recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony X85C ER bare et virkelig ringe (Android) tv!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony X85C ER bare et virkelig ringe (Android) tv!

 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nvidia Shield-boksen kører med en hyppigere opdateringer og en kraftigere processor og dén kører egentlig ganske fint på nuværende tidspunkt. Den har lige lidt flere kræfter til eks. at afvikle spil, så en kraftig processor hjælper helt klart på det. Dér har Sony været for nærrige og det kritiseres de også for.

Indstillinger er vel noget du skal justere én gang uanset hvilket TV du køber. Det er ikke anderledes hos de andre producenter. Jeg orker ikke at diskutere Panasonic i dette forum - jeg bragte det kun på banen for at sætte scoren i relation til noget.


Tak for dit input Torben, og alle andre! Jeg langer ikke ud efter nogen i denne tråd, den er oprettet i ren og skær frustration. Jeg har trods alt ikke givet introduktionsprisen for tvet, så ville jeg være dobbelt ærgerlig.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:47
Nvidia Shield-boksen kører med en hyppigere opdateringer og en kraftigere processor og dén kører egentlig ganske fint på nuværende tidspunkt. Den har lige lidt flere kræfter til eks. at afvikle spil, så en kraftig processor hjælper helt klart på det. Dér har Sony været for nærrige og det kritiseres de også for.

Indstillinger er vel noget du skal justere én gang uanset hvilket TV du køber. Det er ikke anderledes hos de andre producenter. Jeg orker ikke at diskutere Panasonic i dette forum - jeg bragte det kun på banen for at sætte scoren i relation til noget.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvis du nu læser hvordan den totale score udregnes, så vil du se at det netop ER en vægtning. Billedkvalits-scoren tæller 50%. Features tæller 25%.

En af de ting, som trækker godt op i feature-scoren er Google Cast. Det er ikke Features, der beskriver brugeroplevelsen. Det er "Brugeroplevelse"-scoren...

Hvis jeg læser din test "Overalt", med ganske alvorlige svigt i Android platformen, med til tider "Lys" i siderne (Kantbelyst), dårlig lyd, dårlige fjernbetjeninger osv. - så har jeg meget svært ved at se en "Top-anbefaling"  - men folk vægter jo forskelligt. Man kan jo så spørge sig selv om de mennesker (TV-ejere) der skriver i jeres testtråd på Flatpanels ærligt mener at deres TV er til en Top anbefaling - hvis de mener det, jamen fint så er der jo ingen problemer.

Men jeg finder det lidt svært når jeg får en PM fra et medlem her, og som henviser til jeres Top anbefaling, og spørger mig om de tør købe det nævnte TV. Og mit svar er "jeg ville ikke købe det, og læs tråden på Flatpanels - og  døm så selv".


Redigeret af Hother - 08-December-2015 kl. 09:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Styreprogrammet har vel næppe skyld i alle X85C problemer. Kan det ikke skyldes øvrigt Sony software og/eller anvendelse af for lille processor?

Jo, styresystemet har netop skylden! Der er ikke noget "Sony's eget software" på. Hele TV'et kører ren Android TV. Dette er også årsagen til, at det endnu ikke er lykkedes, at få optagefunktionen til at virke...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Og det stemmer vel meget godt overens med, at vi kun har givet brugeroplevelsen en score på 58%. Sammen med Panasonics forældede styresystem på CZ950 så er det de lavest scorende TV i år.

Forskellen er, at Panasonics valg er - betjeningsmæssigt - langt mere intelligent, da det fungerer, hurtigt og enkelt!
Panasonic har nemlig været pisse smarte, ikke at sovse hele TV'ets betjening ind i et eller andet håbløst styresystem. Så kan det godt være at TV'ets indstillingsmenu er, og ligner, noget der er 10 år gammelt. Men netop indstillingsmenuen er noget der typisk indstilles én gang, og så ikke mere.
Hvis Sony's implementering af Android TV er det bedste det kan være, så er Android TV r** og nøgler - uanset, hvor "fedt" det ellers virker...

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu vægter den rå billedkvalitet jo altafgørende højt,når Flatpanels anbefaler - og her er Sonyen helt fremme i skoen .Og så har Flatpanels vel netop også nedjusteret på featurekarakteren for nyligt,hvor det viser sig,at opdateringsflowet slet ikke holder stik fra Sony . Det er sgu lidt skræmmende ,at smartdelen delvis kan smadre oplevelsen i forhold til det fornemme billede. Omvendt bekræfter det min fordom om,at vi nok var bedre tjent med en decideret monitor, der får al information fra en eller anden form for modulopbygget mediebox . .


Kan vægtningen på billedkvaliteten betragtes som afgørende høj hosflatpanels?

Her er grundlaget: citat Samlet score vægtet som: 50% Billedkvalitet, 25% Features, 25% Brugeroplevelse citat slut

Iøvrigt. Ansvaret for at anvende android er ikke androids skyld. Ansvaret tilhører vel alene Sony, der valgt at benytte styreprogrammet.

Styreprogrammet har vel næppe skyld i alle X85C problemer. Kan det ikke skyldes øvrigt Sony software og/eller anvendelse af for lille processor?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:33
Og det stemmer vel meget godt overens med, at vi kun har givet brugeroplevelsen en score på 58%. Sammen med Panasonics forældede styresystem på CZ950 så er det de lavest scorende TV i år.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvis du nu læser hvordan den totale score udregnes, så vil du se at det netop ER en vægtning. Billedkvalits-scoren tæller 50%. Features tæller 25%.

En af de ting, som trækker godt op i feature-scoren er Google Cast. Det er ikke Features, der beskriver brugeroplevelsen. Det er "Brugeroplevelse"-scoren...


Jeg er super tilfreds med billedkvaliteten, google cast fungerer og netflix funktionen er super velfungerende hos os.
Problematikken ligger i at Android i baggrunden virker som en tung dyne, som sløver kanalskifte, låser fjernbetjeningen mm.
Så hvis man under testen ikke har oplevet at tvet fryser, og at det virker sløvt (til tider helt urimeligt) så vil jeg da også give det en ok anbefaling.

Særskilt er billedet godt, features er velfungerende. Har bare ærgerlige associationer til min første Samsung tablet, hvor jeg brugte mere tid på at optimere og lukke ned for ting end reel brug af produktet.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 09:06
Hvis du nu læser hvordan den totale score udregnes, så vil du se at det netop ER en vægtning. Billedkvalits-scoren tæller 50%. Features tæller 25%.

En af de ting, som trækker godt op i feature-scoren er Google Cast. Det er ikke Features, der beskriver brugeroplevelsen. Det er "Brugeroplevelse"-scoren...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu vægter den rå billedkvalitet jo altafgørende højt,når Flatpanels anbefaler - og her er Sonyen helt fremme i skoen . .

Se det er så her, at jeg mener at du skal læse deres test igen. Features får nemlig næsten lige så høj karakter som din rå billedekvalitet - det funker bare ikke hvis man læser tråden omkring det nævnte TVWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 23:12
Jeg har netop ikke logget ind med en Google tjeneste.

Men der skal nok være metoder til at slå det ned.
Fra min Android tid var jeg bekendt med at det er tung software at køre, men jeg savner ikke ligefrem at skulle begrænse produkterne for at få en ok brugeroplevelse.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 23:00
Kan man ikke lade være med at logge ind på den slags?

Edit: sagt på en anden måde - kan man ikke oprette en brugerprofil på google, der ikke er tilknyttet alle de der lortetjenester og så bruge den på sit tv?

Klaus


Redigeret af KlausDM - 07-December-2015 kl. 23:01
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu