recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort niveau på LCD anno 2009 - eksempel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSort niveau på LCD anno 2009 - eksempel

 Besvar Besvar Side  <12345 28>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Sammenlignes en plasma med eksempelvis en god  Sony eller Philips LCD er der tydelig forskel ved ambient light. Inden juleferien var jeg en tur i Fona, en pana plasma ved siden af en sony W5500. Panaen stod med udvaskede farver, uinteressant, med reflektioner, LCDén stod sådan.
 
Hvordan "sådan" stod LCD'en? Har du set en Pioneer KRP i Pure mode? Ved siden af en Philips du har justeret på øjemål? Man kan ikke bare forestille sig "hvordan mon en Pio KRP i Pure ville se ud ved siden af dette TV" - du bliver nødt til at se dem ved siden af hinanden, eller have målinger med referenceudstyr, for at kende forskellene. Og det gælder velsagtens alle sammenligninger af sådanne TV-billeder.
 
Hvilket pana plasma taler vi om? Selv V10 i THX mode er tydeligt ringere end KRP i Pure ved siden af hinanden - jeg har set det med egne øjne (mit eget KRP og svigermors V10). V10 står mægtigt alene, men ved siden af et KRP falder det altså igennem, så det kan ses, på flere punkter. Ikke farverne, men mere nogle bevægelser og især kvaliteten ved SD-signaler vil jeg sige. jeg aner ikke hvorfor, det er blot min vurdering. Jeg vil tro Otto kunne forklare hvorfor, men det kræver jo man vil stole på hvad der kommer ud af hans mund Wink.
 
Men et TV man ser i en stue, uden noget at sammenligne med, kan være utroligt svært at vurdere - det kan ved mange materialetyper se fint ud, imens det ved andre typer materialer måske falder totalt igennem, så man er ved at falde ned af stolen (ligesom ved et KRP ud af kassen, når man bliver mavepumpet af de røde og grønne farver). Derfor bruges der udstyr til at måle med, når der kalibreres.
 
Mvh
Steen
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 16:39
Som en mail jeg fik idag foreslog, jeg tror vi skal vil give lunddal, xcardman, exxtreame, Otto mf ret så vi får fred. De er jo eksperter og de der véd alt, med mange års erfaring, ingeniører - vi andre ved jo for lidt til at kunne udtale os.  Jorden er flad, Elvis er ikke død - skidt med fakta, bare man får ret.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

takker mange gange for karaktererne i gav på de tre tv. umiddelbart ville jeg have troet(og det er ikke for at ryste til hvepseboet) at philips ville have fået højere karakter. syntes at billedet imponerer ikke alene mig men også andre da jeg var i fona frb. centret syntes det var det flotteste billede, men kan godt se at det nok ikke er det mest neutrale billede. jeg tror hvis man lader 10 tilfældige mennesker se philips 96 serie kontra et godt plasma tv kalibreret ville de 7-8 syntes bedst om billedet på philips. og hvad er der så galt ved det.           mvh ole post
Der er vel som sådan ikke noget galt i det, men det gør jo bare ikke billedet teknisk korrekt eller teknisk bedre, hvilket jo er det JA forsøger at fortælle folk at det er.

Sammenlignes en plasma med eksempelvis en god  Sony eller Philips LCD er der tydelig forskel ved ambient light. Inden juleferien var jeg en tur i Fona, en pana plasma ved siden af en sony W5500. Panaen stod med udvaskede farver, uinteressant, med reflektioner, LCDén stod sådan.


Og hvad har det med det jeg skrev at gøre?
@lunddal
Med frasen;
 
syntes det var det flotteste billede, men kan godt se at det nok ikke er det mest neutrale billede
som om LCD ikke kan vise et naturligt billede -
 
gosh, efter 31 siders debat fortsætter du ud ad samme spor. Men helt fint du går i din egen lukkede verden, fint du selv tror på det - men forvent at andre pointere at du tar fejl, hvis det gentages tusindevis af gange, som det er sket på recordere, ender det med folk tror på det. Men det under at du med over 5000 beskeder ikke har lært noget.
 


Redigeret af JA - 05-Januar-2010 kl. 16:33
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

takker mange gange for karaktererne i gav på de tre tv. umiddelbart ville jeg have troet(og det er ikke for at ryste til hvepseboet) at philips ville have fået højere karakter. syntes at billedet imponerer ikke alene mig men også andre da jeg var i fona frb. centret syntes det var det flotteste billede, men kan godt se at det nok ikke er det mest neutrale billede. jeg tror hvis man lader 10 tilfældige mennesker se philips 96 serie kontra et godt plasma tv kalibreret ville de 7-8 syntes bedst om billedet på philips. og hvad er der så galt ved det.           mvh ole post
Der er vel som sådan ikke noget galt i det, men det gør jo bare ikke billedet teknisk korrekt eller teknisk bedre, hvilket jo er det JA forsøger at fortælle folk at det er.

Sammenlignes en plasma med eksempelvis en god  Sony eller Philips LCD er der tydelig forskel ved ambient light. Inden juleferien var jeg en tur i Fona, en pana plasma ved siden af en sony W5500. Panaen stod med udvaskede farver, uinteressant, med reflektioner, LCDén stod sådan.


Og hvad har det med det jeg skrev at gøre?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Plasma var kun på banen i en periode fordi LCD teknologien ikke var klar, og er idag kun i markedet fordi LCD stadig er dyrere end plasma, for studerende og andre til en stor billig fladskærm. I 2012 er Panasonic sandsynligvis den eneste tilbage på markedet med plasma. Har været rigtig glad for 50PV600 købt i 2006, der var ingen anden mulighed, men tiden er løbet fra plasma.

Men tiden er også ved at løbe fra lcd/led og ja det er klart lcd vinder frem.

folk spørger efter et tv

skal være lcd/led plasma bruger mere strøm
mpeg4 tuner
Full HD(det siger alle vennerne)

Max 10000 kr.

Men fordi en vare bliver produceret i et stort antal, behøver det ikke at være bedre.

det kommer nok de første oled skærme til bærbar i 2010/2011
når jeg kan slippe for lcd på min bærbær bliver jeg en glad mand
dernæst kommer oled op til 40 tommer i 2012-2013.
det eneste som vil afholde folk fra at købe oled bliver prisen i første omgang.
samt de fleste stadig kun køber lcd under 50 tommer og derved vil der stadig være et markedet for plasma i 50 og over.

men bliver ikke sjovt, når en oled skærm kommer til at vise en langt bedre sort end lcd.
for så bliver det jo en forkert farve, hvis jeg skal forstå dig ret.


  
Til top
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

takker mange gange for karaktererne i gav på de tre tv. umiddelbart ville jeg have troet(og det er ikke for at ryste til hvepseboet) at philips ville have fået højere karakter. syntes at billedet imponerer ikke alene mig men også andre da jeg var i fona frb. centret syntes det var det flotteste billede, men kan godt se at det nok ikke er det mest neutrale billede. jeg tror hvis man lader 10 tilfældige mennesker se philips 96 serie kontra et godt plasma tv kalibreret ville de 7-8 syntes bedst om billedet på philips. og hvad er der så galt ved det.           mvh ole post


Der er vel som sådan ikke noget galt i det, men det gør jo bare ikke billedet teknisk korrekt eller teknisk bedre, hvilket jo er det JA forsøger at fortælle folk at det er.
 
 
Sammenlignes en plasma med eksempelvis en god  Sony eller Philips LCD er der tydelig forskel ved ambient light. Inden juleferien var jeg en tur i Fona, en pana plasma ved siden af en sony W5500. Panaen stod med udvaskede farver, uinteressant, med reflektioner, LCDén stod sådan.
 
Ingen TV står med naturligt billede i en butik, hverken plasma eller LCD, de er alle sat på dynamisk, farve på max, kontrast på max - "butiksindstilling". Skru ned for farve, kontrast, sæt all billedeforbedring på off, og du ser et naturligt billede på næsten alle fladskærme i middel klassen og op. De var meget glade i Fona på Strøjet da jeg fik "styr" på deres 21:9 skærm, blot ved at sætte alt på off ( 100 Hz dog på minimum ) farver på 52, kontrast på 60, lys på 60, skarphed på 2. Det hjalp da også gevaldigt ift "butiksindstillingen".
 
Plasma er typsik lidt mindre kræsen på indstillinger, men det er ret kristik på LCD. Sættes skarphed for højt etc, ændre det billedet til god gammeldags LCD pixel suppe.
 
Måske mange går forbi LCD sektionen og konkluderer forkert, istedet for at undersøge.
 
DE var MEGET glade i fona....ha ha ha haClapLOL
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

takker mange gange for karaktererne i gav på de tre tv. umiddelbart ville jeg have troet(og det er ikke for at ryste til hvepseboet) at philips ville have fået højere karakter. syntes at billedet imponerer ikke alene mig men også andre da jeg var i fona frb. centret syntes det var det flotteste billede, men kan godt se at det nok ikke er det mest neutrale billede. jeg tror hvis man lader 10 tilfældige mennesker se philips 96 serie kontra et godt plasma tv kalibreret ville de 7-8 syntes bedst om billedet på philips. og hvad er der så galt ved det.           mvh ole post


Der er vel som sådan ikke noget galt i det, men det gør jo bare ikke billedet teknisk korrekt eller teknisk bedre, hvilket jo er det JA forsøger at fortælle folk at det er.
 
 
Sammenlignes en plasma med eksempelvis en god  Sony eller Philips LCD er der tydelig forskel ved ambient light. Inden juleferien var jeg en tur i Fona, en pana plasma ved siden af en sony W5500. Panaen stod med udvaskede farver, uinteressant, med reflektioner, LCDén stod sådan.
 
Ingen TV står med naturligt billede i en butik, hverken plasma eller LCD, de er alle sat på dynamisk, farve på max, kontrast på max - "butiksindstilling". Skru ned for farve, kontrast, sæt all billedeforbedring på off, og du ser et naturligt billede på næsten alle fladskærme i middel klassen og op. De var meget glade i Fona på Strøjet da jeg fik "styr" på deres 21:9 skærm, blot ved at sætte alt på off ( 100 Hz dog på minimum ) farver på 52, kontrast på 60, lys på 60, skarphed på 2. Det hjalp da også gevaldigt ift "butiksindstillingen".
 
Plasma er typsik lidt mindre kræsen på indstillinger, men det er ret kristik på LCD. Sættes skarphed for højt etc, ændre det billedet til god gammeldags LCD pixel suppe.
 
Måske mange går forbi LCD sektionen og konkluderer forkert, istedet for at undersøge.
 


Redigeret af JA - 05-Januar-2010 kl. 14:11
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

takker mange gange for karaktererne i gav på de tre tv. umiddelbart ville jeg have troet(og det er ikke for at ryste til hvepseboet) at philips ville have fået højere karakter. syntes at billedet imponerer ikke alene mig men også andre da jeg var i fona frb. centret syntes det var det flotteste billede, men kan godt se at det nok ikke er det mest neutrale billede. jeg tror hvis man lader 10 tilfældige mennesker se philips 96 serie kontra et godt plasma tv kalibreret ville de 7-8 syntes bedst om billedet på philips. og hvad er der så galt ved det.           mvh ole post


Philips i dynamisk tilstand VS. Pioneer KRP-500A i Pure?

Jeg tvivler på Philips vinder.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

takker mange gange for karaktererne i gav på de tre tv. umiddelbart ville jeg have troet(og det er ikke for at ryste til hvepseboet) at philips ville have fået højere karakter. syntes at billedet imponerer ikke alene mig men også andre da jeg var i fona frb. centret syntes det var det flotteste billede, men kan godt se at det nok ikke er det mest neutrale billede. jeg tror hvis man lader 10 tilfældige mennesker se philips 96 serie kontra et godt plasma tv kalibreret ville de 7-8 syntes bedst om billedet på philips. og hvad er der så galt ved det.           mvh ole post


Der er vel som sådan ikke noget galt i det, men det gør jo bare ikke billedet teknisk korrekt eller teknisk bedre, hvilket jo er det JA forsøger at fortælle folk at det er.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 13:21
Ja: du citere hele tiden med den anmeldelse fra avforums men siger scoren er forkert. som jeg kan se giver han den jo også exellent i farvengengivelse på niveau med panasonic, så det passer jo glimrende til scoren og de udtalelser du citere. Men som du kan se er der meget mere i et billede end selve farverne, for den ender ud med en middelkarakter i sidste ende, så hvis vi ser på hele tvet og ikke kun farverne, er skærmen ikke i nærheden af pioneer eller for den sags skyld panasonic.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@Otto
 
Jeg tror ikke vi kommer længere, jeg stoler ikke på din "erfaring", dertil har jeg læst for mange af dine indlæg.
 
Du stoler ikke på en af Danmarks absolut dygtigste kalibratorer?? LOL LOL LOL 
 
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Men derimod på mine egne øjne og erfaringer, og på hvad de fleste testere har oplevet, herunder især den fra avforum.
 
Muuuuahahahahahahaa........
Du har hermed givet dig selv titlen af "Troll"....
 
M.v.h.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 13:15

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Hvis man ser teoretisk ligger det mere tæt. Men ambiemt light, som er real life, vender billedet 180 grader - alle målinger og synsindtryk ved mørkelagtrum kan arkiveres et vidst sted.
 
 

 
Så dvs du mener stadig man kan konkludere udfra det link du og klip du har givet til AVS forums, at Philips er et bedre TV en Pioneer, for jeg syntes da ikke det ser sådan ud fra deres konklusion, (jeg tror du er i stand til at tage en linie ud af biblen også fordreje den til noget fra satan, også bilde dig det selv så meget ind at det bliver din tro )

Jeg tror du er inde på det helt "korrekte"

Skal vi ikke bare lade tråden stoppe her og komme videre?!

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu