recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony spejlrefleks kamera ?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony spejlrefleks kamera ?!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mindbjerg85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-August-2013
Sted: Sunds, Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mindbjerg85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony spejlrefleks kamera ?!
    Sendt: 28-August-2013 kl. 10:01
Elgiganten har i denne uge bud på Sony Alpha SLT-A58 18-55mm + Sigma 55-200mm
til 3999kr
Men er dette kamera et okay kamera til en nybegynder ?
Skal bruges primært til portræt fotos, og også landskabs fotos.
Til top
mindbjerg85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-August-2013
Sted: Sunds, Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mindbjerg85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 09:28
Ingen kommentarer ?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 21:41
Jeg ville ikke låse mig fast på et kamera, førend jeg havde haft det i hånden.
Det er jo vigtigt at det ligger godt i din hånd, samt at du syntes betjening og menuer er brugbare for dig.

Prøv at sammenligne de forskellige modeller på www.snapsort.com
Det er en meget god side til at få et overblik over det tekniske.

Jeg er Nikon mand, og syntes måske også du skulle kigge på Nikon's entry-level modeller D3xxx og D5xxx.
Eller Canon's entry-level modeller.
At jeg nævner de to "store" er også på grund af brugtmarkedet er en del størrere, så hvis du bliver bidt af det har flere muligheder der.

Jeg siger ikke at det omtalte Sony skulle være dårligt, kender det ikke.


Redigeret af Jever - 29-August-2013 kl. 21:43
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 23:25
Sonys spejlreflekskameraer er generelt udemærkede (Du kan også bruge Konica Minolta linser på dem) - Om de er bedre end andet i prisklassen, er langt hen ad vejen en smagssag.
Til top
Oil2bias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oil2bias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 23:53
Hej,

Sony har valgt at gå en anden vej end Nikon og Canon med hensyn til spejlet i kameraet. Nik/Can har et spejl der klapper op og ned når billedet tages, så du kan kigge igennem søgeren og ud igennem objektivet. Sonys spejl sidder fast, og istedet er der en digital søger på. Dette giver nogle klare fordele i Sonys favør. Du kan i søgeren se f.eks ansigtsgenkendelsen, vaterpas, hvordan billedet bliver hvis du ændrer på noget, inden du faktisk tager det, etc. etc, og søgeren giver dig 100% af billedet. Den tager op til 5 billeder i sek. da spejlet ikke skal klappe op og ned. Autofocus er super hurtig både ved brug af skærm bagpå og ved brug af søger. Og autofocus kører kontinuerligt ved video optagelser. Kontra Nik/Can, ikke 100% søgerbillede, op til 3-4 billeder i sekundet, laaangsom fokusering ved brug af skærm, og ingen kontinuerlig focus ved video. Alm. glas søger, så ingen yderligere info i søger andet end almindelig visning af lukkertid og blænde. Nik/Can er de mest udbyggede systemer lige nu hvad angår objektiver, flash, tilbehør. Men der er Sony altså også lige i hælene med mange objektiver og flash nu. Håber det kan give lidt klarhed over tingene.
Mvh OP
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 12:13
SONY var forud sin tid med deres SLT-serie. Jeg ville personligt gå efter A57 fremfor A58. Man skulle tro, at A58 er storebror til A57, men sidste års A57 er bedre på mange punkter. Bl.a bedre skærm og større buffer. Den har tilmed fået gode anmeldelser på DPreview.

Se om du kan finde A57. Den er vist stadig noget dyrere, men evt. find den let brugt. Ikke at A58 er dårlig, men en direkte afløser til A57 er det ikke.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 12:36
Nå, jamen så har vi da fundet en Sony fan... Wink
Et dejligt ufarvet indlæg...Wink

Vil vove at påstår din opremsning af Nikon/Canon "ulemper" er det rene sludder.  Smile
Og at dine smarte Sony features høre til på et Point´Shoot kamera. 


Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Nå, jamen så har vi da fundet en Sony fan... Wink
Et dejligt ufarvet indlæg...Wink

Vil vove at påstår din opremsning af Nikon/Canon "ulemper" er det rene sludder.  Smile
Og at dine smarte Sony features høre til på et Point´Shoot kamera. 



Der er DPreview (eller andre anerkendte kamera-sites) så ikke enige med dig. Du lyder lidt tøsefornærmet, ærligt talt. Det kommer ikke bag på mig, da Nikon-soldaterne skulle være nogle af de værste og selvfede...

Hvad er forskellen på det, som han skriver, og det som du skriver? Du anbefaler Nikon/Canon til trådstarteren - skal jeg så kalde dig for en unuanceret fanboy?  
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Nå, jamen så har vi da fundet en Sony fan... Wink
Et dejligt ufarvet indlæg...Wink

Vil vove at påstår din opremsning af Nikon/Canon "ulemper" er det rene sludder.  Smile
Og at dine smarte Sony features høre til på et Point´Shoot kamera. 



Der er DPreview (eller andre anerkendte kamera-sites) så ikke enige med dig. Du lyder lidt tøsefornærmet, ærligt talt. Det kommer ikke bag på mig, da Nikon-soldaterne skulle være nogle af de værste og selvfede...

Hvad er forskellen på det, som han skriver, og det som du skriver? Du anbefaler Nikon/Canon til trådstarteren - skal jeg så kalde dig for en unuanceret fanboy?  

Jeg har ikke kaldt nogen for fanboy!
Jeg anbefaler ikke, jeg siger han også skulle se på.

Og allerede nu, i den stil du har lagt ud med, afslutter jeg min deltagelse i denne tråd.

Til top
Oil2bias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oil2bias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 16:19
Hej,
 
Er ikke til nogen af kameramærkerne specielt, men det er nu sådan det engang forholder sig, og det der er håndgribelige forskelle.
 
Men et vaterpas, bare for at tage et eksempel, kan da bruges specielt i et spejlrefleks for at rette horisonten op på et veleksponeret landskabsbillede. 100% billedefelt i søger, skal du op i nogle noget større modeller hos Can/Nik for at få. Hvis du +/- korrigerer en eksponering, kan man se resultatet inden billedet bliver taget, det er da også super at have i et spejlrefleks. Hvis man bruger skærmen bagpå på et Nikon D3200/D5200 eller Canon Eos 600D/700D i en foto situation, bliver fokuseringen håbløst langsom pga. spejlet er vippet op , så fase fokuseringen ikke kan kigge ud som når du bruger søgeren, og kameraet istedet må bruge kontrast baseret fokusering. Det er for langsomt hvis motivet bevæger sig bare en smule. Det samme gælder ved video, fuld fokusering på Sony's kamera da deres spejl sidder fast og ikke skal klappes op. Sådan er det bare, indtil Nik/Can begynder at se lidt ind i fremtiden istedet for i fortiden. Men de skal nok komme efter det, mon ik!
 
Sony Fan - Fan boy - Potato - Potato :-) hvad er forskellen!
 
Mvh OP
Til top
Scratch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scratch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 16:31
Ahh Jever, det er da vidst så tæt på som du kan når du skriver "Nå, jamen så har vi da fundet en Sony fan..." Nå nok om det.

Du kan roligt købe en A58, men som der allerede er blevet nævnt af Ukke, så er A57 værd at overveje, du kan se lidt forskelle her (læg ikke for meget i deres point system, snapsort er ikke til andet end at sammenligne features) http://snapsort.com/compare/Sony-SLT-A57-vs-Sony-SLT-A58
Men til prisen er A58 et godt kamera, der kan tilfredsstille de flestes behov.

Silence is golden when you can't think of a good answer.
Til top
Carlenius76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Galten Dk
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carlenius76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 17:10
Hej

Har selv lige købt et A58 kit med 18/200. Kan kun sige at det er et super hurtigt kamera og meget nent at bruge.

Jeg havde selv kigget på Cannon Eos600 /Nikon 5200. men ´blev 7 ud af de 10 fotoforetninger anbefalet at købe et Sony, (Nyere og hurtigere) end de andre.

Så er Det super til at filme Video med..

Jeg ved ikke så meget om Foto, men blev fortalt at Sony som har opkøbt Konica Minolta fordi de har nogle at Verdens bedste sensorer ( Faktisk køre Nikon/Cannon med de samme sensorer i nogle af deres modeller som Sony/ Minolta´s.

Jeg tror mange er farvet at Nikon/ Cannon fordi de har været længst på marked´ trods de køre med Camma Cosmos chip/ og samme sensorer i nogle af mærker og modellerne. ( men det er vel lige som en pc, det skal passe sammen)

Jeg ved ikke hvad der er bedst, men er glad for A58 som er kanon hurtig med hele 8 billeder pr. Sek. derudover er det billigere at købe ny linse, fordi stabilisatoren er i huset og ikke i linsen i et Sony.

Men det kommer vel an på hvad man skal bruge det til, Jeg tror faktisk ikke man kan se forskel på de fleste kamaraer under 10.000 kr. på net 10x 15 billede.

Men held og lykke med køb at nyt kamera.
Pannasonic VT 30 55 + BT310 Harman Kardon Avr 335+ Basstation 4 x mini Pods + Center Pod. Hometrio / Xbox360 / Ps3... så er der Dømt Slapper ´
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu