Men min telefon siger noget andet. Og sjovt nok efter, at man gik Telia på klingen, har de "skjulte kort" der viser nærmest nul dækning på min adresse.
Hvis jeg sætter min telefon til auto 2,3 og 4G, går der ikke lang tid førend, at telefonen signalmæssigt går død(og bruger mere strøm). Jeg har derfor valgt 3G som foretrukkent net, og oplever ingen problemer overhovedet.
Ved surf udenfor mit lokale net, sætter jeg igen telefon til fuld auto på alle netværk.

Tja, det kan godt være at du har ret, men det får jeg dem formentlig aldrig til at indrømme .. :-)

Jeg bor vel ca. 3-4 km fra Telenor's hovedkvarter i Sydhavnen, så man skulle mene at jeg havde et OK signal, men jeg har som nævnt også haft den med rundt i byen og det virker til at være den samme overalt og de har jo trods alt "Danmarks stærkeste netværk" :-), eller det siger de ialtfald ....

Jeg havde håbet at 4G efterhånden fungerede rimeligt problemfrit, men det er åbenbart ikke tilfældet - jeg håber lidt at det er en hardwarefejl på telefonen, men ellers må  jeg tage til takke med 3G selvom den primære årsag til at jeg skiftede telefon, var 4G ....

Lidt surt  :-(


/Kim 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 19:02
På min adresse, eller rettere i byen, er der også 100% 4G dækning. Men min telefon siger noget andet. Og sjovt nok efter, at man gik Telia på klingen, har de "skjulte kort" der viser nærmest nul dækning på min adresse.
Hvis jeg sætter min telefon til auto 2,3 og 4G, går der ikke lang tid førend, at telefonen signalmæssigt går død(og bruger mere strøm). Jeg har derfor valgt 3G som foretrukkent net, og oplever ingen problemer overhovedet.
Ved surf udenfor mit lokale net, sætter jeg igen telefon til fuld auto på alle netværk.

Redigeret af JeTex - 12-Oktober-2014 kl. 19:03
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Kan du ikke sætte den til auto?

Jo, Jeg kan sætte den til "LTE (foretrukken)/WCDMA/GSM" og det skulle vel betyde at den burde vælge det bedst mulige net i en given situation og det tror jeg såmænd også at den gør, men når den så vælger 4G falder min signalkvalitet til næsten ingenting, hvorimod at så længe den bliver på 3G er det ingen problemer...

Jeg ved ikke om det kan være nogen antenneproblemer eller anden hardwarefailure - jeg er helt lost - jeg må evt. prøve at tale direkte med SONY i morgen og høre hvad de siger ...

/Kim
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Ovenstående er svar til Steve Jones - Jeg er ikke helt fortrolig med dette forum endnu  :-)

Hvis du trykker på "Svar m. citat" på den kommentar, du gerne vil svare på, kommer det til at se ud som min kommentar her Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 18:05
Kan du ikke sætte den til auto?
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu