recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KLV V32A10 - erfaringer efterlyses
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony KLV V32A10 - erfaringer efterlyses

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
hech Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2004
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KLV V32A10 - erfaringer efterlyses
    Sendt: 06-September-2005 kl. 17:54

Hej

Jeg har lidt kik på følgende lcd-tv Sony KLV V32A10, der efter sigende lige skulle være kommet på markedet - er der nogen herinde som har erfaring med "dyret" - (gode som dårlige)??

Tvét findes i en V-udgave og en S-udgave (5000 kr. forskel) - er der mon synlig forskel på billederne på de 2 ? Det dyrere har Wega Engine - men nogen der ved hvad det betyder i praksis ?

 

hech

 

 

Til top
Rookie Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2005 kl. 15:22

Hej hech

Jeg har købt den "billige" udgave - S. Jeg havde i første omgang læst om dyret på sonystile.com men blev noget skuffet da jeg opdagede at den danske udgave kan ikke det samme.... ikke noget PIP og WegaGate m.v.

MEN, dette er ikke ensbetydende at jeg er utilfreds... den har alle de indgange man kan ønske sig og billedet står flot, især når man bruger en Selector foran den.... der kom en irriterende lyd fra den, meget højt, som jeg fandt ud af at den skyldes baggrundslyset, og da jeg regulerede på det, så forsvandt lyden. (altså, den irriterende...) Fjernbetjeningen er rimelig smal og ligger godt i hånden.

Det er mit første LCD, så jeg har det svært med at sammenligne, men for 13.000 synes jeg det er helt OK, jeg vil ikke bytte med en billig Prosonic eller hvad ved jeg.. trods alt er det en Sony. Nu har jeg vænnet mig til det så jeg kunne ikke leve uden en LCD...... skal du have kvalitetet til få penge, så er det et godt køb. Designet er også super, og det passer til min HX710.

Til top
hech Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2004
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 17:27

Hej Rookie

Tak for dit input - jeg sætter langt større pris på en anbefaling fra en ejer af "dyret" frem for anbefalinger fra div. sælgere (der som regel undskylder dårlig billdekvalitet med  "det er fordi vi har så mange fjernsyn koblet på"

Har du prøvet at koble lcdén på pcén ?får du hele pc-billedet med?

Efter din anbefaling vil jeg på jagt i Århus-området der må da være forretninger der har modellen stående i udstilling?

 



Redigeret af hech
Til top
Mølleren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Rookie Rookie skrev:

Hej hech

Jeg har købt den "billige" udgave - S. Jeg havde i første omgang læst om dyret på sonystile.com men blev noget skuffet da jeg opdagede at den danske udgave kan ikke det samme.... ikke noget PIP og WegaGate m.v.

 

Hej Rookie & Hech

Jeg har også kig på det tv KLV-V32A10 hvad er PIP og WegaGate?

Ved i om det  har 2 tunere så man kan have to programmer åbne på engang?

 

 

Til top
Rookie Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2005 kl. 15:24

PIP - picture in picture. Men den har ikke 2 tunere...

WegaGate - skulle være en grafisk menu, hvorfra man kan vælge favoritkanaler, input m.v..... det får man ved at trykke på én knap på fjernbetjeningen... men den fj.bj. jeg har set i manualen fra sonycom er ikke identisk med den "danske" fj.bj....

Hech - jeg har ikke prøvet pc indgangen endnu..... det er ren og skær dovenskab, jeg skal flytte pc'en hele 2 meter til fjernsynet  

For resten har Sony Roskilde sat prisen op for dyret med en 500 kr. lap.... men jeg synes stadig den er pengene værd, har lige fået flere i familien til at anskaffe den

Adrian

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 21:40

Hej gutter

Rookie, hvis du var inde på sonystyle.com så var det den amerikanske udgave, som er anderledes ift. de europæiske...

Men hvis nogle af jer er interesseret i at købe V serien, så kig på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6970&P N=1 og kontakt mig ;-)

Mvh

Thomas



Redigeret af fumse
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 13:18

Jeg ser ikke en disse på det link...

edit:

Det må være her, vi skal kigge

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6970&P N=1&TPN=1



Redigeret af Enfen
Til top
OleJJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-August-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 14:00

Går også og overvejer om jeg skal købe et KLV-V32 eller springe på et billigere alternativ Samsung LE32R51 og så skifte ud lidt hurtigt i løbet af en 3-4 år.

Har set Sony KLV-S32 i en butik med DVD (HDMI) (det så godt ud!) Og i en anden butik, hvor de havde ca. 30 fladskærme til at hænge, men kun viste et stillbilled på dem!

Jeg er sikker på at både Samsung og de to Sony'er har et rimeligt godt billed med DVD, men det afgørende for mig er at de også gør det rimeligt på et almindeligt antennesignal. Her er Samsungen ikke dårligere end så meget andet jeg har set - faktisk lidt bedre - men det er sgu's stadig ikke imponerende ift. alm. CRT.

Spørgmålet er, om nogen har erfaringer med KLV-V på et almindeligt antennesignal???

Har i øvrigt prøvet at opklare om både Sonys S- og V-serie har Wega-engine. Det er ikke så let som man skulle tro. Nogle steder på nettet sælges S-serien som om den har Wega-engine, mens andre steder som om den ikke har. Tjekker man på Sonys hjemmeside står der blot at alle BRavia-modeller har "high-resolution picture enhancment" (tror jeg nok det hed), men der skelnes ikke mellem de to modeller og der står ikke positivt at V-serien har Wega-engine. Forespurgt mener Sony selv at S-serien ikke har Wega-engine (selv om nogle forhandlere promoverer dette), mens V-serien har. Det er altså lidt sjovt at de ikke åbent kan fortælle, hvilke specifikationer, der er på de forskellige modeller i stedet for at forvirre.

Ups - det blev lidt langt.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af OleJJ OleJJ skrev:

men det afgørende for mig er at de også gør det rimeligt på et almindeligt antennesignal. Her er Samsungen ikke dårligere end så meget andet jeg har set - faktisk lidt bedre - men det er sgu's stadig ikke imponerende ift. alm. CRT.

Det bliver det nok ikke, med mindre du ofrer mange penge på "projektet". Almindelige antennesignaler er fladskærmenes akilleshæl.

Men check evt. også den seneste test fra forbruger-organisationerne, som er publiseret i Tænk:

Test af LCD og Plasma i Tænk 

Ikke at deres tests nødvendigvis er den fulde sandhed, men den er trods alt lavet på et fælles laboratorie som forbruger-organisationerne har stablet på benene (ICRT) som skulle give en mere ensartet test.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
OleJJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-August-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 15:00
[QUOTE=Lars]

Er godt klar over det ikke bliver lige så godt som CRT med antennesignal, men mener da det er værd at gå efter den skærm, der gør det bedst inden for en rimelig pris. Derfor hører jeg stadig gerne om konkrete erfaringer med KLV-V-serien.

Vedr. div. test er jeg ved at opgive at læse dem, da resultaterne mildest talt ikke er entydige. Nogle skærme bliver rost et sted, men rakket ned et andet sted og omvendt. Lurer lidt på om den næsten totale inkonsistens hænger sammen med om de giver sig tid til at arbejde lidt videre med fabriksindstillingerne? Det er mit indtryk at disse er stillet op til at imponere på kort sigt og evt. kun på DVD-fremvisning (og helst tegnefilm), men at der er en del at hente, herunder ift. det alm. antennesignal, ved at få det indstillet fornuftigt.

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 20:19

Hej Alle

Ja beklager det med linken i det ovenstående... jeg er newbie, så jeg fandt ud af at der var et seperat fælleskøb område, hvor jeg fik flyttet tråden hen, uden at opdatere linket - så tak for det!!!!

OleJJ jeg giver dig helt ret... der findes mange test, nogle bedre end andre, men kort sagt er der ligesåmange test/guides/reviews, som der er røvhuller på denne planet - og nogle af dem er også, som røvhuller, fulde af lort ;-). pardon mit sprog, men pointen er som flere har skrevet på dette gode forum, at man naturligvis skal kigge på specifikationer, men det allervigtigste er at man selv ser fjernsynet. Sørg for at få det testet med alm. antennestik, DVD film (med/uden HDMI), evt. med digital tilgang (Selector/digital parabolsignal) m.m.

OG... så tror jeg alle os der står på tærsklen ligesågodt kan erkende, at når man har købt et nyt fladskærmsTV, uanset prisen, så går der ikke mange måneder (eller dage) før der kommer et der er bedre. Sådan ER det bare! Man skal derimod gøre sit forarbejde godt, tjekke skærmen selv, hører nogle af de kyndige hoveder herinde, og ikke såmeget ham der står i elgiganten, og så tage et rationel valg.... ligesom man køber biler, et nyt køkken, et hus eller andet lidt "dyrer grej".

Vedr. om S modellen har Wega eller ej, så mener at det netop er det som adskiller den overfor V og W modellen... også selvom der står BRAVIA på de fleste. Jeg basere det på 3 PowerPoint Slides jeg har fået tilsendt fra Ulrik Petersen (Sonys Marketingsdir. i DK), hvor der IKKE er angivet WEGA på S modellen men derimod på de to andre modeller W,V.

Når nogle S modeller så alligevel har BRAVIA angivet, kan det skyldes, at BRAVIA branded lige er indført, og flere (i hvertfald på SonyCentrene), fik besked på at sætte dette merkat på... det kan så være de er blevet en smule kåde (jeg var nede i en af deres butikker, da det skete ;-).

Thomas



Redigeret af fumse - 22-Juni-2006 kl. 14:58
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 00:21

Hej OleJJ, Mølleren og Heck (langt svar ;-)

Lige for at følge op på tråden vedr. Sonyen

jeg var nede i sonycenter hellerup idag, og har derfor en opdatering på jeres spørgsmål. S modellen har IKKE Wega Engine, uanset hvad i så end måtte læse andre steder - det er kun V og W modellerne der har det af de tre nye serier!

de øvrige forskelle mellem v og s serien er bl.a.

  1. S har kun 2 SCART stik mod 3 i V serien
  2. S har VGA indgang, hvilket V ikke har!
  3. S har Dolby® Virtual og BBE® Digital, V har Dolby® Virtual (Prologic II) / BBE® Digital

  4. Men den største forskel er nu manglen på WEGA engine, idet denne "motor" skaber mere naturlig farver, dynamisk lysstyrke, klarhed, skarphed, skalering af forskellige formater til standardformater... ifølge sonycenterne har S modellen en 6-trins High-Resolution billedprocessor, mens V/W modellerne køre denne process igennem 9-trin. Det nye Look & Listen sony katalog siger at t har 5-trin, mens andre sider som http://fransdesmet.telenet.be/introductie/Versch+WrdverklSON Y/verschillenSonyLCD.htm, siger at S modellen slet ingen billedprocessor har?!#€ og så er vi tilbage til din frustration om at Sony skaber forvirring med deres specifikationer... jeg tror nu mere at det er når de bliver oversat til dansk der går ged i det, hvilket jeg påpegede overfor sonycentrene i danmark, da de havde sat samme specifikationer på V og W modellerne (40"). Min egen formodning er, at når der INGEN Wega er i, er der heller ikke en High-resolution billedprocesser (da det er essensen i Wega teknolgien!).

WEGA motoren, et mindre skarpt billede, mindre kontrast, mindre rensning/filtrering af sne fra analoge stueantenner m.m. Det var dog lidt svært at se på de S og V modeller der hang ved siden af hinanden, men da jeg fik lov til at rode med "støjreduceringen" i begge modellers menusystemer, kunne man gods se, V modellen var bedre til at gengive analoge signaler uden formeget fnidder, som man typisk ser på en LCD skærm.

Jeg har set V modellen med en alm. stueantenne (havde både en stueantenne og min digitale selector med i dag hos Sony center). Og selvom der er en markant forskel på en alm. stueantenne signal og det man får via en selector koblet til V modellen, så er det stadigvæk et godt signal ift. også CRT skærme. Husk dog at har i KUN en stueantenne/fællesantenne, så vent med at købe Sonys modeller indtil de kommer med V32a11E / S32a11e - begge med digitale DVB-T tunere som bliver fremtidens signal... os andre som har kabeltv eller satellit, der er det ligemeget, fordi vi har selectoren, som er en DVB-C tuner (altså også digital) eller en satellit digital set-top box!

Det overraskede mig meget at V modellen stod så godt ift. at Sony Center Hellerup, hvor jeg så det i, havde stilt TVet lige ved siden af vinduet ud mod gaden. Så der kom masser af lys ind, men billedet var stadigvæk godt, også når man gik fra side til side (betragtnings/synsvinkel). Dette er også noget Sony er kendt for (se TÆNK testen, som Lars henviser til, hvor en ældre Sony LCD model er vinderen!).

Jeg har også set Samsungen, og den er udover at være flot, levere den også et godt signal med alm. antenne. Ikke underligt, da sony og samsung laver deres paneler på samme fabrik - men tag dog ikke fejl af, at teknologien er forskellig!

Personlig vil jeg vælge sonyen, og V modellen. Jeg er overbevist og leder kun efter den rigtige pris. Utvivlsomt, kan den kun fås ved fælleskøb, hvor man er flere om et køb af et parti varer, men får individuel kvittering. Allerede nu kan jeg spare flere tusinde kr. når jeg har spurgt forretningerne om "hvad nu hvis vi er 3-4 der bestiller".... og selvom jeg gerne vil have 40" V modellen, kan du stadigvæk spare en del, hvis vi er flere om et sådan køb...

De eneste negative ting, er at man naturligvis godt kan se forskel angivelsen af farven sort (som LCD er underlegen plasma). men det er ikke så meget, så hvis jeg ikke vidste det, vil jeg nok ikke ligge mærke til det! Det andet negative punkt, må være at Sony er langsom med at få banket 11E modellerne af de 3 nye serier ud - altså modellen med en analog, en digital DVB-T tuner samt et CA kort for fremtidige betalingskanaler over DVB-T. For selvom jeg ikke får brug for det, er det altid federe med de nyeste specifikationer... jo og så det faktum at den kun har 1 tuner, og altså ikke noget med PIP (picture-in-picture) og PAP (picture-and-picture), er også et lille minus, men omvendt, hvor tit sidder man også og glor to tv-programmer på samme tid ;-)

I skal være velkommen til at skrive til mig på for mere info om sonyen... men som andre også har skrevet, så tag ud og se den selv! ENFEN har allerede meldt ud at han er interesseret, og hvis i andre også vil have en Sony (ligegyldig om det er S eller V), så lad os da stå sammen i et fælleskøb, så vi kan få en bedre pris - alle sammen! Se under rubrikken fælleskøb, hvor jeg allerede har forsøgt at kickstarte et sådant.

Se mere om WEGA engine teknologi her: http://www2.sony.co.uk/wegaengine/default.asp, her http://shop.sonystyle-europe.com/catalog/43/4332CB028A7F0025 020000002BC29B85.pdf, her; http://www.sonycenter.dk/Roskilde/Forretningen/Information/W ega%20engine.aspx og her; http://www.sony.com.sg/Sony_New/about_sony/press_release/27m ay04.html

I praksis betyder fraværdet af

eller læs denne tråd, på en et andet dansk hifi forum... om en guts oplevelser med V serien (meget positive oplevelse):

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30282&P N=1



Redigeret af fumse - 22-Juni-2006 kl. 14:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu