recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony X85C ER bare et virkelig ringe (Android) tv!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony X85C ER bare et virkelig ringe (Android) tv!

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony X85C ER bare et virkelig ringe (Android) tv!
    Sendt: 07-December-2015 kl. 20:08
Jeg har nu haft mit tv en lille uge, og jeg er mildt sagt skuffet.
Tv'et er for det første langsomt. Langsom skift af kanaler, langsom opstart. Der ud over er der forsinkelse på fjernbetjeningen, og enkelte gange kan man kun slukke tv'et. Så genstarter det styresystemet, og kan så køre et par gange igen uden problemer.

I forhold til mit 5 år gamle LG virker det håbløst.
Alt er opdateret og så videre.

Er der nogen med kendskab til tv'et eller til Android som styresystem med erfaring

Hvis det gør en forskel er det 55" modellen.



Redigeret af larsen_mgeic - 07-Januar-2016 kl. 11:44
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6991
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 20:23
Sony android tv er kendt for sløve menu'er

De skrives i mange test.    Dog skulle en opdatering hjælpe, er dit opdateret nyeste software?
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 20:29
Det kører på nyeste software.

Problemet når jeg tænder tv'et og ikke kan andet end at slukke igen, det må være Android der blokerer noget i baggrunden. Jeg kan ikke komme i tanke om andet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 20:37
Det er korrekt, at det er Android TV, som er synderen! Selve TV'et er i og for sig godt. Godt billede.
Men ja, Android TV er ekstremt dårligt implementeret, på de nye Sony TV. Så dårligt at flere har leveret deres TV retur, og fået deres penge tilbage.

Min kammerat, som har akkurat samme problemer som dig (65"), tror at det langsomme reaktionsmønster kan skyldes at Android står og udfører alle mulige baggrundsopgaver, på nettet. Måske du skulle prøve at lave en fabriksgendannelse (det skal man efter seneste firmwareopdatering!), og så lade være med at tilslutte det til netværk - hverken kabel eller trådløst - og så se, om det ændrer noget.

M.v.h.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 21:06
Det kan være jeg skal forsøge med en reboot. Jeg har genstartet systemet et par gange.
Jeg vil sige at jeg er meget tilfreds med billedet, og Netflix reagerer fantastisk hurtigt.

Så det er delen med delay på fjernbetjeningen og så at den fryser.
Sidstnævnte naturligvis det væreste.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Jeg har nu haft mit tv en lille uge, og jeg er mildt sagt skuffet.
Tv'et er for det første langsomt. Langsom skift af kanaler, langsom opstart. Der ud over er der forsinkelse på fjernbetjeningen, og enkelte gange kan man kun slukke tv'et. Så genstarter det styresystemet, og kan så køre et par gange igen uden problemer.

I forhold til mit 5 år gamle LG virker det håbløst.
Alt er opdateret og så videre.

Er der nogen med kendskab til tv'et eller til Android som styresystem med erfaring

Hvis det gør en forskel er det 55" modellen.


Uha uha, de tanker må du jo slet ikke have al den stund, at modellen fik en Top anbefaling fra FlatpanelsDead.

Jeg er ked af det på dine vegne, og jeg håber meget, at du over tid bliver glad for dit nye TVSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 21:34
i forhold til den præstation jeg oplever, så afviger det også fra min opfattelse i butikken. Men den stod nok uden netværk, hvilket underbygger tidligere gæt.

Men, det er da lidt belastende.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 21:36
Nu vægter den rå billedkvalitet jo altafgørende højt,når Flatpanels anbefaler - og her er Sonyen helt fremme i skoen .Og så har Flatpanels vel netop også nedjusteret på featurekarakteren for nyligt,hvor det viser sig,at opdateringsflowet slet ikke holder stik fra Sony . Det er sgu lidt skræmmende ,at smartdelen delvis kan smadre oplevelsen i forhold til det fornemme billede. Omvendt bekræfter det min fordom om,at vi nok var bedre tjent med en decideret monitor, der får al information fra en eller anden form for modulopbygget mediebox . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 21:47
Jeg skal finde en måde hvor jeg slår alt ihjel jeg ikke selv stater. Eksempelvis feeds fra Twitter. Automatik smart i en fart. Sluk!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 22:37
Twitter?
På et tv?

Åååh gud da....

Man bliver sgu mere og mere glad for sit gamle lorte tv, der kun fungerer som monitor og højttalere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 22:40
Ja ja, opdagede det ved et tilfælde.

Så noget live comedy på Zulu. Så i pausen cruisede jeg lidt på tv'et, og kunne pludselig se et direkte feed fra tweets. Som at opleve Nationen fra Ekstrabladet på stream. Ikke noget der beriger min hverdag synderligt 👍
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 23:00
Kan man ikke lade være med at logge ind på den slags?

Edit: sagt på en anden måde - kan man ikke oprette en brugerprofil på google, der ikke er tilknyttet alle de der lortetjenester og så bruge den på sit tv?

Klaus


Redigeret af KlausDM - 07-December-2015 kl. 23:01
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu