recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KLV V32A10 - erfaringer efterlyses
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony KLV V32A10 - erfaringer efterlyses

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 18:29
det skader jo ikke at prøve ;-)
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 10:29
Hvor mange siders tekst-tv hukommelse har tv'et egentlig? Jeg har ikke kunnet finde nogen oplysninger om det.

(stadig intet nyt fra konen om hvorvidt Merlin vil matche SonyCenters pris ..... )
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 10:51

250 stks.... det står på sonys officielle side, så det er nu ikke så svært at finde info om.

Hvilken recorder kan du få med fra TOTAL til 18.000 samlet??? (mere for at se om det er det værd)



Redigeret af fumse
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

250 stks.... det står på sonys officielle side, så det er nu ikke så svært at finde info om.

Hmmmm, jeg fandt kun "Tekst-tv: ja" her

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:


Hvilken recorder kan du få med fra TOTAL til 18.000 samlet??? (mere for at se om det er det værd)



Jeg mener at det er

Sony RDR GX210 til ca. 2.200 (set på dvdpriser.dk)
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 12:37

ok.... men det ER nu 250 siders hukommelse. Se under V40 modellen.... hvor der står listet 250.0...

De er bare ikke så gode til at skrive samtlige informationer på deres officielle site - den har før været mangelfuld/fejlagtig vedr. V og W modellen, som de på et tidspunkt blandede sammen.

Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 15:12

COOL - Two thumbs up for Merlin

De har netop "matchet" tilbuddet, så vil fik TV'et for 15.995,- (herudover er det 2% bonus med Kvickly-kortet , så det er jo bare dejligt). Nu er eneste problem at der er laaaang tid til jeg har fri

/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 16:15
Hvis du får det idag, så skriv en lille anmeldelse... jeg vil gøre det samme, når jeg modtager mit V40 om et par dage (forhåbentligt)
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Hvis du får det idag, så skriv en lille anmeldelse... jeg vil gøre det samme, når jeg modtager mit V40 om et par dage (forhåbentligt)


Here goes:
Det er fandme flot, som det står der på tv-møblet
Indstillingen af det er super nem og menuerne virker meget intuitive. Billedet står supergodt, selvom man lige skal vende sig til at tekstningen er meget skarpere end normalt. Og så kan man se at ens antennesignal ikke er specielt godt.

Mit største problem er at jeg ikke kan finde ud af billedformat-indstillingen: 4:3, 16:9, 14:9, Smart, Zoom.....
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2005 kl. 11:13
hmm jeg kører bare 16:9 på alt, har ikke så meget imod folk bliver "fede" har altid kørt 16:9 på mit gamle 32" så er ligesom vandt til det. Nogen mener ikke man kan leve med det så kan du jo køre 4:3 ellers kan du jo lade dit fjernsyn håndtere det selv, gør det som standard.
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2005 kl. 11:31

Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:

Billedet står supergodt, selvom man lige skal vende sig til at tekstningen er meget skarpere end normalt. Og så kan man se at ens antennesignal ikke er specielt godt.

Mit største problem er at jeg ikke kan finde ud af billedformat-indstillingen: 4:3, 16:9, 14:9, Smart, Zoom.....

Enig med exprezz... gå efter 16:9 eller autovalg.

Vedr. tekstningen der er skarpere end normalt, så handler det ligesåmeget om hvormeget kontrast/farve m.m. du har valgt. Hvis det virker for skarpt (så man ligefrem får ondt i øjnene - hvilket min far fik, da han blev fladskærmsejer, så er det med at skrue ned for netop kontrasten.)

Vedr. antennesignal så er alle fladskærmsteknologier glimrende til at afslører dårlige tvsignaler.... har du et sådant, bør du overveje, hvordan du kan forbedre det:

  • Forstærkning af stueantennen
  • Guldbelagte antennekabler
  • Gennemgå kabler for at se om de er ordentligt afskærmet (at de to ledere ikke lapper ind over hinanden i antennekablet)
  • Overvej køb af en TDC Selector (kræver TDC KabelTV), digital satellit modtager eller en bedre stueantenne hvis det er en sådan du bruger.

 

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2005 kl. 18:29

Følgende er en gennemgang af min Sony V40A10E. Jeg vil gøre opmærksom på at det er helt igennem min egen subjektive mening, og som alt mulig andet, er der nok en anden der har en anden mening om dette fjernsyn.

 

Min far spurgte forleden dag om det var pengene værd?... helt klart var mit svar, om end det ikke har nået sit fulde potentiale endnu. Med dette mener jeg at vi som fladskærms ejere står i en overgang mellem det digitale og det analoge signal. Jeg mangler stadigvæk at få testet det med et fuldt ud digitalt signal, ignennem HDMI, som f.eks. en Digital Selector (når den kommer), og en PS3 (når den kommer). Min gennemgang er baseret på et alm. analogt TDC KabelTV signal, Analogt Selector signal (analogt fordi det jo sendes analogt fra den digitale Selector via SCART), samt min XBOX med RGB SCART.

 

Jeg har her lavet en lille indeksering af de punkter jeg vil kommentere omkring fjernsynet:

 

Overordnet vurdering

Ja jeg er superglad for min V40’er… og ja den lever fuldt ud op til min forventninger og mere til… men jeg mangler den sidste Wow effekt ift. at få tilsluttet en HDMI kilde som f.eks. en fremtidens Selector boks, Digital Satboks, PS3 eller DVD. Det har jeg oplevet i div. forretninger, og der kan man opleve fjernsynets fulde potentiale. Som alt andet nyt teknologi, har den naturligvis nogle skønhedspletter, men alle var jeg godt klar over inden jeg traf valget om at købe netop dette fjernsyn, så det var ikke noget der skuffede.

 

Brugervenlighed

Enhver som finder det svært at indstille dette fjernsyn, vha. af dets menusystem, burde nok have anskaffet et helt alm. 4:3 fjernsyn for et par tusinde kr. i Bilka (og så er de ikke garanteret et menusystem der er nemmere!). Fjernsynets menusystem er så nemt, så alle der er interesseret i at give så mange penge for det, også burde kunne finde ud af det. Og der er nu ikke så mange indstillinger igen, så det er til at finde rundt i. Jeg finder det især positivt, at man kan lave en personlig justering for farve, gamma korrektion, lys, kontrast m.m. for de enkle kilder, og det kan gøres uden at have den store tekniske indsigt.

 

Fjernbetjeningen

Fjernbetjeningen lever slet ikke op til TV’ets generelle meget høje kvalitet, design og finish. Den minder og føles frem for alt billig, når man tænker på at fjernsynet reelt har kostet 27.999.-. Den er for plastikagtig, og ift. hvor få knapper der er på, alt for lang. De kunne sagtens have kortet den ned, og så lavet den ud af metal (ala B&O). Når det er sagt, så var jeg godt klar over dette inden jeg købte TV’et, og har derfor investeret i en multilearning universal fjernbetjening fra SONY (AV2500T). Jeg kan varmt anbefale en sådan fjernbetjening, eller andre multifjernbetjeninger, alene for at slippe for de 4-6 andre man har for at betjene alle enheder. Og så slipper man således også for Sonys V40 fjernbetjening, som efterlader en del.

 

Siddeafstand og betragtningsvinkel

”Stort er nødvendigvis ikke godt”. I hvert fald ikke hvis man ikke har en stue, eller sidder i behørig afstand fra fjernsynet. For selvom jeg syntes at 40” ikke så ud af så meget i butikken, er V40 et ganske ganske stor skærm. Og fordi det står så knivskarpt er det naturligvis også afslørende for ”støv”/antennestøj hvis man går helt tæt på. Omvendt sidder man blot 2,5-3 meter fra det (som jeg gør) kan man ikke se det, og fjernsynet står faktisk temmelig skarpt. Sidder man tættere på end de 2,5 meter, bør man købe et V32 eller måske et V26. Endvidere er det kendt med LCD teknologi, at ser man på det fra en skæv vinkel, vil farverne blejne… det kan jeg kun bekræfte, men man skal så også sidde i en akavet skæv vinkel, for at dette bliver uudholdeligt. Sony V40 har en betragtningsvinkel på 170 grader, hvilket ligger absolut i toppen af LCD teknologier.

 

Blur/Ghost/sort farve

Der har været skrevet rigtigt meget om disse fænomener, så meget så jeg på et tidspunkt har overvejet at vente til at man fik løst dette problem. Især på diverse forums, har der været en del folk der har himlet op omkring dette. Ghosting/slør har jeg kun set få steder, hvor 1) signalet var mega dårligt og 2) jeg har haft sat støjreduktionen til HØJ. Ved at slå støjreduktionen fra, har jeg ikke set noget ghosting/slør siden da, og må sige at med de 8ms responstid, har fjernsynet ingen problemer med at levere fodboldkampe, håndboldkampe eller andre ”hurtige bevægelser” i en god kvalitet.

Sort farve har ligeledes også været et notorisk problem for LCD teknologier… Jeg siger glem det med V40’eren. Det er intet problem. Jeg er godt klar over man sikkert kan få en dyr plasmaskærm til at vise en bedre sort nuance, men hvidt er hvidt og sort er næsten så godt som sort på Sonyen… uanset om jeg ser den i dagslys eller i komplet mørke uden lamper tændt.

 

Signal (analog gennem Kabeltv TDC)

Jeg har altid vist jeg har et godt TDC analogt kabeltv signal i min ejendom. Og dette er fundamentalt hvis man vil have et godt billede på en hvilken som helst fladskærm i dag. Har man kun en alm. stueantenne, bør man efter min mening afholde sig overhovedet at købe fladskærme, eller i det mindste vente til man kan investere i en DVB-T antenne når dette signal bliver aktuelt i april 2006. Jeg har næsten et 8 meters lang kabel, som jeg har tjekket ekstra i sammenslutningerne (for at se om lederne er isoleret hver fra sig). Denne løsning er langt fra den bedste, da der netop fra antennestikdåsen til fjernsynet sker et signaltab, som afsløres af sonyen. Men stort set alle mine kanaler på alm. antennebasis står ret godt, hvilket overraskede mig en del (selvom jeg har set lign. resultat i div. Sony Centre.).

 

Signal (analog gennem Selector TDC)

Jeg investerede i min Selector for en måned siden, fordi jeg vidste jeg ville købe Sonyen, og i den tro også ville få et forbedret signal. Det fik jeg også på min traditionelle Sony CRT 28” skærm, som jeg havde forinden den nye V40, hvor Selectoren forbedret signalet betragteligt. Det gør det dog ikke på V40’eren. Faktisk har jeg svært ved at se forskel på f.eks. DR1 via alm. antenne og så når det kører igennem Selectoren. Kun Canal+ filmkanalerne står exceptionelt godt via Selectoren samt TV3, hvor farverne, og skarpheden er ekstra markante. I det hele taget mener jeg ikke TDC hurtigt nok kan sende en ny Selector ud med HDMI stik, så vi endelig kan få fuld udnyttelse af den ny teknologi. Men der kan godt gå år (ja år – og ikke nogle måneder som flere skriver). Man skal huske på at Selectoren, selvom den har eksisteret i næsten 10 år, ikke er nogle stor succes, da kun ca. 50.000 mennesker har tegnet abonnement. Så ja lidt en skuffelse at signalet ikke blev markant bedre, men det er nu mere noget jeg vil bebrejde TDC end Sony for.

 

Signal (analog gennem XBOX)

Jeg har kun et alm. SCART kabel til min XBOX, og det kan ses. Spillene kan godt være grimme (nærmeste ligesom man spiller et spil på PC uden Anti Aliasing) med grimme takker/edges i texturen. Heldigvis har jeg hørt mange sige at man her kan opleve en kæmpe forskel, hvis man investere i et komponent kabel, som der også er indgang til i V40’eren. Men jeg venter nok til enten XBOX360 eller PS3 udkommer (dog er det kun PS3 der har HDMI, mens XBOX360 kun vil køre komponent). Komponent kablet gør at man kan køre i f.eks. progressive scan, samt i en højere opløsning, og derved gøre spiloplevelsen større.

Lyden

Jeg læste for nyligt i en test i Jyllandsposten at lyden samt prisen var en af årsagerne til at dette ikke røg til tops i deres test. Hvor Sonys W serie er udstyret med 2X25 Watt S-Master digital forstærker, har V serien kun 2X10 Watt i sine højtalere og ingen S-Master digital forstærker. Faktum er at lyden er bedre end mit gamle fjernsyn, og vil jeg have optimal lyd ved. F.eks. film, så tænder jeg jo alligevel for surround anlægget. De færreste er jo interesseret i at se TVavisen med ekstra subwoofer og surround, så dette er slet ikke noget problem. Selv ved ¼ lydstyrke er lyden høj, skarp, og med en ganske ok bas og diskant lyd.

 

Personlige indstillinger

Jeg har hørt flere spørge om mine indstillinger… men faktum er at der ikke findes ”den rigtige” indstillinger af farve, lys, kontrast m.m., idet det afhænger af mange faktorer (signalforhold, kilde, placering af tv, lys/lampe indfald m.m.

 

Jeg har opsnappet to stks. personlige indstillinger fra AVforums som i kan forsøgel jer udfra:

Mode: Custom

Contrast: 75

Brightness: 65

Colour: 25

Sharpness: 25

Backlight: 5

Colour Tone: Neutral

Noise Reduction: Off

Dynamic Picture: On

Gamma Correction: 3 (thanks for the tip Xander)

 

Mode: Custom

Contrast 87

Brightness 50

Colour 22

Sharpness 22

Backlight 5 (night) - 7 (bright daytime)

Colour Tone Neutral

Noise Reduction BNR

Dynamic Picture OFF

Gamma Correction 3

 

Hvad mangler fjernsynet?

Udover en bedre fjernbetjening, savner jeg at der var 4 og ikke 1 HDMI stik. Dog skal det siges at det jo er de færreste fladskærme der har mere end 1, og som regel har de så kun 2 HDMI stig, og heller ikke det ville være nok til at imødekomme fremtidens tilslutningskrav. Fjernsynet er dog godt udrustet med 3 scart, komponent, SVHS m.m. Imellemtiden må man nok ty til en HDMI switch til flere HDMI kilder, som kan være dyr samt afveksle i kvaliteten. VGA stikket som stadigvæk mange bruger til PC brug, er jeg ikke så sikker på bliver et savn. Kun S serien har et sådant stik, og flere brugere af denne model, fortæller om at de alligevel ikke kan få native 1:1 pixelmapping, hvor fjernsynets 1366x760 opløsning ikke skaleres. Jeg får snart købt et DVI-D –> HDMI kabel, så jeg kan sætte min PC til og forsøge mig med lidt Battlefield 2 eller Call of Duty 2, og er meget spændt på hvordan fjernsynet klare scalingen af dette. Flere har ventet på at Sony V40’eren udkom med digital tuner, den såkaldte V40A11E (hvor det jeg har altså er en 10E). Men den er kun anvendlig til digital stueantenne modtagere – altså DVB-T. Så det er ikke et savn for mig. Derimod er det en forkert strategi, at Sony ikke har smidt en dobbeltuner, så man kan opnår PIP/PAP funktion. Det eneste den kan nu er et ligegyldig ”fryse det nuværende billede fast” funktion, som er helt igennem uanvendeligt. Men igen da jeg regner med at bygge mig en HTPC, med dobbelt tuner, vil dette ikke være noget problem. Jeg venter kun på at Intels ViiV udkommer (ny chipserie specialdesignet til HTPC brug).

 

Konklusion

Sonyen er et fedt fjernsyn, og det lever klart op til mine forventninger selvom det har nogle skønhedspletter. Jeg tror man skal gøre op med sig selv inden man køber, hvilke skønhedspletter man har, før man investere en månedsløn (eller 1½ x månedskøn) på det. Dertil kommer, at man ligeså godt kan erkende, at den teknologi der anvendes i dag, er forældet i morgen, forstået sådan at der sker mange teknologiske fremskridt de næste 10 år. Vi står i en overgangsperiode fra analogt til digital signalbehandling, helt fra producenterne af TV programmer, broadcastere, leverandører og så os som slutbrugere, og den proces kan ikke gå stærk nok.

 

Til jer som overvejer at købe det, vil jeg råde jer til at gå ned i et sonycenter og bed om en demonstration af TVet. Få set det med evt. en stueantenne, kabeltv, digital satboks, HDMI dvdafspiller m.m. inden i beslutter jer. Og når i så har købt det, skal i være glad for det, og ikke tænke på at der i morgen findes et bedre fjernsyn.

 

Mvh

Thomas

Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Følgende er en gennemgang af min Sony V40A10E.

 

Tak for det! Supercool gennemgang  Jeg er fuldt ud enig og er blevet ganske inspireret på flere punkter: Kvalitet af kilde, indstillinger og fjernbetjening.

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

har derfor investeret i en multilearning universal fjernbetjening fra SONY (AV2500T).

Hvor har du købt den og til hvilken pris? Sådan en må jeg også have  - specielt efter at knægten ødelagde fjernbetjeningen til min Sony-forstærker . Skal den programmeres ved at lære fra en eksisterende fjernbetjening eller har den "programmer" for nogle,som man indtaster en kode for?

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

V40 et ganske ganske stor skærm.

Købte selv 32" af denne grund (og prisen ) og det passer godt til vores stue - sidder også 2,5-3m fra skærmen. 32"-modellen svarer til 27", når der vises 4:3 format.

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

... ingen problemer med at levere fodboldkampe, håndboldkampe eller andre ”hurtige bevægelser” i en god kvalitet.

enig

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

faktum er at der ikke findes ”den rigtige” indstillinger af farve, lys, kontrast m.m., idet det afhænger af mange faktorer (signalforhold, kilde, placering af tv, lys/lampe indfald m.m.

Hvilken indstilling anvender du?

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Jeg har opsnappet to stks. personlige indstillinger fra AVforums som i kan forsøgel jer udfra

Glæder mig meget til at prøve dem

/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu