recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar, pengene værd.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar, pengene værd.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
GUPE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GUPE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar, pengene værd.
    Sendt: 14-Februar-2022 kl. 04:42
Jeg er på udkig efter en god soundbar ift. prisen. Kan se at mange syntes at Sonos Arc er den bedste, (aldrig på tilbud) eller Samsung HW-Q960 er den bedste, men nu har Power den her på tilbud https://www.power.dk/tv-og-lyd/soundbars/lg-sp11ra-soundbar/p-1178799/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner Er der noget bedre ift, prisen lige nu?

Redigeret af GUPE - 14-Februar-2022 kl. 04:44
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 06:19
køb et sted med retur ret. 

Jeg er Sonos ejer og syntes deres ARC er pengene værd.   Men den fortjener en sub og så skal der bruges lidt penge.   

De fleste Soundbar har bedre lyd en det TV’s indbyggede kan byde på.


Til top
GUPE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GUPE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 06:29
Hvis budgetted er maks 6000 kr incl. sub og baghøjtalere???
Til top
GUPE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GUPE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 06:34
Tænker at kombinere det med et LG Oled, samme mærker, måske en fordel?

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 12:48
Det kommer jo meget an på hvad ens behov er. 

Jeg behøver hverken surround eller KÆMPE eksplosioner i film, men vil godt have mere lyd end mit TV alene kan levere. 
Jeg har tidligere haft en soundbar med ekstern subwoofer, men fruen og mig blev enige om at det ville være pænere med en hvid Sonos Beam. (dvs. det blev dikteret :D)).. 

Den har ingen subwoofer, jeg kører med Beam'en alene, og den er FIN til mit behov. Kan spille fint højt og har overraskende god bas, selvom det er en lille enhed. 

Så er behovet blot at få forbedret TV lyden, uden at simulere den lokale biograf, så kan man nemt klare sig med en relativt billig løsning. 

Vil man derimod kunne mærke eksplosioner i brystkassen, og have surround, så skal man ud og investere. 
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 19:41
Du kan læse her, hvilke fordele du opnår ved at bruge den med et LG OLED: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1617700653

Får pænt gode anmeldelser rundt omkring, f.eks. på AVForums: https://www.avforums.com/reviews/lg-sp11ra-soundbar-review.18842

Vær dog opmærksom på, at ingen andre end Expert (der jo også er Power) har solgt til den oplyste normalpris. Så den "store" besparelse skal nok tages med et gran salt. Power solgte den fx selv under Black Friday for 6.000 kr. 


Redigeret af longjohn2 - 15-Februar-2022 kl. 19:41
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 13:04
Jeg kan anbefale JBL Bar 5.0 Multibeam til DKK 2.499,00 DKK

Redigeret af ClausBP - 17-Februar-2022 kl. 13:06
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2023 kl. 13:18
Nogle der evt. kunne anbefale nogle ældre modeller til billigere penge?

Kriterier:
sub-out og pris omkring 1000-1500, brugt...

Syntes ind i mellem at der kommer B&W panorama (hhv. MK.1 & 2) til ca. 1000-1500 kr., men hvad findes der egentlige af alternativer... måske Arcam Solo Sound bar... syntes dog ikke jeg kan finde dem på dba. el. 

kom frisk

mvh
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2023 kl. 14:46
B&W Panorama 3 er pt. på tilbud til 5.500 kroner. Jeg har ikke erfaringer med den, så jeg vil bare nævne det, hvis du ikke havde haft kig på den. Forgængeren var populær i særligt England.

Der plejer at være tilbud på Sonos på Black Friday, men det ligger jo noget tid ude i fremtiden.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2023 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

B&W Panorama 3 er pt. på tilbud til 5.500 kroner. Jeg har ikke erfaringer med den, så jeg vil bare nævne det, hvis du ikke havde haft kig på den. Forgængeren var populær i særligt England.

Der plejer at være tilbud på Sonos på Black Friday, men det ligger jo noget tid ude i fremtiden.
Hej Rasmus - du var flink at bruge tid på det… men der er ingen af “mine kriterier” der er overholdt Confused


Redigeret af Bravo - 12-April-2023 kl. 20:56
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2023 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

B&W Panorama 3 er pt. på tilbud til 5.500 kroner. Jeg har ikke erfaringer med den, så jeg vil bare nævne det, hvis du ikke havde haft kig på den. Forgængeren var populær i særligt England.

Der plejer at være tilbud på Sonos på Black Friday, men det ligger jo noget tid ude i fremtiden.
Hej Rasmus - du var flink at bruge tid på det… men der er ingen af “mine kriterier” der er overholdt Confused

Du fik nok anbefaling på grundlag af noget vi ved er ok til prisen Wink

Forventninger og behov er forskellige,  så om de "billigere" lever op til hvad du forventer kan være svært at vurdere.
Og dem der typisk køber de "billigere" har måske også små forventninger og så syntes de den er OK

den anbefalede B&W Panorama 3 spiller bare godt men har selvfølgelig ikke bag lyd


Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2023 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

B&W Panorama 3 er pt. på tilbud til 5.500 kroner. Jeg har ikke erfaringer med den, så jeg vil bare nævne det, hvis du ikke havde haft kig på den. Forgængeren var populær i særligt England.

Der plejer at være tilbud på Sonos på Black Friday, men det ligger jo noget tid ude i fremtiden.
Hej Rasmus - du var flink at bruge tid på det… men der er ingen af “mine kriterier” der er overholdt Confused

Du fik nok anbefaling på grundlag af noget vi ved er ok til prisen Wink

Forventninger og behov er forskellige,  så om de "billigere" lever op til hvad du forventer kan være svært at vurdere.
Og dem der typisk køber de "billigere" har måske også små forventninger og så syntes de den er OK

den anbefalede B&W Panorama 3 spiller bare godt men har selvfølgelig ikke bag lyd


Det er nok korrekt - men den har vel ikke sub out 🤷🏻‍♂️
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu